Janika még mindig Peugeot-zik
Erősebb Peugeot-t kap a hétszeres ralibajnok ifj. Tóth
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromszáz lóerőre duzzadt ifj. Tóth János Peugeot 207-ese, amivel az idén a nyolcadik rali bajnoki címét szeretné elhódítani.
„Tavaly a Sanremo Ralin debütált a legfrissebb fejlesztés” – magyarázta Tagai Tamás, az autót felkészítő TRT Europe vezetője. „A motorja a korábbi 285 helyett 300 lóerős lett, új az első futóműve és néhány megbízhatósági fejlesztést is végrehajtottak rajta. Rákerült például az FIA 2011-es szabálya szerint készült biztonsági oldalajtó, amely könnyebb az elődjénél, de a versenyzőknek nagyobb biztonságot nyújt oldalirányú ütközésnél.”
„Ugyanolyan elszántsággal készülök erre a szezonra is, mint az elsőre” – mondta ifj. Tóth. „Tavaly nagyon sokat javultunk a szezon második felére, az idén ezt a lendületet szeretnénk megtartani.”
Ifj. Tóth ugyan erősebb autót kapott, de a magyar pályák adottságai miatt a hosszabb végáttétellel rendelkező N-es autók, a nagyobb végsebességük miatt olykor esélyesebbek. Míg a Szuper–2000-esek végsebessége 170, az N-esek bőven 200 km/h felett teljesítenek. Ez pedig a gyors magyar pályákon az N-esek felé billenti a mérleget.
„Úgy számolom, hogy az első három versenyen elég nehéz lesz a Szuper–2000-es autóval megverni az N-eseket, de nem lehetetlen. Az egyenes szakaszokon hátrányban vagyunk, viszont a kanyarokban sokkal jobban fordul a Szuper–2000-es. Ha nagyon jól mész vele, nem lehetetlen a győzelem egyetlen versenyen sem.”