Ízlelgessük a nevet: Kadjar. Ez lehet a Renault új slágere
Erősítenek a szabadidő-autóknál a franciák, jön a Renault Kadjar
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly itthon nem tudta tartani a piac növekedési ütemét a Renault, idén azonban vadonatúj szabadidő-autóval újít a márka.
Költségtakarékosan közös C/D padlólemezre épül, azaz a Qashqai és az X-Trail elemei egyaránt megjelenhetnek benne, méreteivel pedig a kettő közé lőtt modell az ugyancsak költségtakarékos módon, élő webvideón keresztül - alig - megmutatott újdonság. Hosszúsága, 4,45, szélessége 1,84, magassága 1,6 méter. Tengelytávja egyelőre nem ismert, az viszont igen, hogy csak ötülésesként lesz kapható, csomagtere alaphelyzetben (a Nissan Qashqai 430 literesére 10%-ot licitálva) 472 literes, természetesen osztott ülésdöntéssel bővíthető.
Renault Kadjar - méretek
Hosszúság [m] | Szélesség [m] | Magasság [m] | Csomagtér [l] |
4,45 | 1,84 | 1,6 | 472 |
Teljes egészében, kívül-belül a március 3-án nyíló Genfi Autószalonon lesz látható a Kadjar, ami nem meglepő módon csupán front- és automatikus összkerékhajtással is kapható lesz. Motorpalettája egyelőre nem ismert, csupán annak jellemzői "kiemelten hatékony üzem, alacsony fogyasztás és emisszió". Reálisan 1,2 és 1,6 literes benzines és 1,5, 1,6 literes dízel, kivétel nélkül turbós, Euro 6-os motorokat várhatunk. Összkerékhajtás és automata váltó vélhetően a nagyobbik benzines és dízel motorokhoz lesz választható.
Az opciók sorában 1,4 m2-es, sajnos csak fix panorámatető, érintőképernyős navigáció, LED fényszóró szerepel majd sok más mellett. A Kadjar hasmagassága 19 cm, első terepszöge 18, a hátsó 25 fok, míg a fordulóköre 10,72 méter lesz, így kellően jó városi, de könnyű terepen is jól boldoguló szabadidő-autónak várhatjuk. Árát vélhetően a nyár elején ismerhetjük majd meg, a forgalmazás is akkor kezdődik majd. A Nissan Qashqai 4,99 millió akciós belépőárát vélhetően a Renault sem kívánja majd túllépni.
Érdekesség, hogy bár Európa számára a spanyolországi Palenciában fog készülni a Kadjar (is), mivel a Renault e modellel kíván betörni a tavaly már önmagában 20 millió példányos kínai piacra, 2016-tól elsőként ott is gyártásba fog kerülni a Dongfenggel közösen alapított wuhani üzemben. 2017-ben pedig egy még nagyobb, még újabb szabadidő-autó várható a Renault-tól, az egészen addig forgalomban maradó (itthon viszont a Kadjar érkezése után már csak egyedi rendelésre hozott) Koleos második generációja.
Készülőben van már az a középkategóriás modell…..bár tényleg időszerű lenne a most futó Lagunát leváltani!
Nagyon hiányzik egy ütőképes középkategóriás a kínálatból. Ezzel a palettával nagyon nehéz homogén flotta ajánlatot tenni, márpedig anélkül lehetetlen Magyarországon boldogulni.