Bár az állami autópályák fizetőssé válása óta négy napos volt a legkisebb megvásárolható autópálya-matrica Magyarországon – azt is megszüntették 2012-ben – egy EU-s jogszabály nyomán mégis közelebb kerülhetünk a használatarányos útdíj ideális állapotához. A 2022-ben elfogadott rendelkezés ugyanis előírja, hogy 2024-től minden tagállamnak biztosítania kell napi, heti vagy tíznapos, havi vagy kéthavi, illetve éves úthasználati lehetőséget. Ráadásul a díjazást is megköti: kéthavi matrica nem lehet drágább, mint az éves díj 30%-a. A havi matrica esetében ez az arány legfeljebb 19, a tíznaposnál 12, a hetinél 11, a napi matricánál pedig 9% lehet.
A jelenlegi 49 190 forintos, személyautókra vonatkozó éves díjat alapul véve a jogszabály a havi matrica esetében 9346 forintos plafont jelentene, ami még a jelenlegi 8900 forintos ár felett van. A tíznapos matrica árát 5903 forintban maximálná, aminél az idei, 5500 forintos ár szintén kedvezőbb. Viszont előírná egy legfeljebb 4427 forintos napi matrica bevezetését is.
Egyelőre nincs nyoma, hogy készülnének az új matrica bevezetésére, de elég valószínű, hogy a következő fél során megteszik a kötelező lépéseket a hazai törvényalkotók is.
Örülnék az 1 naposnak.
Na szegény nertulaj, mennyi fog kiesni így az offshore számlákról.
ADÓEMELÉST!!!