Sötétben és esőben is jobb képet kapunk, mint egy hagyományos tükörrel
A hatalmas piaci verseny az autóiparban sokszor olyan újításokat szül, melyek erőltetettek, fölöslegesek vagy túl bonyolultak, ezt pedig a vásárlók bizony kíméletlenül büntetik, az alacsony eladási adatok sokszor teljes modelleket vagy akár modellszegmenseket tüntetnek el. Az autógyártók a technológia terén is folyamatosan versenyeznek egymással, és itt is felváltva láthatunk igazán hasznos, illetve haszontalan újításokat. A visszapillantó tükröket kamerákkal helyettesíteni először értelmetlennek tűnhet, ám a Lexus rendszerében lévő kiegészítő funkciók inkább a valóban hasznos kategóriába helyezik ezt az extrát, ami hamarosan már hazánkban is rendelhető lesz.
A kamerák karjai vékonyabbak és áramvonalasabbak
A legszembetűnőbb változás a hagyományos visszapillantó tükrök kisebb, kinyúló "karokkal" való helyettesítése, melyek végén található egy-egy kamera. Ezek folyamatosan közvetítik a képüket a beltérben az A-oszlop tövénél található képernyőkre - ezeket viszont sajnos nem építették be az utastér elemeibe, mint például az Audi e-tron esetében (ahol az ajtópanel tartalmazza a képernyőket), ehelyett olyan hatásúak, mintha csak utólag felszerelt monitorok lennének. A németek verziójánál viszont abban a tekintetben jobb, hogy egy magasságban vannak a hagyományos visszapillantókkal, így nem tart sokáig megszokni az új rendszert, míg az Audiban enyhén lefelé kell nézni. A külső kamerák vékony, áramvonalas burkolatban kaptak helyet, amik így csökkentik a menetzajt és a látótérből is kevesebbet takarnak ki. A kamerák enyhén süllyesztve vannak a karokban, így az esőcseppek nem érik, nedves időjárásban ezért tisztább képet is adnak a hagyományos tükröknél. Sőt, beépített fűtés is található bennük, így sem a fagy, sem a pára nem homályosítja a képet, parkoláskor pedig természetesen ezeket is be lehet hajtani.
Ebbe is beépíthető az irányjelző
A kamerák fényérzékelői által az éjszaka mögöttünk haladók fénye is kevésbé zavar minket, hiszen a rendszer automatikusan lejjebb veszi a közvetített kép fényerejét, de ettől forradalmibb újításokkal is rendelkezik a digitális visszapillantó. Ha bekapcsoljuk az irányjelzőt, vagy hátramenetbe tesszük az autót, a kamerák automatikusan nagy látószögre váltanak, így a mellettünk és mögöttünk lévő holtterek szinte teljesen megszűnnek. Kézileg is átválthatunk a nagyobb látószögre szükség esetén, a parkolás, kanyarodás vagy sávváltás után pedig automatikusan visszavált az eredeti képre a rendszer. A beállításokat az A-oszlop alatti képernyőről végezhetjük, csakúgy, mint sok hagyományos visszapillantó tükör esetében, és természetesen holttérfigyelő is jár az extrához.
A Lexus ES 300h-hoz hamarosan már elérhető lesz a kameratükör
További hasznos újítás, hogy akár segédvonalakat is megjeleníthetnek a monitorok. Parkoláskor ezek segítenek elkerülni az akadályokat, menet közben (70 km/h-ig) pedig a követési távolság tartásában asszisztálnak. Az ötcolos, színes monitorokkal működő digitális visszapillantókat már 2018-ban, sorozatgyártású autóban elsőként mutatta be a Lexus az ES-ben. Azóta az Audi megelőzte a japánokat itthon, hiszen az e-tronban már elérhető ez az opció, az ES 300h modellben azonban végre nálunk is rendelhető lesz decembertől, ám alapáron továbbra is csak a Honda e ad digitális visszapillantót. A németeknél csak a kamerarendszer több mint 600 ezer forintba kerül, ami csak akkor választható, ha még további 900 ezer forint értékű extrát bepipáltunk - a Lexus esetében egyelőre nem tudni, milyen áron érhető majd el ez az innováció. Az alábbi videón mozgás közben is láthatjuk a digitális visszapillantók működését.