Drága mulatság a földgázos Skoda Octavia
Rendkívül gazdag a Skoda Octavia motorpalettája. Megtalálható rajta benzines, dízel, plug in hybrid és földgázüzemű változat is, bár legutóbbi létezéséről kevesebben tudnak. Sajnos a CNG töltőhálózat is kisebb, pedig a földgázüzemű Octaviák is jól használható járművek.
A CNG tartályokat hátra építették be
Az Octavia G-TEC modellek orrában négyhengeres, 1,5 literes turbómotor dolgozik 130 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal, amit hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó (DSG) továbbít az első kerekek felé. Ezzel a hajtáslánccal 700 kilométer az Octavia hatótávolsága. Mivel a gáztartályokat hátul helyezték el, a csomagtér mérete csökkent a limuzin és a kombi esetében is, ám az így sem szerény. A szedán alapból 600 litert ad a G-TEC viszont csak 455 litert, míg a kombi alapból 640 literes csomagtérrel rendelkezik, a földgázos viszont csak 495 literrel.
Szedán és kombi karosszériával is kérhető
A ceruza bizony vastagon fogott az Octavia G-TEC árcéduláján is. Az Ambition felszereltségtől 1.5 TGI DSG G-TEC szedán alapára ugyanis 10 030 260 forint, míg a legolcsóbb Octavia 6 998 250 forintról indul, igaz csak 3 hengeres 110 lóerős benzinmotorral és szerényebb felszereltséggel. A kombi 8 052 350 forintról indul, viszont a földgázosért minimum 10 313 470 forintot kell fizetni, amivel a 2,0 literes, 150 lóerős CR TDI-nél is drágább, ám ha azt is DSG-vel vesszük (
tesztje itt!), már a CNG-s az olcsóbb.
700 km a hatótávolsága. Ha elfogy a CNG, ott a benzin
EZ Elképesztő ÁR….. Vacak kis motorral…. Vicc………………………..
Hát igen, sokaknak ez az első reakciója akik nem tudják mi az a CNG. Egy taxisnak ez sokszorosan visszahozza az árát, s motorfelújításra szinte soha nem kell majd költeni, itt nincs korom, etanol meg felhíguló olaj. A magas termikus hatásfok érdekében mindenki kis motorokból csinál földgázosat.