Járhatatlan utak, gyilkos kamionosok az országban

Hiába esik a hó, van, aki ilyenkor is nyomja a gázt, mint süket a csengőt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Dunántúl egyes részein már 40 cm hó esett, akadnak járhatatlan utak, hó pedig mindenhol van. Ennek ellenére sokan nagyon hajtanak.

A hét elején a fővárosban a nem is túlzott mennyiségű hó leesése is káoszt okozott, ugyanis az hétfő reggelre számos főútról sem lett eltakarítva. A főváros útjainak takarítása azóta úgy néz ki, hogy megoldott, s komolyabb havazás csak most, péntek délelőtt érkezett ismét. A Dunántúlon azonban már tegnap komoly mennyiségű hó esett le, s csaknem folyamatos a havazás, sőt, hóátfúvások is nehezítik az úttakarítást és a közlekedést.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye szerint 26 útszakasz vált járhatatlanná a Dunántúlon, konkrétan Győr-Moson-Sopron, Vas, Komárom-Esztergom, Veszprém és Zala megyékben a hóátfúvások miatt. Ezen térségekbe annak ellenére nem is ajánlják az útra kelést, hogy mintegy 300, részint az ország egyéb, déli régióiból átvezényelt munkagéppel folyamatosan végzik az utak takarítását.

Persze tudjuk, az, hogy útnak indulni nem ajánlott, sokakat nem tud otthon maradásra késztetni. Az életnek és a munkának mennie kell, ám ahhoz, hogy célba is érjünk, óvatosság, bölcsen visszafogott tempóválasztás, jó téli gumi és adott esetben hólánc is szükséges. Óvatosságból ráadásul dupla adag szükséges, sokszor mások hibáit is ki kell védeni, s még úgy is adódhat baleset, hasonló, mint amilyen például olvasónktól, Tibitől érkezett ma reggel. Esetéből ismét kitűnik, hogy egy fedélzeti kamera bizony jól jöhet - télre is, ha egyáltalán a sűrű havazástól látszana képén a károkozó rendszáma.
Hirdetés
Olvasónktól érkezett: a kamionos potenciális gyilkos
Az összes kamionos potenciális gyilkos a közutakon. Ma reggel Székesfehérvárról Budapestre tartottam az M7-esen, szakadó hóban, a latyakos úton az útviszonyoknak megfelelően 85-90 km/ órával. Több kamion is előzött - kettő azonban majdnem megölt. Konvojban jöttek, az első megelőzött, majd 5-7 méteren belül visszavágott elém, szélvédőmet teljesen beborítva vízzel. Eközben a másik is előzött, az pedig oldalról borította be vízzel a pöcsköszörű parányi Suzukimat.
Semmit nem láttam, két kamion bezárt, a másik pedig, mivel nem is látott engem a vízfüggönyben, rám húzta a "mozdonyt" - valószínűleg a két kamion keltette légörvény miatt én is beszitáltam kicsit.
Az eredmény: a bal hátsó doblemez a kerék és az ajtó közt benyomódott, az ajtóm hátulján guminyom, tükröm kihajlott. A kamionos meg sem állt. Úgy kellett utánamenni és elé beállva megállítani. Kiszállt a barom, és azt mondja, mutassam meg a kamionján a sérülést. Nem ragozom az alacsonyan szálló káromkodásokat és életveszélyes fenyegetéseket. Ma reggel Isten a kezében tartott. Ha nincs velem, akkor meghalhattam volna. Megpördíthetett vagy bedarálhatott volna maga alá a kamion.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Ha elolvastad volna rendesen a többi kommentet is, akkor értenéd hogy mi a szituáció.
    Gimli írta Irobnak:
    “sőt ne is közlekedjünk — b.meg nem én voltam a szabálytalan és a körülményekhez képest lassítottam már amennyire láttam nem tudom ha ott lettél volna a helyembe mit csinálsz te [b]gyökér[/b]”
    A cikk egy balesetről szól, amiben az egyik fél Gimli volt (suzi). Ő írta korább kommentjében, hogy azért is sikerült megúszni ennyivel (azért nem tolta le teljesen) mert kb 5-6 kmph (vagy nem tudom már mennyi) volt a sebességkülönbség. Marhára hidegen hagyott hogy mit írtál.
    De hát, szokás mondani: akinek nem inge…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Ha elolvastad volna rendesen, nem felhasználóra használtam, hanem arra az emberkére, aki nem hagyja, hogy haladjak, és nem 5-6 km-rel autóztam mellette, rendesen vissza kapcsoltam, amennyire kéri az autó, ha nem kapcsoltam volna vissza, akkor nem is tudtam volna megelőzni, az 5-k nagyon hosszú, csak fogyasztás, és motor kímélésre való, az én típusomnál, 70- 3.-t kell rakni, oszt megy, mint a mérgezett egér.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Én is vezettem kamiont, A, B, C, E kat. jogsim van, ha 70-l mennek előttem, megelőzöm őket, mondjuk érdekes, hogy utána meg 110-l jön a seggemben, ja és az órám elég pontos, Gps-l mértem, kicsit nagyobb kerék van rajta, gyári kerékkel, 8-9- mutatott többet, mint amennyivel mentem, ja elég erős, az autóm, még így is letudtam előzni, hogy neki lépett, üres puttonnyal.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Amúgy a hét folyamán két alkalommal is volt szerencsém az M7-esen közlekedni és újfent megállapíthatom, hogy az európai viszonylatban (3.5T) szerintem legdrágább matricás autópálya karbantartása (sózás, hókotrás) jó magyar hagyományok szerint kritkán aluli. Mellesleg kb 200.000-et megyek a cégessel évente meg sacc 20-at a sajátommal, persze, hogy furgonozok. Sűrű hóesésben legtutibb a nyerges mögött 🙂

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    a hozzászólás egy olyan hozzászólásra volt válasz – amiben mintha valami “jóédesanyád” lett írva-
    a leállósávot pedig az adott időjárási körülmények közt te sem gondolhatod komolyan — vagy ha igen akkor tényleg nagy a baj

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    A 85 km/óra az nem a felső határa a kamionok sebességének, az 89-90 km/ óra. Ha előttük bóklászol 85 el, le fognak nyomni. Egy rakott szerelvénynél a latyakos utat meg sem érezni. Néhány előttem szóló, (gondolom) kolléga megemlítette azt a speciális effektust, amikor arra ébred a T. utazó, hogy kerülgetik a kamionok, és akkor megleli a gázpedált. Na, az baj, mert akkor jön a ráhúzás. 3 sávos úton menj középen, ennyivel kivédted volna az egészet, Üdv: Egy “potenciális gyilkos”, aki egyben boldog Suzuki tulajdonos!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Akkor a te gondolatmenetedet követve:én meg utálom a szőke nőket,mert tegnap volt egy félresikerült randim egy szőkével!Na,milyen az okfejtésem??Érted a lényegét vagy meg kell magyarázni??:-) Viccet félretéve:az sose jó,ha általánosítasz!Legyen szó bármiről is..Béke!Üdv.1 kamionostól

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Miért nem mentél a középső sávban, akkor nem előztek volna balról.:))
    Nem voltál elég erőlelátó, vagy egyből a leállósávot használd!

    És tanulj meg hígat-tan válaszolni, hogy mindenki olvashassa a hozzászólásaidat, ne keljen moderálni!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Pár dolgot azért tisztázzunk!Semmivel sincs több idióta kamionos az utakon,mint idióta autós,motoros,biciklis,gyalogos stb.Miért gondolja itt bárki azt,hogy aki ezt hivatásának,szakmájának tekinti és perverz módon még szereti is,az csinál ilyen mutatványokat,mint leszorítás,szivatás, stb.Az,hogy ki hogy viselkedik az úton,függ intelligenciától,neveltetéstől,vérmérséklettől stb.De nem a jármű nagysága a döntő.Ha az itt említett kamionost,vagy a máshol sokat szidott köcsög bömbis v 4karikás autóval levillogó esetet nézzük,ott se általánosíthatunk,mert nem mindegyik olyan suttyó és ha az is,nem azért,mert bömösbe ül,hanem az ilyen ember az élet minden területén megmarad olyannak,mint amit az úton látsz tőle!Tehát pl.erőszakos,törtető,ki,ha én nem stb..Azokról már említést se teszek,akinek x éve jogsija van,megszerezte Trabanton annak idején,azóta vezetett 20ezer km-t,most van neki akármilyen nyugati autója és beül 1 évbe 10x,h kimenjen vele a kertbe..Valamiért azt érzi,h a mai világba neki is részt kell vennie ebbe a felgyorsult forgalomba 0 tapasztalattal..Ami nem lenne baj,ha van érzék pici hozzá,érzem az autó méreteit,nem félek a forgalomba.Van aki nem a mentalitása miatt nem való a közútra,hanem mert egyszerűen balfék a járművezetéshez,de van önbizalma jó adag.Ez is veszélyforrás.Ja,és hogy én esetleg 88-al megyek a pályán a kamionommal,majd megvitatom a rendőrrel,ha megállít…Másnak mi köze hozzá???Az mondjon ilyet,aki nem ment még 50 helyett 55-el soha-sehol!!Béke!Üdv.1 kamionos!H.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    az M7-sen 3 sáv van – a középsőben volt a kamion – mind térben és mind időben olyan hosszan tartózkodik a sávjában ameddig akar anélkül, hogy szembe jönne vele valaki – tehát nem kötelező rám húzni a kamiont , nem volt rá ok – ezenkívül nem írtam, hogy a kamion mennyivel ment – azt írtam köztünk nem volt nagy a sebességkülönbség 5-8km/h tehát anélkül, hogy különösebben számolnék ez a sebesség különbség 2m/s ezért az eset egy 15 -14m hosszú szerelvény 7 s alatt megy el melletted míg az amelyik bevágott eléd 5-8m-re pontosan ennyit távolodik tőled – ez az a 7s amely alatt nem látsz semmit – nem fékezhetsz a hó kásás úton – nyilván az ember ösztönösen leveszi egy ilyen helyzetben a lábát a gázról ez meg is történt ennek ellenére húzott rám a kamion- tehát játszhatjátok itt az ördög ügyvédjét és mentségeket találni erre a cselekményre erre nincs mentség

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    nem értem..azért mert nem hiszek a keresztény hitben, nem jelenti azt hogy nem hiszek valamiben..(csak megjegyzem a távol keleti dolgok és hitvallás jóval közelebb áll hozzám)
    Az autómat érdekes módon a szülőfalumban soha nem zártam, ahogy még sokan mások sem..sőt még a kulcs is benne szokott lenni…ott volt egyfajta mentalitása az embereknek, amit leginkább a városban falusi parasztságnak hívnak.Én inkább emberhez méltó viselkedésnek hívnám.
    A zebránál nem udariaskodni áll meg az ember, ha meg belém jön az idiótája akkor viselje a következményeit.(érdekes hogy a piros lámpánál nem tolakszik senki.) Kamionos maximum lakott terülten belül előz meg (már ha a szembejövő forgalom miatt meg tud előzni), mert ott tud többel haladni mint egy szabályosan közlekedő autó.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Az első mondatod nem vall nagy bölcsességre! A KRESZ-ben azért hiszel? Valamiben hinni kel!
    Ahogy a “ne lopj” tanítást is sokan megszegik, úgy a KRESZ szabályait is! Gondolom, bezárod az autódat és nem hagyod értékeidet nyilvános helyen, mivel nem bízol másokban. Ne bízz az autós társaidban sem, hogy betartják a szabályokat!
    Ha azt veszed alapul, hogy mindenki szabályosan közlekedik, hamar bajba kerülhetsz!

    “ergo nem azt kell néznem folyamatosan minden helyzetben hogy lehet e belőle baleset…”

    Folyamatosan nem, de ha mögötted egy idegbeteg autós van, aki siet és tolakszik akkor ne állj meg a zebránál udvariaskodni! Ha a kamionos előzni akar akkor ne avval érvelj, hogy mennyivel mehet és te mennyivel mész, és ne előzzön mert nem helyes! Engedd el had menjen, mindjárt megszüntettél egy veszélyforrást, mivel nem nyomod mellette folyamatosan 85-el a gázt, az meg 88-al előz téged és lehet rád húzza a kormányt! stb……

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    tudod lehet elavult, de amig érvényben van se te, se én nem hivatkozhatok erre ha mondjuk szabálysértésen, vagy bűncselekmény elkövetésén kap a rendőr, vagy egy kamera..egy halálesetről ne is beszéljünk…pláne egy olyanról amikor a Te hozzátartozódat gyalulja le egy hozzád hasonló , jól vezetek, elavultak a szabályok, ezért nem érdekel ember…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    “[i]de nem szállok vitába veled, nem is ítélkezem”[/i]

    Dehogynem , már az előző hozzászólásodban megtetted:
    [i]“ha ezek közül bármelyikre igen a válaszod, akkor a teherautóddal sem közlekedsz szebben, jobban, mint a motoroddal…”[/i]

    Szerintem ez az volt… Fogalmad sincs róla hogyan közlekedek, mégis alkottál egy véleményt. Elég parttalan ez a beszélgetés, Te nem fogsz engem meggyőzni arról, hogy az a bizonyos jogszabálygyűjtemény, amit oly lelkesen idézgetsz, és nem mellesleg minden szakértő szerint elavult, tökéletesen megmutatja a frankót minden szituációban. Én pedig nem AKARLAK meggyőzni az ellenkezőjéről. Idézgesd továbbra is a paragrafusokat, és légy meggyőződve saját nagyszerűségedről.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    De jó, hogy végre, valaki, leírta ezeket a dolgokat. A baj az, hogy a kerékpárosok és motorkerékpárosok, (tisztelet a kivételnek, mert mindig van olyan, például én) nem olvassák ezeket a sorokat, sem a KRESZ, erre vonatkozó passzusait.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    nem hioszek sem Istenben, sem a Biblia tanításaiban….:)

    Abban viszont szeretnék hinni hogy:
    “minden közlekedő számíthat rá (bízhat abban), hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait”

    ergo nem azt kell néznem folyamatosan minden helyzetben hogy lehet e belőle baleset…
    ennek tükrében:
    “aki maga is szabálytalanul közlekedik eredményesen nem hivatkozhat arra, hogy bízott mások szabályos közlekedésében”

    az hogy figyelem a forgalmat és ahhoz alkalmazkodom, például rengeteg gyoshajtásos büntetést okozott volna nekem…és amúgy is mit figyeljek egy olyan forgalmon aminek a szabályait elméletileg mindenki betartja.
    Természetesen ha időben felismerem a szabályszegés miatti balesetveszélyt mindent megteszek annak elhárításában…pl kürtjelzés a gyalogosnak.de odaállni nem fogok a kocsival hogy megvédjem egy balfasz másik közlekedő elől…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Látod, még a végén megölsz valakit!
    Ne a szabályokat majmold, figyeld a forgalmat és ahhoz alkalmazkodj!
    A szabályokat az élet hozza és az adott szituációk, a KRESZ egy alap fegyelmi rendet ad, olyan mint a biblia!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    esetleg még annyit hogy azzal hogy betartok KRESZ szabályokat sokszor került már életveszélybe miattam más..ugyen én ha a gyalogos át akar menni a kijelölt átkelőn, akkor megállok..mindegy hogy az út bal, vagy jobb oldaláról akar indulni, meg KELL (ene) állni…nos már vagy egy tucatszor majdnem ütöttek el gyalogost, hogy megálltam ( a gyalogos a bal oldalról jött volna), a másik autós is bőven meg tudott volna állni, de vagy elbambult vagy szart az egészre (leginkább szart rá), és a gyalogos látta hogy megállok, látta azt is hogy a másik autós is meg tudott volna állni..elindilt, majd a sáv közepénél az autós csak azért nem ütötte el, mert félrerántotta a kormányt….
    Vagy a türelmetlen mögöttem közlekedő autós “kollega” megunta hogy minden zebránál megálltam ahol át akart menni a köcsög gyalogos, szépen nagygázzal kikerült, de úgy hogy a szembe jövő autót is majdnem legyalulta, az elindulni szándékozó gyalogosról nem is beszélve..
    Ha lenne kamera a kocsimba már egy fél napig lehetne nézegetni az ilyen videókat..És a szégyen az hogy ezt a mennyiségű videót egy év alatt összehoztam volna úgy hogy csak évi 7-8 ezret autózom….

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    [i]-de előremegyek, mivel a KRESZ megengedi[/i]

    látod, ez a felszini tudás, a többi meg az hogy jól vezetek, minek is a KRESZ…

    Igen a KRESZ engedi is, meg nem is..az hogy van egy olyan dolog ami engedékeny, nem jelenti azt hogy más szabályt nem kell betartani…
    tehát ami engedi:
    Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
    „(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni..

    ami nem engedi:
    a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
    b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”

    nos az elegendő hely az nem azt jelenti hogy te elférsz a tükrök között centizgetve, hanem hogy tudsz biztonságos oldaltávolságot tartani..( ez ugye 1.2-1.5 méter, de általában úgy mondja az oktató hogy egy ajtónyitásnyi távolság)
    ha pedig meg van az oldaltávolság akaratlanul is belebotlasz a következő tiltó dologba ami a záróvonal, átlépése szabálysértés amiért 5-50 ezer forintig terjedő bírság valamint 2 büntetőpont jár..

    Tudod jártam így okostojás motorossal, aki a tükröm koccolta le a gázcsutkával..majd mikor kiszóltam neki az oldaltávolság, és a záróvonal lényegi dolgairól, annyit mondott miért nem álltam arrébb…nos a sáv közepén haladtam, biztonságos oldaltávolságra a másik mellettem levő autótól..de sajna zöldre váltott a lámpa így kénytelen voltam idulni, és nem tudtam kiszállni jól fejbebaszni a motorost…

    de folytathatnáma biciklisekkel is, akik szintén csak félig hallanak meg egy szabályváltozást..mégpedig azt hogy behajthatnak egyirányú utcába a forgalommal szemben..na itt vége is a mondatnak szerintük…pedig folytatva: ha tábla engedélyezi….
    de nem szállok vitába veled, nem is ítélkezem, majd az élet bebizonyítja az ellenkezőjét, ha egyszer arra kell hivatkoznod egy baleset után hogy baszki haver 20 éve vezetek, qrva jó vagyok és ezlrt nem tartottam be a KRESZT….
    olvasgass kicsit a bizalmi elvről…ezzek kezdődik a KRESZ…:))

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Kedves Combi27!
    Kérdést bár nem tettél fel, de a “gondolom a nagy köbcentis motoroddal” kezdetű monológodra (ami nem kérdés, tehát ne várj rá se igen se nem választ:) ) a reakcióim sorban:
    -nem, csak ha áll a sor
    -de előfordul, hogy leelőzöm hiába megy ötvennel
    -de előremegyek, mivel a KRESZ megengedi és
    -de szoktam gyorsabban menni.
    És mindezek ellenére úgy gondolom, hogy semmi kivetni való nincs a vezetési stílusomban. És rosszul gondolod, hogy nem volt balesetem, én ilyet nem írtam, de még az ÉN hibámból tényleg nem volt. És hidd el elég jól közlekedek a teherautómmal 🙂
    Nem tudom honnan veszed a bátorságot, hogy megítélj ismeretlen embereket, de tudod az örök igazság az az, hogy a vélemény olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a máséra 🙂

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Kedves Fúróember!

    az idén 30 éves a roncsautóm (http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5919), a kilométer órája 110km/h-ig a gps, és az útszéli mérők által mutatott értékeket mutatja…ergo én ha 90-nel megyek, akkor az annyi is.
    Lehet nem volt MÉG baleseted, de kíváncsi lennék hányszor szegted meg a KRESZT durván.
    Gondolom a nagy köbcentis motoroddal nem haladsz sosem a két autósor között,nem előzöl lakott területen belül az 50-nel “tötymörgőket”, sőt a piros lámpánál sem mész előre a sor elejéra, attól függetlenül hogy ZÁRÓVONAL van a lámpák előtt 20-30 méterrel…ja, és gondolom lakott területen kívül sem mész 90-nél jobban a nagyköbcentiseddel..
    ha ezek közül bármelyikre igen a válaszod, akkor a teherautóddal sem közlekedsz szebben, jobban, mint a motoroddal…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    És még annyit, hogy igen, “kamionos” (tehergépkocsi-vezető) vagyok, sőt még motoros is, és nem robogóval, még csak nem is kisköbcentis motorkerékpárral:) Tehát a fokozottan gyűlölt kategóriába tartozom. Érdekes módon még SOHA nem volt olyan közlekedési balesetem, ahol én lettem volna a hibás… És lassan húsz éve vezetek mindenféle járművet. De még soha nem mondtam egyetlen a közlekedésben résztvevő “rétegre” sem néhágy tulok miatt, hogy “gyilkos”, “balfasz”, “idióta” stb.
    Na Fittipaldik, lehet kezdeni a savazást, vagy inkább nézzetek kicsit magatokba.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Csak egy-két észrevétel a félhülyéknek, és kreszmágusoknak:
    -Az M7-en Fehérvártól Bp-ig HÁROM sáv van, tehát kurvára lehet előzni 7,5T felett.
    -A sebességhatároló, ugyanúgy mint a tachográf ILLLESZTVE van, tehát PONTOS értéket mutat, nem úgy mint a szgk.-k gyárilag szarul beállított kilométerórája. Míg a legtöbb szgk. sofőr azt HISZI, hogy 100-al megy, valójában 85-88 km/h-val.
    – Lényegesen több a balfasz személyautós, mint a hivatásos sofőr.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Nem igazán érdekelnek a gondjaid, csak azért írtam a legelső hsz-t mert egy megoldást kívántam adni a hozzád hasonló sofőröknek, akik inkább meghalnak “de akkor is nekem van igazam” észjárással közlekednek!
    Nem is értem miért válaszoltál nekem!

    Én is voltam hasonló helyzetben. Én úgy oldom meg a problémát, hogy szoktam a tükröt is használni vezetés közben, és ha látom hogy közeledik pl. egy kamion, akkor elengedem, méghozzá úgy, hogy lelassítok és kicsit félrehúzódok, minél előbb megelőzhessen, mivel ő siet!
    Gondolom neked nem volt kedved lassítani mert kb 10 perc mire visszagyorsítsz 80-ra!:)))

    Én is gondolok valamit rólad! Találd ki!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    igazándiból azt az értéket írtam amit a rendőr szomszédunk mondott..a netes kalkulátorok szerint a közigazgatási bírság 65-től van.sőt most nézem a jogszabály szerint is..úgyhogy bocsesz 🙂
    ..de ez alatt akár 51km/h-nál is büntethetnek a helyszínen (na jó, ez már a szőrszálhasogatás lenne a rendőrtől is), de a jogszabály szerint onnantól lehet helyszini bírság

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Nem egészen így tudom, sajnos, tapasztalatból. 61-gyel lőttek le, lakott területen és nem közigazgatási bírság volt, hanem 5.000 helyszíni. Tavaly nyáron történt. Azt mondta a rendőr, hogy 61-től rögzít a műszer.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    természetesen mindig[u] tisztelet a kivételeknek[/u], tényleg távol álljon tőlem,hogy a kamionosokat védjem,de az én tapasztalatom,hogy nics több bajom velük mint bárki mással az utakon…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    a trafi az nem a kamionokra van beállítva, hanem a személykocsikra..
    trafi beállítása:
    lakott területen 60km/h
    lakott területen kívül 100km/h
    autópályán 140 km/h

    ugyanis ezen értékek felett automatikusa szabják ki a közigazgatási bírságaot..ez alatt szabálysértési (helyszíni) bírság van, de hát ugye nem nagyon szoktak megállítani senkit..
    Szóval csak lakott területen tudnák őket igazán büntetni…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Én csak azt nem értem, hogy ezeket hogy nem méri be a trafipax?
    Nemcsak autópályán, sima utakon is mennek mint az ökör, 70-el simán áthajtanak a településeken, kora reggel vagy késő este még mennek gyorsabban is…
    Vagy ezek “nagyker áron”(zsebbe csúsztatva) fizetik a bírságokat és kapják a büntetőpontokat?
    Az élesebb kanyarokban is tudom szeretni, mikor szembejön egy ilyen és nekem kb a sávom negyede + az árokpart marad hogy ne sodorjon el a barom, annyira átmásznak a szembejövő sávba…
    Jobban utálom a kamionosakat a főutakon mint a csámpásan hajtó bicikliseket…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Én egy 2 és fél évtizedes “rommal” járok és úgy vettem észre, hogy a befagyott csúszós utakon könnyebben boldogulok, mint újabb autóval rendelkező autóstársaim…
    Talán azért mert ebben az autóban közvetlenebb a kapcsolat az út és köztem, nincs benne szervó kormány abs, stb. így jobban érzem az autót ilyen körülmények között.
    Tervezem hogy veszek egy újabb autót, de téli kocsinak meghagyom a 2 és fél évtizedes “romomat”, a jobb kezelhetőség miatt és amiatt, hogy ennek a lökhárítója még vasból van, így nem a műanyag lökhárátómat vágja haza ha belémjön egy barom az általad felsorolt kategóriákból.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    a kamionosok részéről:
    sietek mert:
    -nem érek haza
    -3 hete nem voltam otthon
    -főnököm baszogat
    -baleset , vagy egyéb úti dolog miatt késésben vagyok
    – eltévedtem, ezért késésben vagyok
    – meg kellett állnom, mert hát az a lány olyan szép volt…..és ezért késésben vagyok
    – korai magömlésem volt és most rohadt pipa vagyok

    ez nem mentség arra hogy a rájuk vonatkozó KRESZ és más utasításokat betartsák!
    Jelen cikkhez ugye a KRESZ ide vonatkozó szabálya az előzés.. alább bemásolom mi vonatkozik a teherautókra…
    jelzem hogy csak autópályán haladhatnak 80-nal, lakott területen 50, egyéb úton 70 km/h
    rájuk is vonatkozik az út és látási viszonyoknak megfelelő sebesség megválasztása, ami szerintem egy havas, latyakos úton nem a 80-100-km/h megbuherált sebességhatárolóval, nyári gumival.És akkor még ne beszéljünk arról hogy az esetenként 5-10KM/h sebességkülönbség mennyit is jelent óránként?
    Most majd jönnek az okosok hogy én viszem a kaját neked meg a hifit stb…oké, csak akkor írják rá arra a kamionnyi árura hogy hányan sérültek, vagy haltak meg miatta míg megkaptam..hátha nem is esik olyan jól…
    Azonban, mint ahogy minden szakmára igaz, ha nem tetszik a meló tovább kell lépni, nem panaszkodni…

    Tehát a KRESZ ide vonatkozó része:

    „(6) Tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton – 6 és 22 óra között – a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel.

    (7) A (6) bekezdésben meghatározott előzési tilalom esetén a tilalom hatálya alá tartozó járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy – az abban meghatározott előzési tilalom hatálya alá tartozó – járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.”

    A tilalom hatálya alá tartozó, útvonalengedély nélkül a közúti forgalomban résztvevő járműszerelvény legnagyobb hosszúsága 24 méter, autópályán és autóúton a megengedett legnagyobb sebességük pedig 80 km/óra lehet. Az ezen járművek között megtartandó legkisebb követési távolság kiszámításánál alaptényezőként kell figyelembe venni a sebességüket és a fékezés megkezdéséhez szükséges reakcióidőt, mely utóbbit általánosságban 1 másodpercnek tekinthetünk. A 80 km/óra sebességgel haladó jármű egy másodperc alatt kb. 22 métert tesz meg, amíg a tényleges fékhatás jelentkezik rajta.

    Ennek megfelelően, a tilalom hatálya alá tartozó járművek között 80 km/óra sebesség mellett tartandó legkisebb követési távolság a következő három érték összegeként határozható meg:

    1. a hátul haladó jármű és azon jármű között tartandó követési távolság, amelynek besorolását lehetővé kell tenni, azaz a reakció idő alatt megtett út hossza (22 méter),
    2. a besoroló járműszerelvény legnagyobb hossza (24 méter) és
    3. a besoroló jármű és az előtte haladó jármű között tartandó legkisebb követési távolság, azaz a reakció idő alatt megtett út hossza (22 méter).

    Ennek megfelelően 80 km/órás sebességénél a tilalom hatálya alá tartozó két jármű között legalább 68 méteres követési távolságot kell tartani. Természetesen, amennyiben ilyen jármű ténylegesen besorol a két jármű közé, úgy közöttük ugyanekkora követési távolságot kell kialakítaniuk a járművezetőknek.

    A követési távolság értéke tehát függ a jármű haladási sebességétől, így alacsonyabb sebességnél a fenti két 22 méteres értéket a jármű tényleges sebességének m/másodperc mértékegységben kifejezett értékének megfelelő távolsággal kell helyettesíteni. A sebességnek m/másodperc mértékegységbeli értéke a sebesség km/óra értékének 3,6-del való osztásával határozható meg.
    Amennyiben a tilalom hatálya alá tartozó jármű egy, az új szabályozás hatálya alá nem tartozó jármű mögött halad, a követési távolságra a KRESZ 27. § (2) bekezdését kell alkalmazni, mely szerint:

    „(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy – előzést végrehajtó – személygépkocsi biztonságban besorolhasson.”

    Tekintettel arra, hogy egy személygépkocsi átlagos hossza mintegy 5 méter, a fenti számítás alapján a 80 km/órás sebességgel haladó járművel legalább 50 méteres követési távolságot kell tartani annak érdekében, hogy közéjük egy, a tilalom hatálya alá tartozó jármű szabályosan és biztonságosan be tudjon sorolni.
    Forrás: Police

    Az előzés feltételei:

    34. § Előzés
    (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
    a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy – figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre – az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
    b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
    c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
    d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
    e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
    (2) Az előzési szándékot – ha az előzés irányváltoztatással jár – irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
    (3) Az előzést – a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve – balról kell végrehajtani.

    szóval én nem okoskodtam volna a kamionossal, simán rendőrt hívtam volna rá,(mennyi KRESZ szabályt is szegett meg?) pláne az anyagi kár miatt is.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    és az összes “kivagyi”szlalomozó izomautós,terepjárós,pickupos+több évtizedes romokkal járók+anyuci-apuci kocsijával májerkodó taknyosok+idióta motorosok is mind-mind [b]POTENCIÁLIS GYILKOSOK![/b]

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Még-egyszer megpróbálom neked elmondani kedves Schumacher barátom – az egyik kamion kb 8m-re elém vágott a másik pedig kijött mellém – úgy betakartak vízzel és latyakkal, hogy semmit nem láttam az ablaktörlő nem tudta eldolgozni a vizet, ebben a helyzetben a csúszós úton vakon próbáltam tartani az irányt és finoman lassítani, nehogy megcsússzak – ekkor húzott rám a kamion és a hátsó három kereke a fejemtől kb 10cm -re húzott el beroppantva a doblemezt és kihajtva a tükröt – örülök neki, hogy te ekkora ÁSZ vagy nem is kívánok neked semmi mást csak azt, hogy kerülj egy ilyen szituációba – meglátjuk, hogy jössz ki belőle…..jelzőt nem írnék akinek ez a hivatása annak a kresz ismerete és használata a mindennapi kenyér nem mentség az, hogy siettem – érdekes hogy ha leesik a hó akkor mindjárt kamionokkal és sokszor buszokkal van tele az árok ezek fordulnak keresztbe az úton mert túlvállalják magukat a nagy autó együtt jár a nagy egóval és a tökéletesség érzésével – amikor gond van akkor meg – ahogy azt oktatják elsőként – mindjárt a kiutat keresik – ahelyett, hogy azt mondaná -öreg bocs nem gondoltam végig, hogy egy 6-8 száz kilós autó futását hogyan befolyásolja két kamionról leszakadó légörvény – hogy a kerekeim által felverődő víz “megvakít” és a párában és hóesésben nem tudtam rendesen felmérni a távolságot amikor visszahúztam eléd … mindenesetre egy ilyen morális felfogással mint a tiéd előbb utóbb begyalulsz te is valakit …..amit pedig gondolok azt nem írom de tudod – a fa földben levő része –

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    “SZITA” gomb ááá 😀
    Egyébként amit Irob felvetett, a kreszben is le van írva, segíteni kell az előzést, és nem 5-6 km/h sebességkülönbséggel kocsikázni mellette. De hát ezek a szemét kamionosok már csak ilyenek a szita funkciós teherautóikkal 🙂
    Egyébként örömmel látom, hogy egyre több az encore színvonalú kommentelő, akik több joggal rendelkeznek mint mások. Irob hsz-át törölni kellett, más viszont nyugodtan használhatja a “gyökér” kifejezést a többi felhasználóra. Ha már itt tartunk:
    [url]http://www.autonavigator.hu/sztori/tavaly_itthon_8_elektromos_autot_helyeztek_forgalomba-9262[/url]
    Ennél a cikknél már 2 hete kint van a c*gány szó, 2-szer is, amiért én 24h belül moderálást kaptam. Beavatna végre valamelyik szerkesztő, hogy mégis milyen módon juthatnék én is ilyen többletjogokhoz? 🙂

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Én is így teszek, és bevált, de előfordul, hogy így is belefutok egy kettő gyökérbe, Seregélyes, felől mentem Dunaújvárosba, fél 5 körül, no az összes buricska, kőszállító kamionos 70-l ballag, ha elkezdem előzni, neki lép a féreg, sőt, meg előzöm, az egyiket, erre az előtte lévő beszitáltatja, a pótot, hogy őt ugyan ne előzzem már meg.
    Ennyit a kamionosokról, de a az utóbbi időben a személyautósok se sokkal különbek, közeledek feléje, erre egyre jobban gyorsít, érdekes, ha engem előznek, én nem teszek ilyet, sőt még segítek is neki! Undorító lett a mentalitás, az útjainkon!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Az autópályás előzésről meg azt hiszem épp tegnap volt egy jó példa(talán hiradóban láttam).X5-össel megpróbálta megelőzni a teherautót,nekicsuszott a barom.a felesége meghalt.Ja?Bekalkulált veszteség?Ha sikerült volna nyer 10 percet?ÉRDEMES?

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Ha 24 éve vezetsz,akkor elkerülted a 4.x-et.Nos,ha 41+ évesen ilyen gyerekes,suttyó felfogásod van a közúti közlekedésről,leugatod akik nem száguldoznak 10 centis hóban akkor sajnállak.És a többi közlekedőt is.Vagy van egy másik lehetőség,hogy nem vezetsz 24 éve és esetleg nem vagy 24 éves sem.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Szerintem van a kamionosokat hajazó sofőrfajta is.
    A helyközi,távolsági buszsofőrök.
    Nyáron,kánikulában 60-nal döcögnek,télen,ahogy leesik min. 5 centi hó,onnantól kezdve min.70-nel a csúszós,jeges úton.
    Szeged környékén lakom,hosszú évek tapasztalata íratja velem ezt.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    A nagy számok törvénye alapján, nyilvánvaló, hogy több afférod van személyautóssal, abból ugyanis, sokkal több van az utakon. Mehetsz nyugodtan 110-120-szal, csak nem árt félretenni néhány 20.000-est, a közigazgatási bírságra és akkor még nem beszéltünk a megnövekedett balesetveszélyről. Azt, meg végképp nem értem, honnan veszed, hogy nem nő a fogyasztás?

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    én 24 vezetek (személyautót),járok mindenfelé,de több afférom volt eddig személyautósokkal mint kamionosokkal,amúgy menjetek 110-120al akkor nem fognak megelőzni és a fogyasztás sem nő meg…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    1. A levélben az áll, hogy 85-90-nel ment, a szakadó hóban. Én, erre nem mondanám, hogy szarakodott.
    2. Mennyi is a megengedett sebesség, kamionnak?

    Általában, semmi bajom a kamionosokkal, próbálok segíteni nekik, ha lehet. Ettől még tény, hogy van köztük elég sok gyökér, akinek nem volna szabad vezetni, nem csak kamiont, de biciklit sem. Persze ez igaz, számos személyautó vezetőjére is.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    sőt ne is közlekedjünk — b.meg nem én voltam a szabálytalan és a körülményekhez képest lassítottam már amennyire láttam nem tudom ha ott lettél volna a helyembe mit csinálsz te gyökér

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Talán az lenne a megoldás, mivel sietnek és sebesség határolójuk van, hogy el kéne engedni őket, nem pedig nyomni mellettük a gázt!
    Vagyis: lassítsatok le, ha elkezd előzni és segítsétek őket az előzésben!
    Vagy: nem kéne szarakodni az úton, akkor nem kezdenek előzni!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Bizony, a kamionosok veszélyesek tudnak lenni! Velem is megesett, hogy autópályán, miközben már a pótos mellett voltam, a kamionos lazán elkezdte kihúzni a szerelvényt a belső sávba az előzéshez, engem meg szorított rá a középső korlátra. Dudálásnak semmi eredménye, annyi lóerőm nem volt hogy hirtelen felgyorsítsak, maradt a satufék, ő meg szépen hosszasan előzött 2 km/h különbséggel. Gondolom, bömbölt odabenn a rádió + félálomban is volt, vagy esetleg egyszerűen csak szart a puhatestűre, ő nem fékez senki kedvéért. Tanúm nem volt, egyedül vezettem. Vigyázni kell velük nagyon, sajnos ez a helyzet!

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    nézd én nem akarok veled filozófiai vitába bocsátkozni – arra bejegyzésre írtam választ amit te jegyeztél nem rémlik, hogy azt írtam volna, hogy te kamionos vagy – nem kívánok veled szájkaratézni sem – most április 4 -én leszek 50 éves 18 évesen szereztem a hivatásos jogsimat az MHSZ-nél – sok mindent vezettem, nem csak suzukit és sok -sok km-t levezettem az utakon a 31 év alatt és összesen 5 olyan koccanásom volt amiben nem én voltam a hibás – sok mindent láttam- ha van normális kamionos az csak a kivétel aki a szabályt erősíti – ha ezt egy tapasztalatlan nővel csinálják azt nem látta volna többé a családja – a rendőrségnek folyamatosan és minden úton a nap 24 órájában ellenőrizni kellene a kamionosokat fenntartom, hogy valamennyi kamionos a közúton potenciális gyilkos csak még nem tud róla

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Életveszélyes fenyegetések?!? B@sztam volna olyant a duda orrába a kamionosnak, hogy megpusztul. 22 éve vezetek baleset mentesen, tudnék róluk mesélni, miket csinálnak…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    “látom, hogy mit műveltek az utakon”
    Ha ez nekem jött, akkor benézted, mert nem vagyok kamionos.
    “akikkel találkozom mind megelőznek minden körülmények között”
    Akikkel találkozol, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindegyik ilyen lenne. Csak abból következtetést levonni amit te látsz, eléggé inkorrekt dolog. (Ennyi erővel a levegő nem létezik, mert nem látom).

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    hetente 3x jövök fel pestre szfvárról – az üzemanyag-fogyasztás mérséklése miatt mindig 90 és 100 közt én nem tudom hoy működik-e a kamionokban a sebességkorlátozó, de akikkel találkozom mind megelőznek minden körülmények között – látom, hogy mit műveltek az utakon – a két kamionos egyébként magyar volt – nem tudom csak kérdezem ha lelök a rézsün bevágódok az út mellett valahova átfordul az autó 10x – azt a horpadást amit a kamion okozott senki nem veszi észre mögöttünk látótávolságba nem jött senki ott haltam volna meg és ráhúzták volna, hogy nem az út és látási viszonyoknak megfelelően vezettem és lecsúsztam az útról – VAJON HÁNY ILYEN VOLT????

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    és ha még arra is rákérdeznél azért nem lökött ki és jobban mert az előzésnél max 5 -6 km/óra volt a differencia mert gondolom nem engedte tovább a határolója

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    időre mentem a kollégámat váltani – mire a rendőr odaér kb. egy óra ilyenkor nem sietnek a tükröm hátsó műanyag borítása lepattant ahogy kihajlott a 3 ajtós swiftnek a hátsó doblemeze négy tenyérnyi helyen behorpadt és a az ajtó hátsó sarkánál a díszléc fölé felkenődött a gumi – ahogy a kerék meglökött úgy befordította az elejét de megfogtam, a sárvédője kihajtotta a tükröt- legszívesebben agyon vertem volna, de akkor elveszik az engedélyemet és nem dolgozhatok – mérlegeltem, megúsztam – ismerőssel megjavíttatom a horpadást – a lényeg az hogy ha nem vezetek 82 óta és mondjuk rásatuzok vagy elkezdem rángatni a kormányt akkor most nem irkálok itt
    ha kamion jön jobb ha félre állsz és kidobod a kormányt mint az f1-ben Ő biztos hazaér akkor is ha kap másfél évet felfüggesztve – de te ott maradsz – vigyázzatok ezek nem normálisak

    a fényképet az autóról holnap elküldöm a szerkesztőségbe –

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    időre mentem a kollégámat váltani – mire a rendőr odaér kb. egy óra ilyenkor nem sietnek a tükröm hátsó műanyag borítása lepattant ahogy kihajlott a 3 ajtós swiftnek a hátsó doblemeze négy tenyérnyi helyen behorpadt és a az ajtó hátsó sarkánál a díszléc fölé felkenődött a gumi – ahogy a kerék meglökött úgy befordította az elejét de megfogtam, a sárvédője kihajtotta a tükröt- legszívesebben agyon vertem volna, de akkor elveszik az engedélyemet és nem dolgozhatok – mérlegeltem, megúsztam – ismerőssel megjavíttatom a horpadást – a lényeg az hogy ha nem vezetek 82 óta és mondjuk rásatuzok vagy elkezdem rángatni a kormányt akkor most nem irkálok itt
    ha kamion jön jobb ha félre állsz és kidobod a kormányt mint az f1-ben Ő biztos hazaér akkor is ha kap másfél évet felfüggesztve – de te ott maradsz – vigyázzatok ezek nem normálisak

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Kedves Csutak bá!

    Elhiszem hogy a Ascaniában nagyobb a biztonságérzete, hiszen nayobb, magasabb, több anyagból is van mint egy Opel…Na de ha elkezd csúszni, sodródni, ledifferál a hátsó kerék a Scanián akkor vannak a problémák…Tegnap a sík úton a rampara tolató nyerges 15 percet kinlódott bebicskázva az alig havas úton, mire el bírt indulni valamerre..az Opellal gondolom alvázig érő hóban is nyugisan menne….na ez a különbség

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Mint nyugállományú kamionos a leírást kétkedve olvastam.
    Saját Opelomban hírül sem érzem magam olyan biztonságban, mint mondjuk egy Scaniában, tehát azt hiszem értem a gondot az átélt félelmet.
    De!
    Ha valóba igaza lett volna a kollégának (személyautós!) akkor bizony rendőrt hív!
    Ennek ez a módja nem pedig az, hogy a kamionos társadalmat mocskolja, vádolja.
    És ma már van eszköz amit a magyar bíróság adekvát bizonyítékként kezel, a beépített kamera.
    Aki fél, bizonytalan az vegye meg és akkor már hitelesen azt tudja megmutatni ami történt.
    Ugyanis a valóság észlelése végtelen összetett dolog.
    Hipocampus, hipotalamusz, amigdala amik az egyén tudatának megszabják azt amit a körülötte lévő fizikai világból láthat.
    Ok a tudat védelme.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Ráadásul a kamionok számára tiltott az előzés nappal autópályán. Vagy csak kamion nem előzhet kamiont, személykocsit viszont igen? Rendesen megszívta volna a kamionos…

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    ha tényleg 85-90-nel mentél, csak annyit kellett volna mondanod a kamionosnak:
    1: hívjuk a helyszinelőket, ők megmondják a nyomokból hogy a kocsin feszengő guminyom honnan is származik
    2: nézzessük csak vissza a tachográfot (ha kártyás az a jobb) az illetékesekkel akár egy évre visszamenőleg is.

    de itt már azzal bukott a mutatvány hogy hogy előzött téged egy kamion meg, ha csak 85-tel is mentél, hiszen ő csak 80-nal mehetne maximum..arról nem is beszélve hogy valamiért nekik nem kötelező a téligumi, pedig a tehetetlen tömege jóval nagyobb mint egy személykocsinak.

    Szivatás2:
    Ismerősöm Németországból jött tegnap délután, 7.5 tonnással.600km-t levezetett hóban jégen, majd a soproni magyar-osztrák határ előtt az osztrák rendőr megállította, hogy nem látta a táblát 100m-rel ezelőtt, hogy a hólánc kötelező? A magyar határig volt még vagy 800 méter, de feltetette vele a rendőr a hóláncot…Mert vagy hólánc, vagy 400 euro bünti, és az osztrák tűzoltók elhúzzák plusz pénzért a határig…

Vélemény, hozzászólás?