Momoa és az Electrogenic is büszke a munkára
Több cég is foglalkozik hagyományos meghajtású autók elektromossá alakításával, közülük az egyik legalaposabb munkát végző csapat az Electrogenicé. Rájuk esett Jason Momoa választása is, amikor eldöntötte: 1929-es Rolls-Royce Phantom II-esét elektromos motorral szeretné felvértezni. A Dűne, a Trónok harca és az Aquaman sztárszínésze egy új dokumentumsorozatot forgatott, az On The Roam című műsorban a világot járva mutat be érdekes tevékenységekkel foglalkozó embereket. Ebben szerepel a majdnem 100 éves Rolls-Royce-ának átalakításáról szóló történet, amit az HBO Maxon és a Discovery+-on lehet megnézni.
Az erőforrás ugyanott van, ahol eredetileg, csak immár elektromos
Az eredeti Phantomban egy 7,7 literes sorhatos motor dolgozott egy négyfokozatú kézi váltóval, az autó teljesítménye 40 és 50 lóerő között volt, a Rolls-Royce szerint pedig képes volt 130 km/h-s sebességre is. Az Electrogenic nagy becsben tartja a donorként hozzájuk kerülő autókat, így volt ez a Phantommal is. Büszkék rá, hogy a hajtáslánc említett elemeit úgy tudták eltávolítani és kicserélni, hogy az autó karosszériájában és vázában sehol sem fúrtak vagy vágtak, csupán csavaroztak. Ez azt is jelenti, hogy szükség esetén a Phantom II eredeti állapota teljes mértékben visszaállítható.
Simán visszaalakítható, ha erre lenne igény
A méretes benzinmotor kellő helyet adott az akkumulátornak és a villanymotornak, kívülről nem is lehet tudni, hogy a motorháztető alatt már nem az eredeti erőforrás van. A kézi sebváltót is le kellett cserélni egy fix redukciós áttételre, ami 150 kW-nyi, nagyjából 201 lóerőnyi teljesítményt juttat a kerekekhez. Nagy kihívást jelentett még a Phantom eredeti, mechanikus fékrendszere, ami a motorhoz volt kötve - az Electrogenic ezért új fékrendszert alkotott, ami a jelentős, kéttonnás tömeg megállítására is képes, és amivel az energiavisszanyerés is szabályozható. Odabent az eredeti mutatók funkcióját is le kellett cserélni: az üzemanyagszint-jelzőt egy LED-es kijelző váltotta fel, ami az akkumulátor töltöttségét mutatja, míg az olaj- és a vízhőmérő számlapja már a töltési rendszer és a villanymotor hőmérsékletét hirdeti. És hogy teljesen modernizálják az autót, még egy új hangrendszert is beépítettek, ami Bluetooth-kapcsolatra is képes - természetesen szépen elrejtették ezt a burkolatok alá, az összképet tehát nem rontja.
Az utastérben is meghagyták a korhű részleteket, de diszkréten felszerelték néhány 21. századi újítással
Ha nem ő villanyosította, akkor ezt máshogyan kell megfogalmazni.
Villanyosíttatott.
Csak hát ez nehéz szó, sok a t. 🙂
Na!
Meghallgattatott a kérésünk. Köszönjük!
(Ritkaság, hogy egy megjelent cikk hibáit utólag javítanák a szerzők – most épp a vezess-en van egy eklatáns példa – , de ezek szerint van kivétel, ez igazán örvendetes.)