Januárban itthon a 4,5 litert fogyasztó új Toyota Avensis

Egy hónap, és itt a friss Toyota Avensis

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Január közepétől lesz kapható a finoman frissített Avensis, a középkategóriás Toyota 2.0 D-4D változata ezután 4,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.

2009-ben debütált, így éppen ráfért egy félidős frissítés a harmadik generációs, Nagy-Britanniában gyártott Toyota Avensisre, amelyből 1997 óta - az első két nemzedékkel együtt - több mint 1,8 millió példányt értékesítettek. A faceliftes modellt a Frankfurti Autószalonon mutatták be, most pedig hivatalos képeken is láthatjuk a 2012-es, "dinamikusabb formájú" verziót. Mint azt a Toyota Motor Hungary termék kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, a megújult Avensis január közepétől lesz Magyarországon is elérhető, áráról egyelőre nincs információ. Krajcsovits Sándor elmondta, hogy a nemzetközi trendnek megfelelően itthon is a 2.0 D-4D változat volt a legkelendőbb, nem véletlen hát, hogy a legtöbbet a kisebbik dízel még takarékosabbá tételén dolgoztak a mérnökök.
Tették ezt úgy, hogy 126 lóerőről 124-re csökkentették a blokk teljesítményét, ugyanakkor egy új turbóval és számos kis praktikával elérték, hogy változatlan, 310 Nm-es nyomatékmaximumát már ne 1800, hanem 1600-as percenkénti fordulattól nyújtsa 2400-ig. A 6 fokozatú manuális váltóval szerelt Sedan és a Wagon 100-as sprintideje egy-egy tizeddel romolva 9,8 és 10,1 másodperc, ami azért túlélhető veszteség, végsebességük maradt kerek 200 km/h. De a lényeg, hogy átlagfogyasztásuk 5,4 helyett immár 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátásuk meg 139-ről 119 g/km-re apadt. Bizonyos piacokon ugye - a magyarral ellentétben - nagyon is számít, sok-sok adókedvezményes euró megtakarítását jelenti a 120 g/km alatti érték.

A további öt (három benzines és két dízel) erőforráshoz nem nyúltak, és a fokozatmentes Multidrive S váltó továbbra is az 1.8 és 2.0 literes Valvematic motorokhoz, míg a 6 sebességes, hagyományos automata a 150 lovas 2.2 D-4D kivitelhez választható a széria 6 gangos kézi váltó helyett. Az Avensis méretei szintén a régiek - érdekes, hogy egy J Astra kombi majdnem ilyen hosszú (a Sedan 4710, a Wagon 4780, az Opel-kompakt Sports Touererje 4700 mm), ráadásul magasabb 6 centivel, egy dettó C-szegmensű i30 CW tengelytávolsága pedig pontosan 2,7 méter, mint a D-kategóriás Toyotáé is.
A Toyota Avensis benzines kínálata
1.6 1.8 2.0
Lökettérfogat (ccm) 1598 1798 1987
Max. teljesítmény (LE/ford.) 132/6400 147/6400 152/6200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/4400 180/4000 196/4000
Végsebesség (km/h) 200 (195*) 200 205 (200*)
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 10,4 (10,6*) 9,4 (9,7*) 10,4-10,7** 9 (9,3*)10-10,3**
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) 8,5/5,3/6,5 (8,5/5,4/6,5*) 8,6/5,4/6,5 (8,6/5,4/6,6*) 9,2/5,6/6,9 (9,1/5,7/6,9**)
CO2-kibocsátás (g/km) 150 (151*) 152 (153*-154**) 161 (162*-161**)

* Wagon ** Multidrive S váltóval

Hirdetés
A Toyota Avensis dízel kínálata
2.0 D-4D 2.2 D-4D 150 2.2 D-CAT 177
Lökettérfogat (ccm) 1998 2231 2231
Max. teljesítmény (LE/ford.) 124/3600 150/3600 177/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 310/1600-2400 340/2000-2800 400/2000-2800
Végsebesség (km/h) 200 210 (205**) 220
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,8 (10,1*) 8,9 (9,2*) (9,5-9,8**) 8,5 (8,8*)
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) 5,6/3,9/4,5 7/4,5/5,4 (7,9/5,3/6,2**) 7,3/4,8/5,8
CO2-kibocsátás (g/km) 119 143 (147*) 165-170** 153 (157*)

* Wagon ** Automata váltóval

A kötelező köröket persze az Avensis ráncfelvarrói is lefutották, úgyhogy frissek a lökhárítók, valamint a lámpák és a ködfényszórók, új a hűtőmaszk, megjelent a nappali menetfény. Kevésbé "éles" ez a dizájn, talán valamivel tényleg lendületesebb a faceliftes forma. Az utastérbe ezentúl még kevesebb zaj férkőzik be, miközben jobb minőségűek a felhasznált anyagok - legalábbis a toyotások szerint. A műszerfal háttérvilágítása borostyánról fehérre változott, áttervezték a középkonzolt, a kapcsolók új elrendezése javítja a használhatóságot. Az ülések a jobb oldaltartáson túl kényelmesebbek lettek. A csomagtartó a négyajtósnál 509, a kombinál 543 literes, bővítve 1609 liternyi helyre lehet pakolni.
Az elöl MacPherson típusú, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet csöppet áthangolták a szilárdabb útfogás érdekében, a sajtóanyag szerint a kormányzást is közvetlenebbre vették. Aktív-passzív biztonsága eddig is kiváló volt az Avensisnek, ezentúl is az lesz, hiszen Euro NCAP-töréstesztje fényes ötcsillagos, alap a menetstabilizáló és a többi hárombetűs, a temérdek légzsák, opciósan meg automatikusan is fékező baleset-megelőző, illetve sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, távolságtartó tempomatot és adaptív fényszórót is kínál.
Az Avensis kényelmi és szórakoztató ellátmánya - felszereltségi szinttől függően - a színes, érintőképernyős Toyota Touch, Toyota Touch and Go, sőt Toyota Touch and Go Plus nevekre hallgató, hangfelismerő, továbbfejlesztett műholdas navigációt tartalmazó multimédiás berendezésekkel bővül, amelyeket a cég a piac legjobb ár/értékű eszközeiként aposztrofál Bluetooth-kihangosítóval, USB- és mindenmás-csatlakozóval, Google-térképfrissítéssel, olyan funkciókkal, amelyek értő kezeléséhez biztosan legalább 500 oldalas külön kézikönyvet rejt majd a kesztyűtartó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?