Vagányabb első-hátsó lökhárítók, fényes fekete, logós hűtőmaszk, LED-es nappali menetfény, vaskos küszöb, 16 colos alufelni, a B-oszloptól sötétített ablaküveg, áldiffúzor, szolid szárny, krómozott kipufogóvég - ilyen az egy ideje már kapható Polo R-Line
Egyszer - a jövőre debütáló
WRC nyomdokain - biztosan lesz majd kőkemény R-változat is a Volkswagen Polóból, viszont míg korábban csak a GTI állt a sportos wolfsburgi kisautóról álmodozók rendelkezésére (R csupán a Golfból és a Sciroccóból van), egy ideje R-Line, egy R-nek kinéző polgári modell is választható a 2010-es Év Autójából gyári optikai tuningcsomaggal felturbózva.
Sportülések, háromküllős, lapított aljú kormány, alupedálok, logók - ez is a Polo R-Line
A 3 vagy 5 ajtós R-Line-os Polo kizárólag 105 lóerős, 1.2 TSI benzinmotoros lehet 6 fokozatú manuális váltóval és 9,7 másodperces 100-as sprintidővel - ha nem is gyors, 5,3 l/100 km-es ígért fogyasztásával legalább takarékos a kis drága.
Ami a Passat limuzint (vagy kombit) illeti, a szokásos külső-belső módosítások és opciók mellett az R-Line-os újdonságok sportfutóműve 15 mm-rel ültetett
A Passat esetében a szedánhoz és a kombihoz is elérhető R-Line csomag a Comfortline és a Highline szintek közötti lépcsőt jelenti egyedi lökhárítókkal, nagyobb levegőbelépőkkel és integrált ködlámpával, a küszöbszpojler krómbetétes, a kipufogóvégek szintén krómozottak, 17 colos alufelni és pici szárny mindkét karosszéria-típushoz dukál. A puttonyos Passat tetősínje ezüstös. Bent lapikormány, néhány fémes dekorelem, sportülés, alupedálsor figyel.