Nem csak London, hanem Tokió és más japán nagyvárosok utcaképéhez is hozzátartozhat majd a tradícionális londoni taxi
Egy fokkal nehezebben lehet majd beazonosítani Londont egy utcai fotó alapján, ha a világ számos pontján felbukkannak a jellegzetes fekete taxik. A kínai LEVC London mellett a világ más pontjain is el tudná képzelni taxijait, ezért első körben egy másik bal oldali közlekedést alkalmazó szigetországban kezdené az értékesítést, ami nem más, mint Japán.
A LEVC TX hatótávnövelő benzinmotorral szerint plug-in hibrid, elektromosan 130 kilométer a hatótáv
A Geely-hez tartozó LEVC 2017-ben kezdet el a TX típus gyártását, amivel a régi dízelüzemű taxikat váltották le. A külső nem sok újat hozott, maradt az angol utcaképet évtizedek óta meghatározó külcsín, a tágas fejtér és a ragyogó fordulókör (8,45 méter) ahogy régen, úgy most is alapfeltétele a londoni taxiknak. A hajtás terén viszont sokat fejlődtek a fuvardíjért használható négykerekűek. A plug-in hibridként készülő TX-be 31 kWh-ás akkupakk került amivel 130 kilométer csendes suhanás garantált, ám a telepek lemerülése után sem kell töltőt keresni, mivel ekkor a generátorként funkcionáló 1,5-ös háromhengeres Volvo motor gondoskodik az áramellátásról.
A 2017-ben megjelent típus a külső tekintetében semmi radikális változást nem hozott, globális érteksítést tervez a Geely
A japán városokban is egyre csökken az igény a saját négykerekű fenntartása iránt, inkább a közösségi használat került előtérbe, így a kínai LEVC egyre nagyobb kereslettel számol. Japán útjain 240 ezer taxi fut, ennek közel ötöde Tokió aszfaltját koptatja, így jelentős piacra érkezik az LEVC. Európa néhány országához hasonlóan itthon is elérhető a TX, ám nem olcsó mulatság egy új londoni taxi vásárlása, mivel plug-in hibrid modell hazai ára 27 millió forint.
Itthon sem elérhetetlen a londoni taxi, csupán 27 millió forintra van szükség hozzá