Izmosabb lett a dízel Duster, na meg tisztább
Részecskeszűrőt kapott a Duster, erősebb és gyorsabb is lett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még pont azelőtt mutatták be az új Dustert, hogy égető lett volna a WLTP szerint piacra dobni. Éppen ezért most egyből elég nagyot változik a motorpaletta.
Még szinte frissek és ropogósak az első tesztjeink[/url] a legújabb, minden pontján javított második generációs Dusterről, mégis kezdhetjük elölről az ismerkedést. Az 1,2-es turbós benzines[/url] gyártását pár hónappal ezelőtt be is fejezték, helyét a Scenicben már próbált[/url] új 1,33-as turbós benzines veszi át hamarosan. De nem csak a benzines, hanem a dízel motorkínálat is változik, ám nem ilyen drasztikusan. A hamarosan életbe lépő WLTP károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelően a Duster gázolajosait is tisztább üzemre alakították át.
Az 1.5 dCi eddig két teljesítmény szinten, 90 és 110 lóerővel volt elérhető, mostantól 95 és 115 lóerős verziók lesznek. Nem ez az egyetlen változás, sőt. A legfontosabb, hogy változtattak a kipufogórendszer katalizátorán, valamint részecskeszűrővel szerelték fel, melyhez adott kilométerenként AdBlue folyadék betöltése lesz szükséges. Az új motorvezérlővel fürgébb is lett a dízel Duster, amellett, hogy tisztább és alacsonyabb fogyasztással üzemel. Több mint egy másodpercet javult a 0-100-as gyorsulás mindkét verziónál, a 95 lovas ezen túl 12,6 másodperc alatt gyorsul 13,8 helyett, a 115 lóerős pedig 10,5 alatt a 11,8 helyett. Emelkedett a maximális sebesség a gyengébbiknél 158-ról 167-re, az erősebbiknél pedig 171-ről 179-re. Az új dízelmotorokat mostantól Blue dCi néven fogják hívni, és hamarosan megérkeznek a piacra.