Japán támogatással, Amerikából jön a robotpostás

Robotpostást fejlesztett a Toyota által felkarolt Boxbot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig csendben tevékenykedett, ám komoly jövő vár a Boxbot nevű start-up cégre, amely automatizált kézbesítőrendszert mutatott be Kaliforniában.

Számos nagyobb cég szemlézi olyan szemmel a piacot, hogy mely jövőbe mutató projekteket lenne érdemes támogatniuk. Így van ezzel a hibridek piacát vezető, így a világ legzöldebb autógyártójának számító Toyota is, ami ezúttal egy emberi munka és helyi emisszió nélküli postásrobot fejlesztéséhez járult hozzá. A Toyota Research Institute (TRI) kutatóintézet kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Toyota AI Ventures szervezetnek a támogatásával hozta ugyanis létre autonóm járművekből és önvezérelt logisztikai központból álló kézbesítő rendszerét a Boxbot elnevezésű kaliforniai start-up. Az utolsó pillanatig titok övezte azt a technológiát, amelyet az Uber és a Tesla volt mérnökei által alapított start-up vállalkozás, a kaliforniai Boxbot fejlesztett. Ez a szófukarság meglehetősen szokatlan abban a last mile (azaz a célállomás közvetlen megközelítését szolgáló, utolsó egy-két kilométeres távra hatékony közlekedési vagy szállítási megoldást fejlesztő) piaci szektorban, amely rendszerint nagyszabású ígéretektől és hangzatos együttműködésektől hangos. Talán pont ez a lényegre törő tárgyilagosság volt az, ami a Toyota robotikai kutatóintézetének, a Toyota Research Institute-nak (TRI) a kockázatitőke-befektető leányvállalatát, a Toyota AI Ventures-t meggyőzte arról, hogy érdemes csatlakozni a fiatal csapatot támogató szervezetekhez.
Összesen 7,5 millió dolláros finanszírozással indult neki a Boxbot a fejlesztésnek, és idén júniusban bebizonyosodott, hogy a Toyota AI Ventures helyesen döntött: az Oakland városában működő cég képes volt újraértelmezni a friss területnek számító, ám ennek ellenére máris sablonos megoldásokban gondolkodó last mile műfajt.
Hirdetés
A cég ugyanis integrált rendszerként fejlesztette ki a leginkább építőkockából összeszerelt, játékautóra emlékeztető autonóm kézbesítő járműveket, valamint azokat a teljesen automatizálva működő regionális logisztikai központokat, amelyeket elképzelésük szerint sűrűn lakott negyedek közelében telepítenének. Ezekbe a központokba nem a megrendelés beérkezésekor szállítanák ki az árut, hanem még azt megelőzően: a kereskedők a várható fogyasztói érdeklődést felbecsülve előre, nagy mennyiségben juttathatják el ide termékeiket. Ez költséghatékonyabb és gyorsabb végső kiszállítást tesz lehetővé, ami piaci előnyt jelenthet az olyan, ma már hagyományosnak számító internetes kereskedő-óriásokkal szemben, mint az Amazon. „Az automatizálás a csomagok szállításának és kézbesítésének szinte minden mozzanatát átalakítja” – mondta a rendszer bemutatásakor Mark Godwin, a Boxbot társalapító műszaki igazgatója. „A végső fázis, azaz az árunak az elosztó központból a fogyasztóhoz történő eljuttatása azonban rendszerint még manuálisan történik – ezt a fázist automatizálja a Boxbot logisztikai központja.”
A koncepció megvalósításához elengedhetetlen területi központok létesítése jelentős beruházást igényel. Ennek érdekében a Boxbot az Egyesült Államok egyik legnagyobb csomagszállító logisztikai vállalatával, az OnTrac szervezettel működik együtt, saját technológiáját az OnTrac meglévő infrastruktúrájára építve.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?