Gonosz Xenon-tekintet, púpos géptető, izmos vállak, lőrésnyi ablakok, 20 collos kerekek, hátul diódás lámpák, dupla kipufogó és diffúzor - a Camaro egész biztosan rabul ejti az autók szerelmeseit, pláne, ha meghallják a hangját...
[kepallojobb=422902]Ez a 45. évfordulós különkiadás, de van transformerses is[/kepallojobb]
Kétféle karosszéria-változatban, kupéként és kabrióként immár Magyarországon is megkezdték a Chevrolet Camaro forgalmazását, a legendás izomautót itthon az ország, s egyben Európa legsikeresebb Chevrolet-márkakereskedése, a Chevrolet Gyulai értékesíti. Amint azt a hétfői, budapesti bemutatón megtudtuk, a tengerentúlon közel két éve elérhető sportkocsinak azért szavaztak bizalmat kontinensünkön, mert kategóriájában egyedülálló, sőt ikonikus múltja miatt is biztosak a modell népszerűségében. Hervay Zoltán, a Chevrolet Gyulai értékesítési vezetője elmondta, hogy 5 autóra már most van előrendelésük, s bár pontos 2012-es eladási céljuk jelen gazdasági környezetben nem lehet, a jövő év folyamán legalább 10 Camarót szeretnének átadni a magyar ügyfeleknek. Véleményük szerint 15,5 millió forintos alapárával a Camaro mondhatni racionális választás, hiszen ezért az összegért ilyen kaliberű gép nincsen másik.
Motorházteteje pingpongasztalnyi, mint a márkatárs Corvette-nek is, annál viszont sokkal drabálisabb, szögletesebb a Chevrolet Camaro, melynek felszereltsége szinte teljes: nagyjából csak az automata váltó vagy a napfénytető számít feláras extrának
És ebben, hogy termékük ár/érték aránya kivételes, voltaképp igazuk is van, mert egyrészt hasonló, ízig-vérig muscle cart (magyarul izomautót) egyáltalán nem kapni, másrészt 15,5, a kabrió esetében pedig 16,9 millió forintért ennyi lóerőt és ennyi Amerikát keresve sem találunk a riválisoknál. Lóerőből amúgy 6 fokozatú, rövidített Thrust-rudazatos manuális váltóval 432-t, ugyancsak 6 sebességes, kormányról is kapcsolható Hydra-Matic automatával 405 áll a sofőr rendelkezésére 5900-as percenkénti főtengely-fordulatnál, a 6,2 literes, V8-as (de csak 16, azaz hengerenkénti 2 szelepes), alumínium blokkos benzinmotor nyomatékadatai tekintélyes 569, illetve 556 Nm 4600-nál vagy 4300-nál a váltótól függően. A Camaro végsebességét 250 km/h-ban maximalizálták, a fürgébb, kéziváltós kupé 5,2, a lomhább, automata kabrió 5,6 mp alatt gyorsítja 100-ra az 1770-1920 kg önsúlyú vasat. Kisebb, gyengébb, holmi V6-os motorral Európában nem árulják a Camarót.
Nálunk csak 6,2 literes benzinmotorral forgalmazzák a Camarót, az automata váltóval hengerlekapcsolós V8-as teljesítménye 405-432 LE, nyomatékcsúcsa 556-569 Nm
Árulják bezzeg 45. évfordulós, valamint Transformers (a filmben láthatót idéző) különkiadásokban 2000 eurós felárért, de ha valakit a stílusidegen fogyasztási értékek miatt furdal a kíváncsiság: automata váltóval 13,1, manuális váltóval 14,1 l/100 km a - természetesen Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású - Camaro kupé és kabrió gyári átlagfogyasztása 304-329 g/km CO2-kibocsátás mellett. Lelkü(n)k megnyugtatására még azt is jó tudni, hogy az automata váltós verzióban az Active Fuel Management rendszer lekapcsol négyet a nyolc henger közül, ha a kis terhelés megengedi a takarékoskodást. Ezzel állítólag 7,5 százaléknyi benzint spórol a technika.
Camaro-történelem pár szóban
Az első Camarót két évvel a Ford Mustang után, 1966-ban mutatták be soros hathengeres és V8-as motorokkal, alapból 3 fokozatú manuális váltóval, elöl acél segédvázzal, 4 dobfékkel, szervokormány nélkül, kupéként és vászontetős kabrióként. 1970-ben már jött is a második generáció mind erősebb blokkokkal, hogy aztán a nyolcvanas évek kevésbé drabális Camarója eldobhassa segédvázát és hátsó laprugóját, négyhengeres motorral, benzinbefecskendezéssel, automata váltóval és lejtőshátú karosszériával is gazdagodjon. A negyedik széria 1993-ban debütált, s 2002-ig maradt gyártásban. A legendát 2009-ben élesztette fel a Chevrolet, s az ötödik generációs Camaro a Transformers-trilógiának is köszönhetően a legkelendőbb sportkocsinak bizonyult az Egyesült Államokban, lenyomva a rivális Ford Mustangot is.
A majd' ideális, 52/48-as súlyelosztású Camaro elöl MacPherson-típusú, hátul többlengőkaros felfüggesztését az európai igényeknek megfelelően áthangolták, a sportosabb, keményebb futómű megerősített szilenteket, új gátlókat és módosított stabilizátorokat kapott a masszívabb útfogás érdekében. Könnyűfém kerekei gigantikus 20 collosak, féktárcsái elöl 355, hátul 365 mm-esek, a féknyereg alumínium, 4 dugattyús Brembo. A bátor vezető, ha megunta a széria beállítást, további üzemmódok közül válogathat: a "második fázisban" a menetstabilizáló aktív, a kipörgésgátló viszont eltűnik, a harmadik "verseny/sport" állásban az ESP engedékenyebb lesz, plusz rajtautomatika is van, végül mindent ki lehet iktatni, marad a gyilkos erő a hátsó tengelyen, a sperrdifi, s a gumik hatékony leamortizálása.
Jókora és egyszerű órák mutatják a lényeget, a végsebesség limitált 250 km/h
Amilyen hatalmas kívülről (4,83 méter hosszú és 1,91 méter széles), bent - főleg hátul - 2,85 méteres tengelytávolsága ellenére is annyira szűk az autó. A sajtótájékoztatón vett üléspróba alapján elöl átlagos testalkattal is meglepően közel a tető, hátul épp, csak elfértem magam mögött - a Camaro persze nem titkoltan 2+2 személyes. Kilátni belőle csak nehézkesen lehet, a kemény műanyagok olcsónak tűnnek, cserébe roppant kényelmes az ülés, a felszereltség pedig európai szemüvegen át is bőséges. Széria többek között a bőrkárpit, a tempomat, a 9 hangszórós Boston-hifi, az USB-csatlakozó és a Bluetooth-kihangosító, a legfontosabb infókat a szélvédőre vetítő HUD, a tolatóradar, a 6 légzsák, s ha már biztonság, a Camaro kupé az első, mely az NHTSA (amerikai közlekedésbiztonsági hivatal) idén megszigorított töréstesztjén elérte a maximális
ötcsillagos értékelést.
Kényelmes sportülések, elnagyolt részletek, kékes látványvilág, a váltókar előtt hőmérséklet-, nyomás- és töltésvisszajelző műszerek garmadája. Gázadásra minden apró hibáját, sprődségét megbocsátjuk neki, az érzelem lazán veri az értelmet
A Kanadában gyártott modell statikus bemutatóján még megcsodálhattuk a kupéként használható méretű, 384 literes, de szűk nyílású csomagtartót (a kabrió poggyásztere lehajtott tetővel kisautós, 267 literes), s egy pár másodperc erejéig a motort is beindították, hogy ország-világ hallja, gázadásra milyen brutális hangorkán tör fel a kipufogókból. Jövő április környékén aztán a szerencsések már "élőben" is hallhatják az üvőltő metálkoncertet, hiszen a rendelt autókat 4-5 hónapos határidővel szállítják az országba. Tudván, hogy a Camaro amerikai ára 35 ezer dollár, egyesek nyilván maradnak a magánimportnál, de a Használtautó.hu oldalon is találni úgy remek veterán, mint akár 2011-es klasszikusokat is.
15.5 millió. Tényleg nem rossz… Csak éppen akkor kezd vicsorogni az ember amikor meglátja a tengerentúli kb. 32000 dolláros árat.
Ez az egyik „modern” autó, amelyik sokkal jobban bejön mint az elődje. Nem sok van 😉
Egyszer az életben szívesen kipróbálnám…
Ha ennyire szűk belül, akkor meg se nézem…
Manapság már ciki nyomorogni, akármilyen is az a kocsi más tekintetben!