Ízletes fekete leves – Teszteltük a dízel Kia Stingert!

Kia Stinger GT-Line 2.2 CRDi teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljes képet csak úgy kaphatunk egy autóról, ha vezetjük minden verzióját. A Stingert mostantól kívül-belül ismerjük, a dízel maradt a végére, mondom, miért nem akartam kiszállni belőle.


Úgy volt, hogy a harmadik Stinger tesztautó már nem hozzám kerül, bár bevallom, furcsa perverzió lehet a háttérben, mert titkon nagyon is vágytam rá. Az már kiderült, hogy a V6-os bitang gyors, az is tiszta, hogy a kis benzines hátsokerékhajtással nagyon virgonc és az a szörnyű tény is kiderült, hogy mindkettő vállalhatatlanul sokat zabál. Mit fáj ez nekem egy sportautónál, ugye? Csakhogy a Stinger nem sportautó, hanem egy sportos túrakupé, hosszú távú autózáshoz jó mindegyik verziója, meg némi kanyarvadászathoz, és csak azért nem féltem a dízelmotortól, mert tudat alatt már összeraktam a képet.

Ha vesszük ezt a kormányzást, futóművet, vezetési pozíciót egy nyomatékos, de takarékos dízelmotorral, kiadhatja a tökéletes túrakupét. Na, majdnem így lett.


Hozzá kell tennem, hogy a Stinger formájához nekem eddig elég elcsépeltnek tűnt a metálpiros és a Subaru kék fényezés is, mikor először megláttam, valahogy nagyon összeállt a kép ezzel a metál feketével. Ugyancsak GT-Line kivitelű, vagyis sportosabbak a lökhárítói és bronzosak a fényes kiegészítők, mint a hűtőmaszk és a légbeömlők kerete, a tükörburkolatok és még pár egyéb apróság, ami ebben a formában szerintem nagyon kiadja a dögös sportos megjelenést. Higgyék el, sokáig néztem és direkt kerestem benne a részleteket, de nem találtam semmiféle hasonlóságot más modellekkel, így

azt a gondolatmenetet, hogy ez mindenféle összelopkodott dizájn, most együtt ünnepélyesen engedjük el.

A Stinger egyedi és csak azért lehet ismerős, mert európai formaterv, Peter Schreyer irányítása alatt Gregory Guillaume rajzolta, akinek ezek után legyen szent a két keze. Csak a jobb oldalra kap kipufogót a dízel Stinger, így a csenevész vékonyságú hátsó kerekeken túl ez lehet árulkodó annak, aki hátulról pillantja meg.
Ekkora dízelmotor már nem valami általános a kategóriában, a downsizing nem érte el teljesen a Kiát, vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy a régi motorokat használták a Stingernél. Ez a dízelmotor sem valami fiatal, az R sorozatú 2,2 literes, vasblokkos közös nyomócsöves motor már jó ideje szerepel a koreaiak kínálatában. Leginkább a nagyobb modellekben volt elérhető, a Hyundai Santa Fe és a Kia Sorento is készült ezzel, de a Carnival orrába is került.

Ezek mind keresztmotoros modellek, a Stinger viszont hosszmotoros, amihez kellett egy új váltó is.

Nyolcfokozatú automatát kapott, kézi nincs, ami ebben az esetben megbocsátható, ugyanis rendkívül jól kapcsol, gyorsan és stabilan, akárcsak egy BMW ZF váltója. A fokozatok kiosztása elég jól eltalált és a dízelmotorral is ügyesen összehangolták, hamar váltja a másodikat indulás után, nincs felesleges motorbőgetés. Váltófüleket is kap a kormányra, ezekkel egy kis móka is csempészhető a vezetésbe, de sportban szinte minden esetben tudja, hová is kapcsoljon.
Hirdetés

A motor 200 lóerős 3800-as fordulatnál és 440 Nm nyomatékot ad le 1750-től, ám ennek nagy része már alapjárat közelében is megvan, így a több mint 1,8 tonnás súly ellenére is dinamikusan indul meg. Csúnya a hangja sajnos, de ebben a franciák sem jobbak, ők viszont több hangsúlyt fektetnek az utastér hangszigetelésére, amin a Stingernél is lehetne javítani. A gázolajos fogyasztása végre úgy is alakult, ahogy azt vártuk, országúton képes volt 6 liter környékére lemenni, a tömény városi használattal együtt viszont 8 literre adódott a közel 800 kilométeres teszthét tankolás szerint. Méretét és stílusát tekintve, valamint hogy többnyire sportosan közlekedtem vele, ezzel meg vagyok elégedve. Belezúgni azért elég lehetetlen ebbe a motorba, de legalább túl nagy csalódást nem tudott okozni, mellette viszont minden más mechanikai elem csupa öröm.
Egy Stingert vezetni meglepően felemelő élmény, a kormány mögé beülni – ami elektromosan állítható és indításkor automatikusan a korábbi beállításokhoz igazítja magát – már előre vetíti az utazást. Az üléspozíció sportosan alacsony, állítható az ülőlap dőlésszöge és még az oldalpárnák is, egészen BMW-s az élmény. A kormányzás viszont nem, mert könnyű és precíz, ezen a ponton szerintem még jobb is, mint bármelyik BMW. Itt viszont azonnal érezni lehet a benzines és a dízel közti súlykülönbséget,

a vasblokk miatt közel 100 kilóval nehezebb a dízel verzió, és ez szinte teljes egészében az első tengelyt terheli.

A kormányzás itt nehezebb, mint a másik két verzióban, és talán ennek köszönhető az, hogy még vizes úton sem tolja az orrát, sokkal stabilabban fut hasonló állapotú téligumikon, mint a benzines. Pont jó méretű és vastagságú a kormány, tökéletes minden kezelőszerv helyzete és a kilátás is megfelelő, az ergonómia bent nagyon meglepő, hogy mennyire rendben van.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy bárminél jobb vezetni a Stingert, ami ma a piacon elérhető.

Volkswagen Arteon, Peugeot 508, Opel Insignia? Fasorba sincsenek! Az már más kérdés, hogy minőségben szinte mindegyik alaposan elgyepálja, de talán még van remény. Az anyaghasználat ugyanis jó, szeretem a szálcsiszolt fém középkonzolt és a puhított műanyagokat, azt viszont nem, hogy a tetőkárpit folyamatosan jár, ráadásul most a csomagtérajtóval duettezett.
Felháborítóan lágy a karosszéria, amin néhány plusz merevítéssel biztos lehet javítani. Ez az én mentsváram, bízom abban, hogy a ráncfelvarrásnál észnél lesznek, és erre koncentrálnak majd. Mert a Stinger jó, úgy mint egy autó és nem csak mint közlekedőedény. A dízelmotorra leginkább a flottaértékesítések miatt volt szükség, viszont nem mondanám azt, hogy ördögtől való ez a változat. A metálfény és az üvegtető miatt közel 15,5 millió listaáron a tesztmodell, minőségben kapunk jobbat, ez nem kérdés, minőségibb vezetési élményt viszont aligha.
Értékelés
Pozitív
Minőségi vezetési élmény, remek üléspozíció, hosszú távon is kényelmes ülések, takarékos és nyomatékos dízelmotor, ügyes automata váltó
Negatív
Csúnya hangú dízelmotor, feltűnően hiányos merevítésű karosszéria
Árak
Tesztmodell alapára
14 990 000 Ft (2018.12.10.)
Tesztautó ára
15 450 000 Ft (2018.12.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2199 cm3
Teljesítmény:
148 kW (201 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
440 Nm 1750 - 2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.60 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4830 mm
Szélesség:
1870 mm
Magasság:
1400 mm
Saját tömeg:
1810 kg
Össztömeg:
2260 kg
Terhelhetőség:
450 kg
Tengelytáv:
2905 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós kupé
Csomagtér:
406-1114 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1510 mm
Belmagasság elöl:
880-950 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-590 mm
Ülőlap hossza hátul:
530 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1290 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1890 mm
Raktérnyílás szélessége:
890 mm
Raktérnyílás magassága:
1100 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
440 Nm 1750 - 2750 1/min-nél
Teljesítmény:
148 kW (201 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.60 s
CO2-kibocsátás:
147 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.13. at 21:40
    Permalink

    Ez a kocsi 6 millióért lenne említésre méltó. Koreai minőségű, gyenge, csúnya autó. Nem lehet elengedni, azt hogy lopott a dizájn. Mégpedig milyen rosszul van összelopkodva. 2-3 német prémium idomai vannak összegyúrva. Amivel az a gond, hogy ők próbálnak egymástól elkülönülni, így nem illenek össze a vonalak. Matizzal, meg scenic-el járó újságírók véleményére, meg ne adjon senki, aki tényleg megveheti, mert véletlenül elhiszi, hogy jó…és végül 1000x megbánja. Pláne ha akár csak egy passatból ül át… (Vezettem a piros benzinest)

      • 2018.12.13. at 22:51
        Permalink

        Nem bizony. 🙂 Kínaiak által összetákolt apple-t. De egyébként,a koreai autógyártás minőségére céloztam, nem koreával van gondom. A koreai autók maradjanak meg a talán jó ár-érték arányuknál. Ez egy nagyon erős értékvesztésű kocsi lesz. Mert persze annak tetszik, aki rosszabbal jár a mindennapokban…De 15 millió… a csíkszeműek ezen akarnak meggazdagodni.

        • 2018.12.14. at 09:53
          Permalink

          Ti német-fanok, sosem szoktok le erről a felsőbbrendű igehirdetésről… Bármily meglepő, nem a szinte már marginális európai – és főleg nem a magyar – piacból akarnak “meggazdagodni”, csak ide is elhozták a Stingert, hátha csurran-cseppen itt is valami. Talán tudod, hogy az USÁ-ban ennél még két nagyobb Kia-szedán is létezik. Amúgy nem hinném, hogy a világ 5. legnagyobb konszernjének anyagi gondjai lennének, a visszahívások és a botrányok őket sújtják mostanság a legkevésbé…

          • 2018.12.14. at 15:00
            Permalink

            Usa az igénytelen, rossz minőségű autók kánaánja. Ott megszokott a rossz minőség, sőt, talán ott még ez jónak is tűnhet. Nem érdekel, ki hogy él meg, és kinek milyen botrányai vannak. Én európai emberként, europai autót használok. Hamár magyart nem tudok… Legyen német. És az élet egyéb területein is a minőséget keresem. Inkább használtan, de az az anyag, anyag legyen. Tudom nem mindenki ilyen, viszont az ennyi pénzért újban is kapsz ennél csak kb 10x jobb autót. És nem kombit, suv-ot stb-t, hanem azt amikről ezt másolták. Új kifutó cls modell,(250cdi) 12 millió. Új kifutó A7(3.0tdi) 12,5 millió. És még használtal se kell beérni…Ha bármelyikben eltöltesz egy órát, és utána beülsz a kiába…sírva fakadsz. Én ezekhez hasonló kaliberű autót használok a mindennapokban, ezért is éreztem rossznak. Bár az enyém már 5 éves, de még így is…

    • 2018.12.14. at 21:50
      Permalink

      Azért nem annyira fostalicska az. Mi a családban használunk koreait is…szeretjük azt is, a szívünhőz nőt.Kissé lötyögős-zötyögős-tötyögős-mötyögős, de eddíg sok baj még nem volt vele…

  • 2018.12.14. at 11:52
    Permalink

    Passatbol ül at…en inkabb vennek ertekvesztes utan egy ilyen Stingert 1-2 evesen, mint egy jol felszerelt Passatot szinten 10 millioert vagy többert…amit vezettem, abban is recsegett a közepkonzol, mikor mentem vele…
    Nem mondom, hogy olcso ez az auto, de akkor meg kelll varni, es 1-2 eves koraban megvenni. Ami nekem is aggalyom, az az itt emlitett karosszeriamerevseg, arra kivancsi leszek. Mas tesztelök is panaszkodtak ra?
    Mondjuk pont a multkoraban lattam egy tesztet, ahol, azt hiszem az Audi A 7-el vetettek össze egy nemet! autos müsorban es ugyan az Audit hoztak ki gyöztesnek, de kizarolag elismeressel nyilatkoztak a tesztelök az autorol. Ök a karosszeria merevseget sem emlitettek, mint problemat, pedig meg lett am hajtva rendesen a versenypalyan.
    Nekem tetszik kivül-belül.
    Ez legalabb nem fog alattam kigyulladni mint egy 5-ös BMW…

    • 2018.12.14. at 15:04
      Permalink

      Ez miért is annyira biztos, hogy nem gyullad ki? Majd 5-6 év múlva kiderül. Ha pénzt kapok érte, én is dícsérem neked. Egyébként a valóság az, hogy rossz. Ráadásul én a benzinest próbáltam. Kb 2000-res évek eleje, német prémium. Most 2018-ban… Ezt azt érzést adja… A futómű a kormányzás… a belsőtér minősége pedig még talán rosszabb is…

      • 2018.12.14. at 16:10
        Permalink

        Kinek a pap, kinek a papné…
        Jó lett volna, ha fizettek volna érte, hogy dicserjem, de sajnos nem…
        A kigyulladast az eddig latottak-hallottak alapjan emlitettem. Mindent hirt nem lathatok hallhatok, de tudomasom szerint a Kia altal gyartott modellekre nem jellemzö az “öngyulladas”..
        Meg nincs is annyi gond a motorjaikkal, ellentetben a BMW szamos motorjaval…na de nehogy itt valakinek az önerzetebe gazoljak.
        A BMW-t en is kedvelem, de ettöl meg vannak mas markak is amiket elismerek, es nam harsog a media a botranyai(k)tol…
        Csak azert, mert egy Kia is mer 10-15 millio forintba kerülni, attol meg nem irom le sem a modellt, sem a markat…
        Egyebkent erdekes, hogy neked a 2000-es evek eleje, masok kifejezetten jo minösegünek irjak le a belteret, meg nemet tesztelök is, akiknek egybekent mindig a nemet marka a kedvenc…

        • 2018.12.14. at 23:32
          Permalink

          Ja az 1.5 ecoboost is kigyullad, már lángokban hever a magyar ecoboost ford állomány fele…
          Miért kell a sok idióta felfújt médiaspekulációknak ennyire bedőlni. Igen bizonyos motoroknál előfordulhat, szervízben tök egyszerűen orvosolják és kész…
          Én még miért nem láttam az utakon lángokban heverő Bmw-t? Valószínűleg azért, mert ennek az esélye majdnem egyelő a nullával…

          • 2018.12.14. at 23:42
            Permalink

            Papa, talán azért, mert a világ nem körülötted forog. Szőnyeg alá akarsz söpörni egy széles körben ismert problémát, ami rizikót kreál a gyártó köré és amit a BMW csak hosszas unszolás után akart elismerni. Kezet foghatsz az Európát éltető Zöldikével. Kontinensünk szent és sérthetetlen! 😀

          • 2018.12.16. at 10:34
            Permalink

            Pont az 1.0 +az 1.6 ecoboost a legérintettebb nem az 1.5. Keress rá a mobile.de, hogy mennyi kiégett meg motorhibás ecoboostos Ford van…… A keresőbe persze állítsd be, hogy mutassa a sérült autót is.

      • 2018.12.14. at 19:50
        Permalink

        Nekem F10-esem van, 2 éves. Ez a Stinger belülről nemhogy rosszabb minőségű, de számtalan ponton igényesebb, és minőségibb a bmw belterénél. Aki 3 percnél tovább ül bennük és kinyitja a szemét, az látja.

      • 2018.12.16. at 10:08
        Permalink

        Milyen benzines próbáltál belőle!? Én 4-es Grand coupé után vezettem ilyen Stingert…. Igazad volt, mint a 2000-es évek eleje, olyan volt a BMW a Kiához képest. Ilyen szar üléseket nem tudom, hogy lehet eladni 2018-ban, ezt csak a BMW tudja…. Passatot ehhez, uhh… Te nem hiszem, hogy ültél, vezettél Stingert meg mást sem nagyon… Az E60 belseje megvan? Máig nem hiszem el, hogy az a valódi bőr nem műbőr+ minden gagyi ami műanyag! Volt ne fáradj! Ha legalább az Audit említetted volna belső minőségre…. Amúgy légyszi egy, azaz 1 részletet említsél már a külsejéről, hogy melyik márka melyik modelljéről lopták!!! Még valami, volt BMW- tulajként(meg jópár német márka) azt az értékvesztést gondold már át légyszike. A hahun nézd meg mennyibe kerül mondjuk egy 13-as benzines Passat+ugyanígy egy Optima, majd az újkori árát megnézve rá is jössz a következő rossz elképzelésedre….majd egy 14-es Golfot egy Ceed-el….

    • 2018.12.14. at 21:39
      Permalink

      Nem értem, hogyan lehet egy autót késznek tekinteni, piacra dobni úgy, hogy egyértelműen merev, kellemetlen a karosszériája. Ez vagy igénytelenségből, vagy hozzánemértésből, vagy nem tudom miből fakadhat. Miért van az, hogy hetes golfom tervezésekor a mérnökök még arra is oda tudtak figyelni, hogy milyen módon, milyen hanggal, prémiumos puffanással csúkodjon az első ajtó, nem hogy kiegyensúlyozatlan karosszéria hibával dobjanak piacra egy autót. Szerintem ez sok mindent elárul, főleg azt, hogy lehet autót így is csinálni, meg úgy is…

      • 2018.12.14. at 22:16
        Permalink

        A Tsi-nél miért nem voltak képesek belátni, hogy a rigalánc nem fogja tudni ellátni a feladatát? Valóban, az utolsó mondatod remek meglátás… Amúgy a Fiat 500 Abarth tesztje nemrég volt a vezess-en, ott is karosszéria-merevségbeli problémák vannak.

        • 2018.12.14. at 22:56
          Permalink

          Volt láncos tsi-m is.Eleinte fostam mert a sok tudatlan “a haverom szomszédjának a testvérének a hugának a barátja azt mondta” ,hogy szar…és akkor ez biztos igaz..hú most mi lesz.
          Az 1.2-es tsi-met 110 ezer km-nél megtörtént 60 ezer forintos vezérlés csere után, 200ezer feletti kilométerfutással hibátlanul adtam el és csak röhögni tudtam a sok tudatlan marhán, aki végig kürtölte az internetet, hogy ez milyen szar motor.Persze vigyáztam is rá: jó olaj, jó benzin stb.
          Én másodszor is megvettem a Tsi-t, igaz ez már szíjjas…és ezt is nagyon szeretem.

          • 2018.12.14. at 23:33
            Permalink

            “Eleinte fostam mert a sok tudatlan “a haverom szomszédjának a testvérének a hugának a barátja azt mondta” ,hogy szar…”

            Szerinted ettől a sztoritól most én másként fogok a Tsi-re tekinteni? Lesújtó szervíztapasztalatok vs. egy db(!) elégedett Tsi-user… Gondolkodj már, ember…

      • 2018.12.16. at 10:38
        Permalink

        Megőrülsz, de a Rio-n át a Ceed-en keresztül a Sportage-ig mindnek az említett módon, meg még finomabban záródik az ajtaja. Ki kell próbálni! Más Stinger teszteken a kasztni merevségét pozitívan emelték ki…..

  • 2018.12.14. at 22:26
    Permalink

    E60M5: “Usa az igénytelen, rossz minőségű autók kánaánja.”

    Ostoba, üres, semmiféle konkrétumot nem tartalmazó, “majdéninnenmagyarisztánbólmegmondomatutit” típusú előítélet-pufogtatás. Kár, hogy csak ennyi telik tőled…

    • 2018.12.14. at 23:11
      Permalink

      Sajnos ez így van. Nem számít ha két hét után szétesik a műszarfala, a lényeg, hogy jó nagy legyen és egyedül is megfelelően elférjenek a 23 fős 6 méter szélességú Krajzlerjükbe…

      • 2018.12.14. at 23:29
        Permalink

        Bla-bla-bla. Te is nagyon okosnak hiszed magad 😀 Milyen buták, hogy nem veszik a VW-t, mi? Nem tudják, mi a jó… Az a helyzet, hogy nagyon is tudják…

          • 2018.12.14. at 23:44
            Permalink

            Majd nézz utána a VW amerikai eladásainak, aztán sírj, mert látom, konkrétumokkal továbbra sem tudsz szolgálni. A kanadai rokonod nem képviseli a komplett észak-amerikai kontinenst…

          • 2018.12.14. at 23:52
            Permalink

            Na hát ezt a szervíz tapasztalatos dolgot szerintem mellőzzük. Amikor autóvétel előtt álltunk, megjártunk néhány kereskedést, márkakereskedést, mindegyik mást mondott, csak mert a saját márkáját akarta ránk sózni. Az egyik azt mondta a tsi-k mind turbóhibásak, a másik azt mondta vezérléshibásak, a harmadik mitudomén milyen hibásak. Az érdekes mégis az volt az egészben, hogy a sok eladásra váró Kia meg Toyota helyett rendesen küzdeni kellett a Tsi-ért, mert ha nem értünk időben a kereskedésbe pillanatok alatt elvitték az orrunk elől az annyira szar tsi Octaviát, kétszer is megtörtént…

        • 2018.12.15. at 00:19
          Permalink

          Te és Én okosak vagyunk 😉 ellentétben az amerikaival, aki azt veszi meg amit a hülye média beléje tuszkol. Nyilván nem a Volkswagen folyik a média csapjából, mert ugye a saját gazdaságot kell támogatni. Honnan tudnák mi a jó, ha az a jó amit a tv-ben mondanak.Ha reklámban azt mondják nekik a szaros pelenka a legfaszább viselet, akkor a szerencsétlenek el is hiszik és százával nyilnának meg a petpalackból készülő pelenka gyárak. És nem is a Toyota a legfaszább autó, ami ott egy rohadtul alap valaminek számít, hanem a Dodge meg a Tesla a király. 15-20 év múlva csak egy a sok közül lesz a Tesla is, mert az Audi, Bmw százszor különb elektromost csinál majd, azt elhiheteted…

          • 2018.12.15. at 08:15
            Permalink

            Ismét csak az üres süketelés. Ezért nem szoktam autóvásárlás előtt tulajokat kérdezni, mert mindegyik lyukat akar beszélni a hasamba, el akarja ferdíteni a valóságot és féligazságokkal bombáz. Maradok a szervízeseknél, szerelőknél, ők képesek nekem hideg fejjel(!) tanácsot adni, a típushibákat elregélni, mert nem érdekük, hogy elfogultak legyenek: ők csak mások autóit javítják. Az átlag user ezzel szemben nem csinál mást, csak egy autóból általánosít. Azzal sokra megyek… Ugye, te is magadra ismertél? 😀

          • 2018.12.16. at 10:51
            Permalink

            Hát Octávból III-ból az 1.8tsi (nekem 2.0 crtdi-m volt belőle) lehet megvenném (mivel szívócső befecskendezés is) a kisebb tsi-jei is jobbak(mivel ezek már szíjasok) mint a régebbi láncosok…. De a láncos tsi-ket nem ám olyan könnyű eladni…de még a szíjasokért se verik szeges deszkával egymást a vevők…. Akár már 80-90 ekm körül is hugyba vannak! Nem mind, de azért elég sanszos a dolog…

    • 2018.12.15. at 17:58
      Permalink

      Álj!!! Ennyi telik tőlem? 🙂 Mi üres előítélet puffogtatás? Az utóbbi 10 évben 3 év maradt ki, hogy nem jártam az usában. Mit álmodozol? Hogy a kia álomautónak számít az usában? Kalifoniában is az igényesebb emberek europai autókkal járnak. A gazdagok meg úgy kb 80%-ban. Ennyi. Az amerikai emberek az autójukra iszonyatosan igénytelenek, nagy általánosságban. Ezt mindenki tudja. Induljon be, és kész. Ültem néhány fiatal usa piacos autóban az elmúlt években… hát, ha lehet inkább ne kelljen kommentelnem a belső minőséget. A motor, persze nagy ccm… ahhoz képest gyenge és nagy fogyasztású…Buta elavult autómata váltókkal. De ez mindig így is volt. Szegényebb részeken láttam sok hyundai-t kia-t, afroamerikai családoknál is nagyon népszerű a kia. Egyértelműen jobb mint a tipikus amerikai autók. De az europai autók minőségben még sokáig etalonok lesznek. Lehet te pont az az ember vagy aki nem értékeli a minőséget, ezért nem érted a mondanivalómat. Előfordul… De értsd meg, nem vagyunk egyformák. Van akinek nem mindegy…(jobbat mondok, a szomszédom vett egy új mustang cabrio-t, de még ő is kínai minőségűnek nevezi)

      • 2018.12.15. at 18:39
        Permalink

        Eléggé kiforgattad a szavaimat, a Stinger alapvetően Amerikának készült és jobb, ha elfogadod, hogy egyre kevesebb típus készül direkt Európának. A VW 350 ezer autót ad el odaát, a Toyota pedig 2 millió fölött. És akkor még ott van az élbolyban a Nissan és a Honda is, a két koreai márka is top 10-es, és a Subaru(!) is kétszer annyi autót ad el, mint a wolfsburgiak. Ezt hiába próbálod kiszínezni, nem fogod tudni… Prémium-vonalon igaz, hogy a Merci és a BMW tarol, de a Lexus is kb. egy szinten ad el velük. Nem akarod megérteni, hogy nem csak európai szintű igényesség létezik, amikor a szemnek kellemes anyagokkal operálnak belül, a motortérben meg sokszor kipróbálatlan technika lapul, nem beszélve az elektronika-vonalról. A belső élére vasalás helyett költhetnének több pénzt ezekre.

        A világ más-más részein másként tekintenek az “autóra”: máshogy állnak hozzá Európában, É- és D-Amerikában, Afrikában, Ázsiában, sőt, még országokra is le lehetne bontani. Emiatt az autó más-más kvalitásaira igényesek az emberek a különböző részeken. Vagy szerinted pl. Afrikában illesztési hézagokat néznek meg autóbelsőt tapogatnak? Még véletlenül sem a golyóálló technikával lehet tarolni, mivel ha lerobbansz a sivatagban, neked jó eséllyel annyi? Biztos lehetsz benne, hogy ahogy mi sem értjük Amerikát, Ázsiát, ők sem értenek minket. És ahogy a dolgok mostanság állnak, nekünk kell igazodnunk hozzájuk…

        A Mustang-os dologhoz meg annyit, hogy nem tudom, mit várt annyi pénzért, ráadásul egy kommersz márka autóját vette meg, egy Fordot. De gondolom, prémium minőséget várt volna, csak nem tudom, milyen alapon. A helyén kell kezelni a Mustangot(egy pony car), ennyi az egész.

        • 2018.12.15. at 19:25
          Permalink

          Ok, megértem, hogy amerikának készült. Akkor, nem szar minőségű, hanem amerikai minőségű. Legalább a magas árat nem kellett volna másolni a német prémiumoktól. Pláne alaptalanul. 🙂 Egyébként semmi gondom a koreai autókkal. Sőt eddig kifejezetten szimpatikusak voltak. Úgy érzem kb helyén is volt az ár-érték arányuk… bár az utóbbi években folyamatosan drágult a kia. Viszont ez az ár számomra pofátlanság. Usa-ban is 33 ezer dollár az alapár… hááááát… ott is mást vennék. Nem kérdés.

  • 2018.12.15. at 07:48
    Permalink

    https://www.google.de/amp/s/amp.focus.de/auto/medienbericht-bmw-ruft-fast-100-000-dieselautos-in-deutschland-zurueck_id_9381200.html

    Itt egy cikk a visszahívásról, meg kigyulladt autókról…Koreában voltak esetek, Európában nem ismert…vagy nem került nyilvánosságra. De tudtommal hazánkban is voltak esetek…
    Igazad van, szervízben orvosolják, csak az mit sem segít a tulajon, akinek már kiégett az autója…
    De ismétlem: kedvelem magam is a bömöst, de nem írom le a koreait.

Vélemény, hozzászólás?