Japán ékszerdoboz Németországban

Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Sokan talán még nem is tudják, hogy a BMW-k, Mercik, Audik és Porschék országában létezik egy hely, ahol igen komoly japán gyűjtemény és múzeum is található. Tavaly nyitotta meg kapuit a Mazda Classic Museum Augsburgban. A Münchentől szűk egy órányi autózásra lévő városban Walter Frey gyűjteménye világszinten is egyedülálló. A 140 darabból álló kollekcióból egyszerre mintegy 50 modell kerül kiállításra az 1500 négyzetméteres csarnokban, amely egykor vasúti raktárként szolgált.
Hirdetés


A Frey család története 1971-ig nyúlik vissza, ekkor jött létre az Auto Frey az Augsburg melletti Gersthofenben. 1978-tól elsők között kezdtek foglalkozni Németországban Mazdák forgalmazásával, a vállalkozásban Walter két fiúgyermeke, Joachim és Markus a mai napig részt vesz. A múzeum létrejöttében jelentős szerepet vállalt a németországi Mazda importőr is, talán nem véletlenül. Egy ilyen létesítmény jót tesz a márkának, a Mazdák fanatikusainak pedig nem kell Japánig utazni, hogy ehhez hasonló gyűjteményre csorgathassák nyálukat.

A gyártó közel 100 éves történetét bemutató kiállítás számos olyan autót vonultat fel, amelyek Európában soha nem voltak elérhetők. A legidősebb Freyt főként a Wankel-motor fogta meg, ezért a gyűjtemény jelentős részében forgótárcsás motor található. Egyes modellekről nem is gondolnánk, hogy ilyen egység mozgatta, csak az adatlapról derül ki, hogy bizony ebben is Wankel teljesített szolgálatot. Nem véletlen, hogy a Mazda nem kívánja elvetni véglegesen, az RX Vision Conceptből érkező sorozatgyártású RX-9-et szintén Wankel-motorral tervezik piacra dobni. Ez persze a jövő, a Mazda múltja viszont a Budapestről 770 kilométerre található múzeumban eléggé jól végigkövethető. Ha épp nincs az embernek ideje elugrani, az alábbi fotók is jók egy gyorstalpalónak.














Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:36
    Permalink

    Ide nagyon el szeretnék látogatni, és eléggé útba is esik Ulm (félúton a Mercedes és a BMW élméyközpontjai között). Bár a Mazda számomra kedvenc korszaka (90-es évek első fele) még nem múzeumba való, lassan kikopnak a forgalomból az olyan kedvencek, mint a 94 utáni 323F, a xedosok vagy tuningsczéna által megsemmisített utolsó RX7-esek.

    Eddig a Lowman Muzeum volt az egyetlen igazi zarándokhely a japán autók rajongóinak ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/07/12/louwman_museum_ii_resz#[/url]), Louwman úr elég markánsan tudja kifejezni a tiszteletét ([url]http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2016/10/02/toyoda_aa_1936/[/url]), Toyoda úr pedig igyekezett személyes gesztussal meghálálni.

Vélemény, hozzászólás?