Itthon próbáltuk az új Astrát, izzadhat a konkurencia!

Hamarosan egyre több új Astrát láthatunk az utakon, itthon is debütált a típus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiteljesedett az Opel új formanyelve az Astrával, amit már itthon is kipróbálhattunk, így nem alakult ki róla csalóka kép, mint a menetpróbákon a mediterrán országok tükörsima aszfaltján. Még nem mentünk vele sokat, de már most meggyőző!

Már a képekről is sejthettük, hogy az új Astra az éles vonalaival, teljesen újragondolt formanyelvvel dögös lesz a valóságban, aztán amikor élőben is meglestük – igaz csak álltában – bebizonyosodott, hogy a képek nem csalnak. Ám a puding próbája az evés, most végre gördülhettünk vele egy rövidet, ráadásul már itthoni viszonyok között. De előtte ismételjük át, hogy mit tudunk eddig az autóról.
Teljesen új platformra épül az Astra, ez az EMP2-nek a V3 változata. Nem érdemes legyinteni, hogy hát akkor alig lehet különbség, hiszen az élelmes mérnökök szépen továbbfejlesztették, például csökkent a tömege. Továbbá módosítottak a lengéscsillapítókon és más futóműalkatrészeken, valamint a kormányrendszeren is. Az autó hossza 4374 mm, ami 4 milliméterrel hosszabb az elődjénél, ám a tengelytávolság 13 milliméterrel nőtt 2675 mm-re, ami az utastér növekedését is jelenti. Szélessége 1860 mm, míg a csomagtér alapból 422 literes, de akár 1,3 köbméteresre is bővíthető, persze nem a PHEV változatoké, mert esetükben be kell érni a 352 literes alapmérettel és 1,2 köbméteres bővíthetőséggel.
Hirdetés

Opel Astra L, ferdehátú - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4374 1860 1442 2675 422-1339 (PHEV:322-1268)
Hirdetés

A rövid menetpróbán GS Line és Ultimate modellekkel ismerkedünk, de hozzá kell tenni, hogy az utóbbi nem kapható Magyarországon. Emiatt persze nem kell kétségbeesni, hiszen felszereltségben a GS Line ugyanazt adja, vagyis ugyanazt tudja attól függően, milyen extrákat rendelnek még bele. Mindkét kipróbált modellben AGR-tanúsítványos ülésekbe huppanhattunk, amelyek jelenleg a legkényelmesebbek között tarthatók számon az autóiparban. Nagyon gyorsan megtalálható a megfelelő vezetési pozíció, a műszerfal bár nem túl fantáziadús, de annyira egyértelmű minden gomb elhelyezkedése, hogy percek alatt otthonossá válik az Astra. A Pure Panel néven emlegetett képernyősor érdekessége, hogy a panel egészen a bal első ajtóig húzódik, bár ezen a szélén csak a szellőzőnyílás van. Egyébként két 10 colos képernyőből áll, egyik a vezető műszeregysége, aki persze szélvédőre vetített HUD-ot is kaphat, a másik pedig az infotainment kijelző, ami vezeték nélküli okostelefonos kapcsolódást is tud. Emellett szerencsére a fontosabb gombok igaziak, nem a képernyőn kell matatni, a kardánalagúton pedig bizonyos modellekben az üzemmódválasztó is helyet kapott. A háromküllős kormány fogása is kiváló, rajta a gombok kezelése szintén logikus, egyszerű.
Hirdetés
Nézzük a motorokat! Most csak kettővel sikerült ismerkedni, de az L Astra az első olyan Opel, ami rendelhető sima benzines és dízel, konnektoros hibrid, illetve teljesen elektromos hajtású változatban is. Igaz utóbbi csak később érkezik majd a kereskedésekbe. Az alapmotor a háromhengeres, 1,2 literes benzines 110 lóerővel, mi viszont a 130 lovas változatot próbáltuk ki, hatfokozatú manuális sebességváltóval. Ez egy nagyon kellemes szerkezet. Csöndes, igaz ehhez a vastagabb üvegfelületek is hozzájárulnak. A megengedett sebességhatárokon belül rendkívül rugalmas, a váltó szépen jár a kulisszában, szóval kényelmes vele is az Astra. Fogyasztása nem releváns ezen a kis szakaszon, hiszen 100 kilométer sem volt, de elárulom, hogy a fedélzeti számítógép 7 liter felettit írt ki. Ezt majd később egy hosszabb tesztben pontosan megmérjük. Ügyesen hangolták a futóművet is, mert a 18 colos felniken, peresebb gumikon sem rázta ki az ember lelkét a toldozott-foldozott utakon. Mégis elég feszes volt ahhoz, hogy ha már GS Line-ban ülünk, akkor egy pici sportosság is vegyüljön az élménybe. Hiszen a kormány is közvetlen, nagyon pontosan követi az autó a mozdulatainkat.
Opel Astra L - műszaki adatok
1.2 benzin 130 LE 1.5 dízel 130 LE 1.6 PHEV 180 LE
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [ccm] 1199 1498 1598
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/16
Teljesítmény [LE (1/min)] 130 (5500) 130 (3750) 180
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 300 (1750) 360
Gyorsulás 0-100 km/h 9,7 10,6 7,6
Végsebesség [km/h] 210 209 225
Saját tömeg [kg] 1266 1349 1603
Megengedett össztömeg [kg] 1840 1920 2150

Akinek viszont nem elég a 130 ló, illetve szeretne villannyal közlekedni a városban, a PHEV modellben találhat megfelelő társra. Már a 180 lóerős rendszerteljesítményű változat is több, mint bőven elegendő. Ebben 8 fokozatú automata sebességváltó kapott helyet, valamint üzemmódválasztója is van. Bármikor bődületesen megindul, akár 60 kilométert is képes tisztán villanyhajtással megtenni, bár amikor hozzánk jutott, már kifogyott a villanyszuflából. Természetesen érezni, hogy körülbelül 400 kilogrammal nehezebb a kis benzinesnél, de inkább csak tempós kanyarokban. Az 1,6 literes, négyhengeres turbós benzines járása is finomabb, hosszabb utakra mindenképp ez tűnik a jobb választásnak. Fogyasztása szintén csak találgatás lényegében, a fedélzeti rendszer 6 liter alattit is mutatott, de remélhetőleg majd ezt is meg tudjuk pontosan mérni. Fontos megemlíteni a biztonsági rendszerek terén, hogy az adaptív tempomat már képes arra, hogy kanyarba érve automatikus biztonságos tempóra lassítson, illetve a sávváltást is megoldja önállóan, amennyiben „leokézzuk” az asszisztens kérdését. Hiszen mindig rákérdez, hogy belekezdjen-e a manőverbe. Továbbá nagyon érdekes az új légkondicionáló rendszer, amely nem csak kiszűri a levegő káros részecskéit, de még meg is mutatja nekünk a levegőben a szálló por mennyiségét, mint egy kis levegőminőség ellenőrző állomás.
Hirdetés
És, hogy mibe kerül mindez? Most 730 ezer forintos kedvezményt ad az Opel, így lényegében 7 590 000 forintról indul az Astra ára. A belépő szint a Business Edition, mellette még két felszereltségi szint választható, az Elegance és a GS Line. A 130 lovas benzines alapára kedvezménnyel 7 830 000 forint, míg a dízel 8,57 millió forintról indul. A PHEV ára viszont már húzósabb, hiszen 12,5 millió forintról startol, ugyanakkor ezek az árak jelenleg nagyon is versenyképesek, hiszen lényegében minden drágult az utóbbi időben.
Opel Astra L - kedvezményes alapárak (Ft)
1.2 Turbo 110 LE Business Edition 7 590 000
1.2 Turbo 130 LE Business Edition 7 830 000
1.5 Dízel 130 LE Business Edition 8 570 000
Plug-in hibrid 180 LE Business Edition 12 500 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Itthon próbáltuk az új Astrát, izzadhat a konkurencia!

  • 2022.03.18. at 14:15
    Permalink

    3 hengeres nyominger motor 8 millióért?

    Köszi nem..

    Majd meglátjuk, hogy mennyire húzza ki az Opelt a sárból ez az új Astra.

    Tavaly ha jól emlékszem több merci fogyott itthon, mint Opel.

    Azért ez elég ciki, amikor 15 éve még a mostanában folyamatosan top1 Suzukival versengett az elsőhelyért.

Vélemény, hozzászólás?