Izzik és szikrát hány a Bugatti féktárcsája
Tesztelték a Bugatti 3D nyomtatott féknyergét, ezer fokon izzott a féktárcsa
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hónapokkal ezelőtt a Bugatti megmutatta a Chiron új féknyergét, melyet titánból nyomtattak. Most le is tesztelték, többször fékeztek vele 375 km/h-ról, megdöbbentő, ami ilyenkor a tárcsával történik.
Folyamatos továbbfejlesztések zajlanak a Bugatti Chiron műszaki gárdájának kezei alatt. Bár a modell már sorozatgyártásban van, már készítik hozzá a kiegészítőket, és vélhetően az erősebb modelleket. Egy alkatrész fejlesztésébe viszont alaposabban is bevonnak minket, ez az új nyolcdugattyús féknyereg. 3D nyomtatással készült, összesen 45 órát vett igénybe az elkészítése, 2213 rétegből áll, továbbá titán porból hegesztette össze pár automatán dolgozó lézersugár. Összesen 2,9 kilogrammot nyom, 40 százalékkal könnyebb az eredeti alkatrésznél, és úgy tűnik, jóval hatékonyabb is annál.
Elkezdődtek a tesztelések, amit a Volkswagen tesztüzemében végeznek, és ahol extrém körülményeket is képesek szimulálni. A 16 colos karbon-kerámia féktárcsát 375 km/h-ra gyorsították - a Chrion elvileg 402 km/h-ra is képes - és innen fékeztek vele többször egymás után. Először csak kisebbeket, majd vészfékezést is szimuláltak 375-ről 60 km/h-ra. Utóbbi során 1000 fokra izzott fel a féktárcsa, miközben a fékbetétek szikrát és lángokat hányva lassították a tárcsát. A törékenynek tűnő féknyereg károsodás nélkül végzett a teszten, vagyis kész a Chironban való használatra. A Bugattinál egyelőre nem árulták el, hogy az új alkatrész mikor kerülhet az autóba, egyáltalán alap, vagy feláras lesz-e, esetleg egy új kivitel sajátjának tervezik, de vélhetően hamarosan erre is választ kapunk.