Itthon vezettük az új, kétarcú és kétfarú Honda Civicet
Próbára tettük a legújabb Honda Civicet - maradt jó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Testközelből ismerkedhettünk a Honda Civic kilencedik generációjával - a konvencionális szedán és a modern ötajtós szinte két külön modell. Utóbbit vezettük.
Furcsa, hogy egy modellsorozat négy- és ötajtós verziója kívül belül jelentősen eltérjen egymástól - az új, kilencedik generációs Civic esetében azonban ezt tapasztalhatjuk. Az Angliában gyártott ötajtósnál 25 centiméterrel hosszabb a Törökországban épített négyajtós szedán. Méreteik szempontjából hossz tekintetében jelentős az eltérés, megjelenésükben pedig leginkább a külső más. A konszolidáltabb, kevésbé futurisztikus farhoz igazítással még az autók orra is eltérő. Apró módosítások az utastérben is felfedezhetők: specifikusak a műszerek, az ülések és az ajtókárpitok is. Akár külön modell is lehetne a szedán, ám mégsem az - mindkét karosszériakivitel az 1972-ben, azaz idén 40 éve bevezetett, már több mint 20 millió példányban eladott Civic jól ismert nevét viseli.
Honda Civic 2012 - méretek
Ötajtós | Négyajtós | |
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4300/1770/1472 | 4545/1755/1435 |
Tengelytáv [mm] | 2595 | 2675 |
Csomagtér [l] | 477-1378 | 440 |
Honda Civic 2012 - ötajtós kínálat
*: zárójelben az automataváltós verzió értékei
Árlista
1.4 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-DTEC | |
Lökettérfogat (ccm) | 1339 | 1798 | 2199 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 100/6000 | 142/6500 | 150/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 127/4800 | 174/4300 | 350/2000-2750 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,4 | 6,1-(6,4)* | 4,4 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 129 | 137 (148)* | 115 |
Végsebesség (km/h) | 187 | 215 (210)* | 217 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,4 | 9,1 (10,9)* | 8,5 |
Alapverzió és -ár | Comfort, 4 549 000 Ft | Sport, 5 359 000 (Sport, 5 659 000) Ft | Sport, 6 659 000 Ft |
*: zárójelben az automataváltós verzió értékei
Árlista
A csomagtér (nyilván a helytakarékos futóműnek is köszönhetően) az ötajtósban nagyobb, 477 liter - szemben a négyajtós 440-ével - és természetesen sokkal jobban is pakolható. A két karosszériaforma között még a motorpaletta sem közös nevező. Az ötajtós 1,4 literes, 100 lóerős i-VTEC (intelligensen változó szelepvezérlésű) benzinessel nyit, 1,8 literes, hasonló, 152 lóerőst is ajánl, dízele pedig egyelőre a korábbinál 10 lóerővel izmosabb, 150 lóerős, 20 százalékkal apasztott fogyasztású 2,2 literes i-DTEC, év végétől a Honda saját 1,6-os gázolajosa is kínálatba kerül majd. A szedánban 1,6-os, 125 lóerős benzines nyitja a sort, dízel pedig egyelőre nincs, a csúcs az ötajtósból ismert 1,8-as. Váltóból csak az 1,6-os kap ötfokozatú manuálist, az összes többihez hatos jár, automata (5 fokozattal, immár oldalgyorsulást is figyelembe vevő fejlesztett vezérléssel) az 1,8 literesekhez kapható.
A 4 549 000 forinttól kapható ötajtós és az 5 249 000 forinttól elhozható szedán - természetesen - felszerelésével is eltér egymástól. Mindkettőben alap a 6 légzsák és az ESP, a Stop/Start rendszer, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, a hifirendszer, de még az automata légkondicionáló és az alufelni is. Tolatókamerát csak a szedán kap bázisverziójához is, az ötajtósnál utóbbiért vagy például a szedánnál alap bőrbe varrt kormányért már az 5 359 000 forintos 1.8 Sport verziót kell választani. (Aki jobban elmerülne a részletekben, táblázataink aljáról letöltheti a bevezetéskor érvényes árlistákat.)
Honda Civic 2012 - négyajtós kínálat
1.6 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 | 1798 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 125/6500 | 142/6500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 152/4300 | 174/4300 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 6,7 | 6,7-(6,6)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 156 | 156 (153)* |
Végsebesség (km/h) | 200 | 200 (200)* |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,9 | 9,0 (10,9)* |
Alapverzió és -ár | Elegance, 5 249 000 Ft | Elegance, 5 549 000 (Elegance Plus, 6 249 000) Ft |
*: zárójelben az automataváltós verzió értékei
Árlista
A hazai bemutatón utóbbit sikerült vezetni - ebben már kétzónás az alapból is automata légkondicionáló, nem hiányzik a gyári riasztó, a hifi már magashang-sugárzós, szerepel tempomat és sok egyéb mellett csomagtéri 12 V-os csatlakozó is. Az itt már kifejezetten bőkezűen mért ellátmány mellett fontos, hogy a Civic minden porcikájával "jó autó" érzetét kelti. Prémiumosan finoman nyílnak és záródnak az ajtók, kifejezetten kényelmesek, jó tartásúak az ülések. A műszerfal immár zömében puha műanyag - kemény plasztik egyedül a műszerblokk fölé került. Elsőre nem könnyű eligazodni a sok kijelző és óra között, a digitális sebességmérőt kitakarja a kormánykarima. Jó volna pedig látni a tempót, a kitűnő zajszigetelés és az erős motor miatt ugyanis könnyű gyorshajtani a Civickel. Partner a stabil, az első próba alapján kifejezetten jól csillapító, szinte csak a keresztirányú úthibákról tudósító futómű és az elektromos szervós, szándékosan, programozottan növelt visszatérítő erejű és vészhelyzetben is az ideális ív felé terelő elektromos szervós kormány, valamint a patentosan járó, a korábbinál magasabbra ültetett karral, kitűnően kapcsolható váltó is.
Képességei és ellátmánya alapján a Civic ismét kategóriája egyik leginkább értékarányos képviselője lehet – ordít róla, hogy nem olcsójános, ám aki gazdag alapellátmányt, kellemes futási jellemzőket és ehhez mérten kedvező fogyasztást áhít, az jó eséllyel a legjobb partnerre találhat benne. Alapból is gazdag ellátmánya az ötajtós csúcsának számító Exe szinttel bőséges, sok egyéb mellett Bi-Xenon fényszórót, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszert sorol, opcióként távolságtartós tempomatot vagy a ráfutásos ütközések elkerülését segítő CMBS rendszert is bevet. A korábbinak minden ütőkártyáját azonban nem vonultatja fel, hibrid nem lesz belőle, aki arra éhes, hasonló méretekkel az Insightot választhatja.
Ez nagyon “szellemes” megjegyzés volt! Bizonyára mély és beható negatív tapasztalatai vannak a három márkáról, melyeket “ily humoros” formában említett. A legközelebbi humorfesztiválra feltétlen jelentkezzen, mert ezzel az adottsággal oda talán megfelelne!
Ami első blikkre az előzőhöz képest tetszik benne:
– kormányon a vezérlőgombok mind “ujjközelben” vannak
– van hátsó ablaktörlő
Ami viszont nem tetszik:
– a műszerfal legalább olyan kusza (ha nem kuszább), mint az elődben
– a hátsó ajtó ugyanolyan szűk maradt, oda beszállni vagy gyereket betenni művészet
Miért zavar ez Téged?
Ha én új autót vennék, akkor kizáró lenne a Start/Stop automatika. Kapható még egyáltalán olyan típus, amibe nem tezsik ezt be?
Én a harmadik Civic-emet nyuzom és eddig midtöl elvoltam ragadtatva, de ez valami suzuki.
Szégyen ahondátol ilyet kiadni, na de hát meglátszik nem akartak sokat költeni az uj dizájnra, ugyebár japan gazdaság romokban hever mert nincs kinek eladni a sok autót.
Egyetértek a régi Hondák sokkal jobbak voltak mint külsöre is mint minöségre.
az elözö kocsimra összesen nem költöttem 7 éva alatt anyit mint erre a 2005-ös darabra, pedig nagyon jó állapotban van az autó.
egyszóval gázosra sikerült ez a verda.
Üdv egy Honda fun…
miért nem gyártják újra a legendás 90 es évek szedán civicjét???? a világ egyik legjobb tuningalapja volt mára meg szinte elfogytak
Ha lesz is az már sosem lesz olyan, mint a régi TypeR verziók.
Egyébként nekem nem jön be. Az 5 ajtós ezzel a hülye hátsó lámpával még ronda is. A 4 ajtós külsőre szép, de az “űrhajós” műszerfal azt is elrontja.
Remélem a minőségen javítottak, mert ismerősnek volt egy 5 ajtós az előző generációból, az elég gagyi volt. Full kopogós gagyi műanyag beltér, 20-30e Km után zörgött benne minden, könnyen karcolódó műanyagok, oldalirányban lötyögött vagy 2 centit a kézifékkar, koptak le innen-onnan a krómozások/festések (pl kézifékkar gombjáról) stb. El is adta hamar.
Végre valami normális autó a sok Hunyadi, noKIA, meg kOPEL tesztek után. Reménykedjünk, hogy lesz Type-R vagy legalább S változat is.