Itthon mutatkozott az új Volvo XC60
Temérdek vezetéstámogató rendszert kínál alapáron a Volvo új SUV-ja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsinyített XC90-ként érkezett a Volvo XC60, ráadásul szinte semmiben nem marad el nagytestvérétől. Hajtáskombinációit is örökli, még a 407 lóerős hibrid rendszert is.
Ott voltunk az új Volvo XC60 globális premierjén a Genfi Autószalonon, most pedig itthon találkozhattunk a sikeres szabadidő-autó utódjával. A kifutó első generációs XC60 még utolsó hónapjaiban is sikeres tudott lenni, a világszerte közel egymillió eladott autóból több mint 3500 Magyarországon talált gazdát. Az új XC60-ban is bíznak az ügyfelek, több példányra is érkezett megrendelés, tulajdonképpen látatlanban, de a bemutató után azt kell mondjam, teljesen megértem a kuncsaftokat. Az új XC60 élőben még jobban mutat, mint a fotókon, a fektetett T-alakú LED-es nappali menetfény a 90-es modellektől eltérően itt eléri a hűtőrácsot, így nem annyira egyen az arc.
Volvo XC60, 2017 - méretek (mm)
Hosszúság | Szélesség | Magasság | Tengelytáv | Csomagtér (l) |
4688 | 2117 | 1658 | 2865 | 505-1432* |
A hátsó lámpák dizájnja a V90-éhez hasonló, az XC60 hosszában 4 centit, tengelytávban pedig 9-et nyúlt. Az első üléspróba után az biztosan elmondható, hogy a hátsó lábtér így már elegendő 180 centis sofőr mögött is, igaz, a hátsó ülőlap viszonylag rövid. Az első ülések viszont rendkívül kényelmesek, egyből kétfélét is próbálhattunk, az Inscription felszereltségű sötétbarna és az R-Design fehér autóban. Utóbbi nubuck bőrbetétes állítható combtámaszos sportülései egyszerre adják a Volvo kényelmét és a Polestar nyújtotta sportosság élményét. A beltér rendkívül jól kidolgozott, az anyagok a megszokottan prémium érzetűek. Ami kimondottan tetszik, az az aprólékosság. Ahogy az ülések szegésén, úgy a műszerfalon végigfutó selyemfényű krómcsíkon is megtaláljuk a svéd zászlót.
Volvo XC60, 2017 - műszaki adatok
T5 AUT AWD | T6 AUT AWD | T8 AUT AWD | D4 AUT AWD | D5 AUT AWD | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1969 | ||||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 254 (5500) | 320 (5700) | 320+87 | 190 (4250) | 235 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1500-4500) | 400 (2200-5400) | 640 | 400 (1750-2500) | 480 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,8 | 5,9 | 5,3 | 8,4 | 7,2 |
Végsebesség [km/h] | 220 | 230 | 230 | 205 | 220 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 7,2 | 7,7 | 2,1 | 5,1 | 5,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 164 | 176 | 49 | 133 | 144 |
Saját tömeg [kg] | 2081-2349 | ||||
Megengedett össztömeg [kg] | 2470 | 2490 | 2700 | 2500 | 2520 |
A kiállított R-Design XC60 ráadásul a nagytestvérében már próbált T8-as hibrid hajtással szerelt kivitel. Az új SUV maradéktalanul megkapja az elöl 320 lóerővel dolgozó T6-os kétliteres, négyhengeres benzinmotort, kiegészítve a hátul hajtó 87 lovas villanymotorral. A konnektorról tölthető akkumulátoros hajtáslánc összteljesítménye így 407 lóerő, ami már az XC90-et is szinte repítette. Kíváncsian várjuk, mire képes a kisebb karosszériában, de már a 0-100-as 5,3 másodperces sprintadat is szépen mutat. A száguldásnál viszont fontosabb a Volvónál a biztonság. Az alapfelszereltség részét képező City Safety rendszer továbbfejlesztett generációja 50 km/h-ig állóra fékezi az autót, ha másik járművet, vagy kerékpárost észlel, gyalogos előtt 45 km/h-ig képes megállni, de akár nagytestű állatok észlelésére is képes. Emellett 50-100 km/h között kikerülő manőverben is tud segíteni, de csak akkor avatkozik bele a kormányzásba, ha a sofőr már hozzányúlt a volánhoz, magától nem tér ki a veszély elől. A kormányzás asszisztens előzésnél viszont visszakormányoz, ha mögöttünk egy másik autó érkezik és mellettünk szabad a sáv, de a már ismert, közel önvezető módot jelentő Pilot Assist is elérhető az XC60-hoz.
Volvo XC60, 2017 - alapárak (Ft)
T5 | T6 | T8 | D4 | D5 | |
Momentum | 15 306 000 | 16 306 000 | - | 13 919 000 | 14 969 000 |
Inscripcion | 16 719 000 | 17 719 000 | 21 828 000 | 15 332 000 | 16 382 000 |
R-Design | 16 212 000 | 17 212 000 | - | 14 825 000 | 15 875 000 |
Szintén alapáras az elalvásra figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a frontális ütközés elkerülésében segítséget nyújtó aktív kormányzásasszisztens, a táblafelismerő és a sebességfüggő szervokormány. 12,3 colos monitor az Inscription szinten váltja a hagyományos műszeregységet, a középkonzolon viszont mindenképp 9 colos álló tableten kezelhetjük a multimédiát, a navigációt és a szellőztetést is. A klíma akár négyzónás is lehet, a hátsó szélső ülések pedig akár fűthetőek is. Szintén nem marad el a márka nagyobb SUV-jától futóművében sem, 736 000 forintért bármelyik felszereltséghez kérhető az aktív szintszabályzós légrugózás. Legolcsóbban D4-es 190 lovas dízelmotorral lesz elérhető, Momentum szinten, regisztrációs adóval együtt 13 919 000 forintért. Viszont minden motorhoz alapáron jár az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás és a 8 fokozatú bolygóműves automata váltó. Benzines szinten legolcsóbban a 245 lóerős turbós négyhengeressel szerelt T5 Momentum 15 306 000 forint, a hibrid csúcskivitelért pedig 21 828 000 forintot kell fizetni, viszont nincs regisztrációs adó és a nagyvárosokban ingyenes a parkolás. A Volvo szerint több ügyfelük XC90 helyett szemezget az új XC60-nal, várjuk az első tesztautókat, hogy megbizonyosodjunk róla, valóban eleget nőtt-e az XC60 egy ilyen váltáshoz.
Pár hozzászólásom lenne az előzőekhez…
A VOLVO a biztonsági fejlesztéseiben a legjobb, a többiek mindig csak követik. Erről eddig nem esett szó, de itt Magyarországon ez nem érdekli az embereket? Rá kellene nézni a töréstesztekre, és összehasonlítani az emlegetett autókat. Az új VOLVO-k lepattannak a 25% átfedéses teszteknél, míg a többiek visszapattannak róla, és így jóval nagyobb lassulás éri az emberi szervezetet. A balesetmegelőző rendszerekről nem is beszélve…
Az árak követik a fejlesztéseket, de még van 120 db régi XC60-as is a magyar piacra raktáron és gyártásban szeptemberig, jelentős kedvezménnyel. Ha valakinek az ár a fontosabb, még van lehetősége a válogatásra.
@gnx: egyet értek az utolsó gondolatoddal, ezért is hiányolom egyelőre a „valódi utódot”, amely árban nem kerül messzire a mostani Xc60-astól.
@kaller: átfutva a GLC teljes árlistáját a T8 árazása tényleg bátor. Meglátjuk mire jutnak így a svédek.
Látom tényleg részletesen belemerültetek az árakba felszereltségekbe.
Az én véleményem más mint a tiétek:
Először is a Volvo prémium mostmár biztosan és a neve jól cseng mindenhol
Nem németet akar venni mégis európait,így lexus infinity kizárva, elismert formával, lehetőleg terepjárós tapasztalattal, nem akar angolt Jag Land, olaszt sem mert feltűnő pl maserati lambo.
Mindenképp prémium legyen.
Gyakorlatilag ha csak a németekkel versenyezne lássuk az indokokat miben jó a Volvo a dizájfontosság után:
technika: összkerék butabiztos haldexxel leveri mindegyiket, a torsent is mert:
Audi lehet hóban gyorsabb, de nem biztonságosabb aktiv passziv.
Kifinomult belteret kap még ha a németek küzül valamelyik még precizebb is nem gondolnám óriási előnynek.
Amúgy szerintem főként az audival versenyzik vásárlórétegben.
Motorokban v6 v8 stb nem tud. Kérdés v6 mennyire elvárás mikor a VW tuaregben is van.
Aki hisz az audiban hisz-e a volvoban? (hogy jó autó-e) úgy hogy kínai pénzeli már és ott is gyártja valamelyik termékét?
Abban nem hiszek hogy 18 és 22 milla között vásárlóerőben túl nagy szakadék lenne a prémiumban.
Nyugati vásárlók közt sem.
Nem tudom, eddig a [b]Volvónak mindig is a felszereltségre kihegyezett kedvezményeivel sikerült árérték-bajnokká válni[/b], egyrészt azzal, hogy kínál felszereltségi szinteket, amivel olcsóbban lehet lépkedni fölfelé (mint a japánoknál), másrészt a ha kimaradt valami abból a szintből akkor lehetett 1-2 dolgot hozzárendelni (mind a németeknél). Én általában jól felszerelt de bizonyos lóerő alatti motorizáltságú modelleket keresek, amiben általában a sokadik modellévében tartó európai prémiummodellek szoktak jól teljesíteni, amikor kijönnek a belépőmodellek és megjelennek az akciós felszereltségi szintek vagy kedvezmények. Ezt járatta a csúcsra eddig a Volvo az Xc60-assal, és nyugat Európában be is vált nekik.
Ahogy elnézem, itthon az új modellhez az [b]incription valami 1.5 milliós felárat számol, [/b]de nem volt időm átnézni hogy megegyezik-e azzal amiről én szoktam vásárolni. (és bőven van még extra az incription felett is a kívánságlistámon).
Régi trükk, hogy ha valamiben [b]egy márka kiemelkedik, azt borsosan megfizetteti[/b]. 100 LE és komoly dinamikai előny egy hibrid hajtásláncnál pont egy ilyen tétel. Aki valóban spórolni akar az meg vehet D4-est. Az ilyen [b]hibridhajtáslánc sokkal inkább arról szól, hogy akarsz egy erős autót, de a cég flottaszabályzata csak bizonyos g co2-t engedélyez[/b].
Ami biztos, hogy az incription a T8-asban kb 22 milla. A legolcsóbb motorral pedig 15 mila, de ebben van egy sor számomra felesleges de milliós elem (AWD, Aut, +40 LE). Egyelőre még nincs is ára a belépőmotoroknak, ezért nehezen tudom összevetni, hogy mennyit drágult azonos modellváltozathoz képest a felszereltség. Az X3-asnál van egy sor dolog amit nem is tudok megrendelni, és ezekért nem tudom mennyire kompenzál az X drive.
Valószínűleg a kettőnk közül nekem lesz több rossz tapasztalatom volvókkal, de ettől függetlenül van számos pozitív oldala a kocsijaiknak különben nem élték volna túl a Geely átvételt…
” A konfigurátorba most nem ástam bele magam de elég nagy vonalú vagy ha 5 és 6 mp neked azonos, mert itt 1 mp már 20% különbség. ”
Pedig jobb lenne ha beleásnád magad mert akkor lenne róla pici lövésed hogy miről beszélek Volvo xc60 magasabb felszereltség esetén drágább mint egy azonos felszereltségű GLC vagy egy Q5 ! X3-ast direkt meg sem néztem mert BMW és mert kifutó modell !
Az 5 másodpercet és a 6 másodperc szerintem teljesen mindegy egy 2 tonnás divat suv esetén… ezt is leírtam csak félremagyarázod . És igen GLC 350e és a Volvo T8 között 4 millió forint a különbség !!! Ráadásul erre még rájön az értékvesztés amit tudjuk hogy drágább modellek esetében nagyobb … szóval legalább 4 év alatt + 1 millióval nagyobb értékvesztést produkál az általam konfigurált Volvo mint a Merci… és akkor még nem számoltam bele a 4 év vagy 120.000 km ingyen szervizt a Merci esetében … hozzávetőlegesen 4 év alatt 5.500.000 millió forinttal drágább a Volvo T8 mint egy GLC350e . Innentől kezdve tegye fel a kezét aki racionálisan gondolkodik és a Volvot választaná a Merci helyett ! Pár Volvo fanon kívül senki aki ép ésszel gondolkodik ….
De persze nyugodtan győzködd csak magad hogy milyen jó vétel egy Volvo… alap felszereltséggel és egy diesel motorral lehet hogy az … de úgy meg ki vesz ma már autót ebben a szegmensben ?
” Én azért óvatos lennék hogy ki a kalandor, ezt úgy írom, mint aki szinte az összes konkurenset kipróbálta már..”
Más dolog kipróbálni egy konkurenst és más dolog használni napi szinten … én is kipróbáltam sok autót és sokat használtam is köztük 2 Svédet és hát őszintén szólva nem ütötték meg az összeszerelési minőségben azt amit mondjuk az Audi tudott már akkoriban …
De nekem tényleg tök mindegy ki mit vesz csak leírtam a véleményem hogy szerintem drága mulatság manapság Volvot venni és biztos vagyok benne hogy számomra nem éri meg az árát …
Kár hogy így túlárazták mert egyébként szép autó lett …
Először is NINCS OLYAN hogy „a három német”. Ezek alapjában véve eltérőek korban és bőven kínálnak selling pontokat a konkurenseknek. Az X3 egy ősöreg darab, a GLC sem annyia friss. Van akinek sokkal fontosabb az értékvesztésnél, hogy pl megmutassa hogy vadiúj autója van, nem pedig egy 3-4 éves modell. Aki friss modellel akar vllantani annak Q5 vagy XC60, míg aki belépőmotort keres olcsóbban annak csak a BMW marad.
Az értékvesztéssel picit óvatosabb lennék mert ez nem úgy működik ahogy írod.
A véleményeden felül a kategória legsikeresebb modelljéről beszélünk, tehát a svédeknek már sikerült sikereket elérni. Lehet hogy a vevőkör nem megy utána a Volvónak a drágább árrégiókba de épp ezért kell majd egy valódi utód a Volvo-vásárlóknak (ahogy a V70 tulajok nem V90-est veszenk másfélszereséért, hanem inkább hasonló áron XC60-ast).
A konfigurátorba most nem ástam bele magam de elég nagy vonalú vagy ha 5 és 6 mp neked azonos, mert itt 1 mp már 20% különbség.
Én azért óvatos lennék hogy ki a kalandor, ezt úgy írom, mint aki szinte az összes konkurenset kipróbálta már. Nem értem miért lennék kalandorabb a piacvezetővel, mint a Mercivel amely azért elégg mellélőtt a GLK-val, és a bár az aktuális GLC bejön, vannak furcsaságai rendesen.
Szóval akkor szerinted a Német konkurensek ennél jóval rosszabbak ? Valóban nem jelet veszel , de mint sokszor r elmondtam az emberek kevés dolgot tartanak meg életük végéig … az autó pont nem tartozik ezek közé. Na már most adott egy elég szép értékvesztést produkáló Volvót és adott egy ismét szép érték vesztést produkáló Német konkurens viszont a Volvonál picivel kevesebbet veszít az értékéből. Mindegyik autó ugyan annyiba kerül . Te melyiket vennéd meg ? azt amivel többet buksz vagy azt amivel kevesebbet ? Magyar bérekhez mérd ne a nyugati országokéhoz ahol egy ilyennel viszik oviba/suliba a gyerekeket . Kelet Európában számít az értékvesztés és a Volvo ezen a téren igen csak rosszul áll .
Véleményem szerint akkor érne el igazi sikereket ha legalább a Német konkurencia árai alatt maradna 20-25%-al , de így hogy ugyanannyi esélytelen . Itt nem az alapárról beszélek mert igen kevesen vesznek már full fapad autókat hanem a jól felszerelt 2X milliós példányokra …
Akkor nézzünk egy konfigurációt ami nekem megfelelne ” dieselt nem veszek a részecskeszűrő és az adblue miatt , benzinest meg aki ebben a méretben megveszi az tökön szúrja magát a fogyasztás miatt ” .
Megnéztem a Volvo konfigurátort [i]Volvo T8 26.910.000 Ft [/i]normálisan felszerelve . [i]Mercedes Benz GLC 350e 22.905.720 Ft[/i] ugyan úgy felszerelve mint a Volvo T8 … igaz hogy a Volvo T8 400 lóerős rendszer teljesítménye van a Mercibek meg csak 295 loerő , deee és itt jön be a deee a képbe nem tök mindegy hogy egy 2 tonnás dömber 5 másodperc alatt futja a 100 km/h-t vagy ” csak” 6 másodperc? most komolyan kinek kell a 400 lóerő egy Volvoba ? Vagy egyáltalán bármilyen ekkora méretű SUV -ba ?
Szóval szerintem egyértelmű hogy az értéktartóbb 4 millióval olcsóbb Mercit választanám a kínai alkatrészekkel gazdagon megtűzdelt fénysebességgel zuhanó értékvesztésű Volvo helyett .
Bár biztos van aki szereti a kalandokat és kidobni a pénzt az ablakon azok majd belehuppannak a Volvoba …
Az ember nem egy „jelet” vesz, hanem tudást. A jelért maximum annyit hajlandó az ember kifizetni, amennyit az értékevesztésben a hozzá nem értő vagy a reklámként összedobott német „összehasonlító tesztekből” tájékozódó másodpiaci vevőktől vél.
Egy megfelelő 20dx vagy pláne egy 220d 4 Matic sem lesz olcsóbb. Speciel az X drive egy selling point, de az X3 esetében semmi mást nem érzek selling pointnak. Vagyis kb minden másban rosszabb.
Ha ennyit neked megér a jel, akkor hajrá. Azért a „jelet” illetően a BMW (pláne az Audi) nem Merc vagy Jag, szóval nem értem mire fel a vagizás.
Ami viszont a belépő változatot illeti, lassan ott tartunk hogy a BMW az egyetlen belpőmotoros modell korrektül felszerelve 35e EUR alatt…
Igen, a svédek harmadik legnépszerűbb modellje az XC60, a legnépszerűbb modell meg hagyományosan a V70.
Csak ők több Volvót vesznek mint mi autót összesen. Az autópiacuk meg 6-8-szor akkora…
Mennyivel jobb nekünk a Mutyukival mi? 🙂
300nm az már lassan alap nyomaték egy 2.0 Literes 4 hengerestől benzinesben … dieselben meg 400 tól indulnak de konkurenseknél van ami már 500 nm-nél jár és azt még lehet tuningolni … A nagy nyomaték is csak alacsony fordulaton veszélyes ha lepadlózod mivel a nagy nyomatéktól a dugattyú a hengerfal egyik feléhez nagyobb erővel hat így azt oválisra koptathatja. De mivel a legtöbb automataváltós azok pedig visszakapcsolnak így ott ez a veszély nem fenyegeti csak a manuális váltósat.
Finoman szólva is túlárazott a Volvo jelhez képest . Nem az alapárakra gondolok hanem ha összeraksz egy jól felszerelt példányt annyiért már kapsz Range Rovert , Jaguart, vagy a Német 3 ból bármelyiket .
Svédország már nem létezik, helyette van buzulmánia, a volvo is hasoló lehet mint az országuk.
Kíváncsi vagyok meddig bírják ezek a 4 hengeres blokkok a 300…..NM nyomatékot meg a 2 tonnás súlyt 🙂
Szép autók, ettől függetlenül aránytalanul drágák a volvo szervizköltségei , német prémiumokhoz képest is magasabbak sok esetben… annyira viszont nem megbízhatóak
Nagyon meggyőző ez az autó, a belső talán még hangulatosabb, mint az XC90-esnél. Nagyon jól érzik a ritmust a svédek.
Az árazás bátor, de nem példátlan. A GLC-ből még mindig hiányzik a 200CDI RWD alapmodell, remélem a svédek gyorsabbak lesznek.
Vagy villantanak egy utódmodellt a V70 és az XC60 vásárlóinak is :), mert amíg másfélszeresébe kerül az utód az olyan mintha utód nélkül szünne meg…