Kétféle tengelytávval és 575 lóerős kivitelben is készült, az angol királyi család is szívesen használ XJ-t
Az elmúlt 50 évben a Jaguarnál az XJ foglalta el a dobogó első helyét, ha luxusról és fényűzésről volt szó, ám ennek most egy időre biztosan vége. A típust 1968-ban mutatták be az XJ védjegyévé váló négylámpás orrkialakítással (ez alól csak a most búcsúzó 4. és a 2. generáció első kiadása a kivétel), a motorválasztékot pedig 2,8 és 5,3 liter közötti erőforrások alkották sorhatos és V12-es kialakítással. A jelenleg futó negyedik generációt 2010-ben mutatták be, azóta 120 ezer példány fogyott a nyújtott tengelytávval is elérhető modellből.
Ötliteres, kompresszoros motor hajtotta az XJR-t, a WLTP szabvány búcsúztatta a sportváltozatot
Az Audi A8 konkurensének is számító négyajtósból XJR néven 575 lóerős sportváltozatot is kínáltak, ám a WLTP szabványnak köszönhetően nagyon lecsökkent a választási lehetőség: már csak a 3 literes dízel maradt a palettán, ám a hírek szerint az utódban már nem lesz belső égésű motor. A jelenlegi XJ-t váltó típus a pletykák szerint jövőre debütál kizárólag elektromos kivitelben, várhatóan olyan modellekkel kell majd megküzdenie a vevők kegyeiért, mint az
Audi e-tron GT, a
Porsche Taycan vagy akár a pletykák szerint hamarosan megújuló Tesla Model S. A Jaguar ígérete szerint az XJ utódja a német konkurensek (BMW 7, Audi A8, Mercedes S-osztály) csábító alternatívája lesz, ám az érkező új Jaguarnak nem lesz könnyű dolga, ugyanis a Mercedes már dolgozik az elektromos S-osztályon és az Audi is fontolgatja, hogy kipufogó nélkül érkezik a következő A8-as.
Akár ilyen is lehet a jövőre érkező utód, stílusában hasonlít a jelenlegi XJ-re (Forrás: motor1.com)