Momoa és az Electrogenic is büszke a munkára
Több cég is foglalkozik hagyományos meghajtású autók elektromossá alakításával, közülük az egyik legalaposabb munkát végző csapat az Electrogenicé. Rájuk esett Jason Momoa választása is, amikor eldöntötte: 1929-es Rolls-Royce Phantom II-esét elektromos motorral szeretné felvértezni. A Dűne, a Trónok harca és az Aquaman sztárszínésze egy új dokumentumsorozatot forgatott, az On The Roam című műsorban a világot járva mutat be érdekes tevékenységekkel foglalkozó embereket. Ebben szerepel a majdnem 100 éves Rolls-Royce-ának átalakításáról szóló történet, amit az HBO Maxon és a Discovery+-on lehet megnézni.
[BANNER type="1"]
Az erőforrás ugyanott van, ahol eredetileg, csak immár elektromos
Az eredeti Phantomban egy 7,7 literes sorhatos motor dolgozott egy négyfokozatú kézi váltóval, az autó teljesítménye 40 és 50 lóerő között volt, a Rolls-Royce szerint pedig képes volt 130 km/h-s sebességre is. Az Electrogenic nagy becsben tartja a donorként hozzájuk kerülő autókat, így volt ez a Phantommal is. Büszkék rá, hogy a hajtáslánc említett elemeit úgy tudták eltávolítani és kicserélni, hogy az autó karosszériájában és vázában sehol sem fúrtak vagy vágtak, csupán csavaroztak. Ez azt is jelenti, hogy szükség esetén a Phantom II eredeti állapota teljes mértékben visszaállítható.
Simán visszaalakítható, ha erre lenne igény
A méretes benzinmotor kellő helyet adott az akkumulátornak és a villanymotornak, kívülről nem is lehet tudni, hogy a motorháztető alatt már nem az eredeti erőforrás van. A kézi sebváltót is le kellett cserélni egy fix redukciós áttételre, ami 150 kW-nyi, nagyjából 201 lóerőnyi teljesítményt juttat a kerekekhez. Nagy kihívást jelentett még a Phantom eredeti, mechanikus fékrendszere, ami a motorhoz volt kötve - az Electrogenic ezért új fékrendszert alkotott, ami a jelentős, kéttonnás tömeg megállítására is képes, és amivel az energiavisszanyerés is szabályozható. Odabent az eredeti mutatók funkcióját is le kellett cserélni: az üzemanyagszint-jelzőt egy LED-es kijelző váltotta fel, ami az akkumulátor töltöttségét mutatja, míg az olaj- és a vízhőmérő számlapja már a töltési rendszer és a villanymotor hőmérsékletét hirdeti. És hogy teljesen modernizálják az autót, még egy új hangrendszert is beépítettek, ami Bluetooth-kapcsolatra is képes - természetesen szépen elrejtették ezt a burkolatok alá, az összképet tehát nem rontja.
[BANNER type="2"]
Az utastérben is meghagyták a korhű részleteket, de diszkréten felszerelték néhány 21. századi újítással
Ha nem ő villanyosította, akkor ezt máshogyan kell megfogalmazni.
Villanyosíttatott.
Csak hát ez nehéz szó, sok a t. 🙂
Na!
Meghallgattatott a kérésünk. Köszönjük!
(Ritkaság, hogy egy megjelent cikk hibáit utólag javítanák a szerzők – most épp a vezess-en van egy eklatáns példa – , de ezek szerint van kivétel, ez igazán örvendetes.)