Szigorú arccal fenyeget a kis Bayon
Lassan már nem lehet megkülönböztetni a legkisebb SUV-okat, crossovereket a tágas kompaktoktól, de ameddig csak néhány centiméternyi különbség is van a két méret között, addig a gyártók igyekszenek betömni a piaci rést. Így tesz a Hyundai is, ami a még joggal SUV-nak nevezhető
Kona alá pozicionálja következő modelljét, mint belépő szintű crossovert - pedig hát a Kona sem egy óriás. Valószínűleg árban és méretben is hasonló lesz a Bayon a dél-koreaiak nagyobbik kompaktjához, az i30-hoz, vagy akár a Volkswagen Golfhoz is, de feltehetően nagyobb hasmagassággal érkezik majd, ezáltal hajszálnyival jobb terepképességekkel bírhat, vagy legalábbis jobb lesz belőle a kilátás a magasabb üléspozíció miatt.
Divatos lesz a hátsó fényszóró, még ha láttunk is már hasonlót
Na de számít egyáltalán, hogy milyen kategóriába lehet, avagy nem lehet sorolni egy autót, ha egyébként meg jól néz ki? Ezt a vásárlók majd eldöntik, mindenesetre az ízelítő képek alapján a Bayon stílusára kevés panasz érkezhet. Ez lesz a Hyundai következő modellje, ami megkapja a márka új stílusirányzatát, az "érzéki sportosságot". A dizájn lényege, hogy az érzelmekre hasson szokatlan, innovatív rajzolatokkal és formákkal. Bár elölről egyelőre nem tűnik annyira egyedinek a Bayon, mint az
új Tucson, itt is több részre osztott fényszórókat találunk, ami ugyan nem példa nélküli az autós világban, mindenképp ritka, főleg az utóbbi években. Az autók teljes szélességében futó csíklámpák ötlete itt is megjelenik, bár visszafogottabban, ugyanis csak a két szélső rész világít, középen egy légbeömlőt találunk. A csík alatt szintén hűtőrács van, első ránézésre elég méretes, és agresszív is a lefelé szélesedő trapéz kialakításnak köszönhetően.
A tavaly kiadott ízelítőn még nem láttuk a hátsó csíkot
Hátul szintén a manapság reneszánszát élő csíkot találjuk, itt már az egész világít, vagy legalábbis piros színű dekorációként funkcionál. Mindezek a jármű szélességét hivatottak hangsúlyozni, vagy inkább ellensúlyozni a keskenységét, a kompakt crossover ugyanis bizonyára nem lesz egy terebélyes jármű - ránézésre viszont akár sportosnak is hathat az ilyen vizuális trükkök által. A csíkot oldalt egy-egy nyíl alakú lámpa fogja közre, ami bár izgalmasan néz ki, erősen hasonlít - legalábbis koncepciójában - a
Mitsubishi Eclipse Cross hátsójára. Bár utóbbin a csík alá kerül még a szélvédő egy része, itt pedig láthatóan már a színezett karosszéria következik, a nyilak által közrefogott csík van annyira jellegzetes a Mitsubishin, hogy ne tudjunk elvonatkoztatni tőle a Bayon láttán. Vagy legalábbis az ízelítő alapján, van még azért bőven felfedetlen részlet a kis crossoveren, az összkép még mindig lehet egyedi. A Bayon a tervek szerint még az idei év első felében megérkezik.
Bár a frissítéssel eltűnt a Mitsubishi Eclipse Cross hátsó csíkja, nem sokkal ezelőttig így nézett ki a kompakt SUV