Már az alapszintű Sport is sok hasznos funkciót kínál
2020 az off-roaderek újjászületésének éveként vonul be az autós történelembe, hiszen megérkezett a legendás Land Rover Defender új generációja, Amerikában bemutatták a Ford Broncót, és a Jeep sem maradt le a versenyben a Wrangler új változataival, illetve a már hazánkban is rendelhető Gladiatorral. Utóbbi talán még egyedibb is, hiszen egy teljes értékű pick-up, ami a terepjárástól sem ijed meg, sőt! Dana 44 nagy teherbírású első és hátsó tengelyek, terepfelező, hátsó önzáró diffi, kiváló terepszögek és természetesen összkerékhajtás viszi át a 3 literes, V6-os dízelmotor 264 lóerejét aszfaltra, sárra, sziklára vagy ahova csak kell.
Az Overland technológiailag és stílusban múlja felül a Sportot
Négy felszereltségi szinttel érhető el kezdetben az új Gladiator itthon, amiből kettő limitált széria. A Sport alapfelszereltségből hiányoznak a bőrülések, a nagyobb központi érintőképernyő, a fejlettebb infotainment rendszer és a vezetéssegítő rendszerek, de az off-road képességek terén ugyanannyit tud, mint a drágább változatok. A bruttó 20.891.000 Ft-os alapár tartalmaz viszont tolatókamerát, parkolóradart és teljes LED-es fényszórókat. Az Overland csomag főleg kozmetikailag jobb a Sportnál, a minőségibb anyaghasználat és a stílusosabb külső és belső mellett viszont nagyobb digitális műszeregységet és központi érintőképernyőt is ad UConnect szoftverrel, ami lehetővé teszi az Android Auto és az Apple CarPlay használatát is - ez 420.000 Ft-os extra a Sport csomagnál. Hasznos tartozék még a platóborítás, bár ebből csak az egyszerű kivitel jár az Overlandhez, a feltekerhető változat és a Mopar típusú fedők felárasak. Az Overland bruttó 23.495.000 Ft-tól indul.
Vízálló utastér, bőrkárpitozás és fejlett infotainment rendszer fogad az utastérben
Az 80
th Anniversary és a Launch Edition modellek már majdnem full extrásak, 25.387.300 és 25.781.000 Ft-ért. Ezekhez vezetéssegítő rendszerek is járnak, például adaptív tempomat, ráfutásgátló, keresztforgalom-figyelő és kulcs nélküli nyitás, valamint fűthető ülések és kormány. Dizájnban még erősebb ez a két változat, főleg az 80
th Anniversary Edition, ami hozza az elvárt címkéket és jelvényeket. Természetesen tovább bővíthető a felszereltség, ha hajlandóak vagyunk megfizetni az extrák árát, amikből főleg a terepjáráskor hasznos Mopar kiegészítőkre érdemes költeni - ezekből több, mint 200 is elérhető. Ami viszont igazán egyedivé teszi a Gladiatort, az a leszerelhető tető (elvégre nem sok kabrió off-roader pick-up kapható a piacon), illetve a teljesen víz- és porálló hordozható hangszóró, ami alaphelyzetben az ülések mögött töltődik, az úticélhoz megérkezve azonban bátran vihetik magukkal a kalandvágyó utasok minden időjárásban.