Izgalmas terepautókkal jelentkezett a Toyota a SEMA-n

A Toyota Tacoma és Tundra pick-upok alapjain érkezett három mindenre kész tanulmányautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár versenyezni, akár kirándulni szeretnénk a vadonban, a Toyota Tundra és Tacoma hű társunk lehet mindenben, ahogy ezt három komoly átalakítás is alátámasztja.

Ugyan csak tanulmányautók a Toyota újdonságai, de jól példázzák, mi mindent ki lehet hozni a Tundra és a Tacoma pick-upokból. Mindhárom autó az amerikai SEMA tuningshow-n került kiállításra, ahol főleg tuningműhelyek mutatják be, mire is képesek, de az utóbbi években egyre több gyártó is jelentkezik saját átalakításaikkal, a Toyota már állandó szereplője az eseménynek. Egyébként nem csak kiállítóként képezik a show részét, modelljeiket gyakran használják a független műhelyek is munkájuk alapjának, például a Suprát vagy számos pick-upjukat, mint a Tundrát - ez a két modell el is nyerte a SEMA Év Autója címet, ezekre épülve nyert több tuningműhely munkája.
Hirdetés
A Toyota Tundra csúcsváltozatát, a TRD PRO-t sivatagi ralikra készítették fel, amiken nem csak 443 lóerős és 790 Nm-es forgatónyomatékú hajtáslánca, hanem a látványos kiegészítők miatt is joggal vehetne részt a masszív szerkezet. Kivillan a piros TRD feliratos, hosszabb rugóutakkal rendelkező új futómű, illetve látványosak a 18 colos felnik. Hogy a verseny naplemente után is folytatódhasson, a Desert Chase Tundra oldalsó és hátulsó kiegészítő fényszórókat, valamint a szélvédőkeret fölé erősített, nyolc fényforrás befogadására alkalmas lámpaidomot kapott. Ez utóbbi motorosan emelhető és süllyeszthető, így nagy sebességnél csökkenthető a légellenállás és a szélzaj. Van még bukókeret, valamint arra erősített pótkerekek, emelő, CO2-palack, étel- és víztartályok, továbbá egy, az elakadt jármű mentését lehetővé tevő homokvas, sőt, még beépített csapatrádió is.
A Tacoma Overlanding koncepció a civilizációtól távoli, vad területeken történő autózást teszi élménnyé. Az overlanding tevékenység során ráadásul sokszor több napos expedíciókat szerveznek, tehát még az éjszakákat is az autóban vagy környezetében töltik, ez a speciális Tacoma erre is jó szolgálatot nyújt. Állítható Old Man Emu felfüggesztést építettek be, hátulra versenylaprugókat szereltek - mindez 75 mm-rel növelte meg a Tacoma szabad hasmagasságát. Kiegészítő világítótestek, valamint masszív fenéklemez- és küszöbvédelem segíti az előrejutást, ha eldurvulna a terep. Ha pedig itt az ideje tábort verni, a Tacoma Overlanding Concept egész környékét képes fénybe borítani - ilyenkor hasznos a platóba épített 60 literes hűtőszekrény, egy fedélzeti kompresszor, valamint a sátor. A Tacozilla nem a mexikói és a japán konyha kombinációjára utal, csupán a Tacoma alapjaira épült hatalmas felépítményű tanulmány robusztusságára. Ez is overlandingre való, de lakófelépítménye még kényelmesebbé teszi, amiben akár 180 cm magas személyek is bátran felállhatnak - bár ehhez a hátsó traktus süllyesztésére is szükség volt. A kétszemélyesre átalakított kabin és a lakórész között átjárót nyitottak, ami a szerkezeti szilárdság nagyfokú növelését tette szükségessé. Amilyen kompakt, olyan tágas lett végül a hetvenes éveket idéző színekben pompázó Tacozilla: fapadló, illemhely, forró vizes zuhany, tűzhely és kézmosó is helyet kapott a kocsiban.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?