Villámgyors és nagyon környezetbarát az Izaro GT-E. Egyetlen hiba, hogy még csak tervként létezik
Egy autóval, de annak rögtön két változatával szeretné megkezdeni működését az Izaro Motors nevű spanyol vállalkozás. A GT-E teljesen elektromos, illetve hibrid változatban is maga mögé utasítaná az összes többi szuperautót. Például a 280 km/órás végsebesség nagyon meggyőző egy elektromos autótól, mert a menetellenállás növekedése miatt nem nagyon szokták 200 km/h fölé engedni az ilyeneket - általában elektromosan korlátozzák a végsebességüket. A 495 lóerős elektromotorokkal - egy feltöltéssel - legfeljebb 250 km megtételére lesz képes az autó, amely így minden tekintetben felülmúlja a spanyolok által nagy konkurensnek tartott Tesla Roadstert. A hibrid Izaro GT-E teljesítménye csak 416 lóerő, de az alacsonyabb tömeg miatt lényegében ugyanolyan gyors, mint a tisztán elektromos – ennek is 4 másodperc kell a 100 km/órás sebesség eléréséhez.
Elektromos vagy hibrid meghajtás, 495 vagy 416 lóerő. Egyforma menetteljesítmények, egyforma ár, két autó
Nem rosszak ezek a számok, igaz, egyelőre csak elméletiek. Ahogy a vételár is. Az ötletgazda szerint már 55 ezer euróért hozzá lehet majd jutni a GT-E-hez, amely gyanúsan alacsonynak tűnik. A 15 millió forint önmagában ugyan hatalmas összeg, de ha azt nézzük, hogy ez három darab Reva ára, már nem is tűnik olyan vészesnek, hiszen városi mini helyett kapásból szupersportautót kapunk - feltéve, ha egyáltalán sikerül megfelelő, tőkeerős befektetőt találni. Jelenleg egy életnagyságú makett van készülőben, amelyet augusztus 28-án fognak bemutatni, de például a Párizsi Autószalonon úgy tűnik, nem lesz jelen a cég.
Nincs baj a megjelenéssel a számítógépes ábrák alapján, azonban a számok túl jók ahhoz, hogy igazak legyenek...