A jelenlegi kei car szabályozást 1998 óta él, az autók 3,4 méternél nem lehetnek hosszabbak, sem két méternél magasabbak és 1,48 méternél szélesebbek. Motorjuk maximum 660 köbcentis lehet, a maximális teljesítmény pedig 64 lóerő
Kényszer szülte a japán kei carokat, a világháború utáni nyersanyaghiány és gazdasági nehézségek az olcsón előállítható autóknak kedveztek, manapság pedig inkább a helyhiány az, ami életben tartja a kategóriát. A kei carok nagyjából hetven éve készülnek, az évtizedek alatt más és más okok indokolták a fennmaradásukat. Manapság a környezetvédelem sem elhanyagolható szempont, a legfeljebb 660 köbcentis, maximum 64 lóerős, egy tonna alatti kisautók pedig szinte benzinpárán is eléldegélnek. A minden tekintetben takarékos autók az Európai Autógyártók Szövetségének érdeklődését is felkeltették.
A megszabott méretek furcsa arányokat szülnek, a kedvezmények hatására népszerű ez a kategória
A szövetség kezdeményezésének élére állt Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója, meggyőződése szerint ideje lenne követni a japán példát. A törvényhozók évek óta egyre szigorúbb törvényekkel próbálják zöldebbé tenni az új autókat, ezzel párhuzamosan pedig visszaszorítani az autóhasználatot. A kis városi villanyautókat tömörítő kategóriára speciális szabályokat javasol a Renault vezére, például olcsóbb adót és útdíjat, tiltott vagy fizetős zónákba történő ingyenes behajtást, illetve parkolási kedvezményeket.
Európából kezdenek kikopni az olcsó és takarékos kisautók. Egy új szabályozás életet lehelhetne a kategóriába
A takarékosságra törekvés és a pazarlás visszaszorítása mindenképp jó irány, valóban nem egy hatékony megoldás kéttonnás városi terepjáróval ingázni a zsúfolt betondzsungelekben. Az elképzelés jó kompromisszum lehetne: az autósok kedvezményekért cserébe kisebb és környezetkímélőbb autóba ülnek, de nagyobb lenne a mozgásterük, az autó nélkül közlekedők pedig jobb levegőt és több szabad területet kapnának.
Az ostoba európai szabályotás nyírta ki a kicsi, valóban takarékos kisautókat. Erre hoznának nekünk – egy jóval nagyobb átlagmagasságú népcsoportnak-drágábban törpe villanyautókat?
Ne keress logikát a szájbavert brüsszeli férgek politikájában…illetve,van benne logika, kicsinálni Európa gazdaságát…
Na, ebben egyet értünk.
Az jo ötlet lenne szerintem ha a kis autok adokedvezmenyt kapnának. Viszont nem csak elektomosoknak kellene. Kisautók városi autónak is szoktak hívni. Nem véletlenül találtak ezt ki. Sűrűn lakott területen egy, kis autó jobban érvényesül és még kornyezetbaratabb is mint egy 2 t suv. Városi terepjaro, már az elnevezés is hülyeség. Most vagy város vagy terep. Az milyen város ahol földúton kell menni. Sajnos minden a kisautók ellen szól az autogyarak azért gyártanak nagyobb méretű autókat, mert azokon több a hasznuk. Minden csak a pénzről szól és a környezetvédelem csak egy jó reklám ez az igazság.
Hát nem tudom, a Kei car lényege a piacvédelem volt, egy olyan kategória amit más normális helyeken sosem alkalmaznának, és beszédes hogy pár nagyobb példánytól (pl Suzuki Alto, Jimny) eltekintve sehol a földön nem vették.
Az ACEA ötlete akkor nyilván ők is szeretnének valami hasonlót azaz valami olyan kategóriát amit a kínaik nem tudnak elég gyorsan lemásolni és szépen megtámogatni adókkal. Nyilván meg akarnok dolgozni a pénzükért de szerintem nincs meg az a képesség amivel megérné most egy ilyenbe kezdeni.
Törpe fapados autókban Kína előrébb fog tartani, ha meg marad a benzinmotor, akkor még a japánoknál is átlátszóbb lesz a piacvédelem. Mivel a Kei carok sem a környezetvédelemről szóltak. Szerintem ez a javaslat egy zsákutca.