Egy Merak is tiszteletét tette a bemutatón
Alig pár hónappal a világpremiert követően Magyarországra is megérkezett a Maserati legújabb modellje. Ráadásul a bemutatón az új GranTurismo Trofeo mellett helyett kapott egy eg MC20-as és a Kaáli Autó-Motor Múzeum felajánlásából egy igazi ritkaságnak számító, 1975-ös Maserati Merak is.
Nem hiányzott az MC12 sem
Folytatja az elődjei által kitaposott utat a GranTurismo, szóval továbbra is igazi túrakupé marad, azonban a kor követelményeinek megfelelően akár tisztn villanyhajtással is kérhető. Ám az ínyencek fantáziáját valószínűleg jobban mozgatja a V6-os Nettuno motor. A Modena változatban 490 lóerős a 3,0 literes, ikerturbós motor, a csúcsverziónak szánt Trofeo modellben pedig 550 lóerős. Mindkettő elérhető már itthon is, sőt a Wallis Maserati üzletág-vezetője, Nagy F. Béla szerint már több példányt is rendeletek belőlük, amelyeket hamarosan átadnak a tulajdonosoknak.
Háromféle változatban elérhető az új GT
Mindemellett – várhatóan még az idén – a modell itthon is választható lesz tisztán villanyhajtással, Folgore utónévvel. Ebben egy 800 voltos, a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal kifejlesztett elektromos hajtáslánc dolgozik 760 lóerővel. Akkumulátora bruttó kapacitása 92,5 kWh, ami kb. 450 kilométeres hatótávot biztosít. Itt még fontos megemlíteni, hogy a mérnökök először a Maserati GT-k történetében szakítottak a hátsókerék-hajtással, tehát az új GT-ket - beleértve a Folgore-t is – összkerékhajtással és több fokozatban állítható légrugózással kapják a megrendelők.
V6-os benzinmotorral, illetve villanymotorral is kérhető
Na, de mennyiért? Nos, a GranTourismo Modena bruttó 74 485 0000 Ft-ért, a Trofeo 92 833 000 Ft-ért, az akár még idei átvétellel rendelhető elektromos Folgore pedig 93 562 000 Ft-ért elérhető. A szállítási időkre pedig nem lehet panasz, hiszen a megrendeléstől számítva a leszállítás 3-4 hónapon belül megtörténik.
Az új GranTurismo belterében a modern vezetőfülke innovatív rendszerekkel van felszerelve
Kész felüdülés egy olyan autót látni amit nem raktak tele műanyag betétekkel. A szénszál persze ettől még nem lesz ízlésesebb, de mivel visszavettek a nagy harcsaszájból így még a Maseratikon régóta hordozott kamu leömlő nyílások is megbocsáthatóvá válnak. Látszik, hogy a diffúzornál is önmérsékletet tanúsították, hogy ne nyomják el az autó vonalait bazári részletekkel. Lehet, hogy csak képzelgés, de szemből – talán a fényszórók miatt – egy kis Ferrari 599/612 feelinget is belelátok, amik ugye még Pininfarina tervek voltak – csak ez persze sokkal filigránabb (annak ellenére, hogy amúgy ez is egy hatalmas autó, csak jól leplezi).
Régebben nem volt így, de most már egyértelműen sokkal jobban kellene ez mint egy Mercedes motoros Aston Martin, persze az áruk még inkább 🙁
Az Astonok azért sokkal komolyabb gépek, mint a Maseratik. A Maseratit a Porsche is übereli, sőt, adott esetben a Jaguar vagy a Merci is – a Maserati egy ideje olyan, mint egy mostohagyerek, valahogy nem találja a helyét a márkák között és a vevőit se nagyon találja, egy a Stellantis döglődő márkái közül(abból meg ugye jó néhány van). A Levante vagy a Grecale mellett például milyen érvek szólnak?
Ha komolyabb gép lenne az Aston akkor lenne saját motorfejlesztő részlege most is nem AMG merci motort kapna módosításokkal. A Maseratinál meg pont ha jól tudom mostanában kezd igazán a Ferraritól abszolút különváló techika lenni.
Ha a mostani Maserati dizájnt nézem szerintem sokkal ütősebb az angolnál bár kinek mi tetszik.
A Porsche közúti célszerszám, ott kár beszélni dizájnról szerintem amúgy is mivel német, a német autósujságok mindig übernémetetet hoznak ki tesztgyőztesnek ezt tudhatnád.
A Formula 1-ben a Mercedes ott van most is a Maserati a Ferrarin kersztül kár is technikáról beszélni köztük. A Jaguar meg nekem olyan mint a Volvo is lett, ott indiai itt kínai tulajdon, más más pénzén fejleszteni (költeni) mint sajáton arról nem is beszélve hogy ki mennyire érzi magáénak a márkát úgy is áll hozzá szerintem. Amúgy ma már akár egy MG is lehet piszok jó autó ami teljesen kínai fejlesztés. A Levante meg a Grecale SUV mellett pont annyi szól más suvokkal ellentétben hogy Luxus szint, a Mercedes csak Prémium és nem Maybach de nekem a német dizájntól amúgy is feláll a szőr a hátamon. A technikájuk meg überkamu példaként egy AMG, M, RS- t hol lehet felhúzni úgy TÖBB ezer lóerőig mint egy GM LS szériájú motort.
Én elismerem a német fejleszéseket is, de szerintem a marketingrésze messze felülmúlja a tudásukat ma már. Überkamunagydízelbe tényleg piacvezetők…
Szerintem sok múlik a piaci pozicionáláson is, ami szerintem így néz ki (a teljeség igénye nélkül):
High-end luxus: Aston, Ferrari, Lambo, McLaren: ezek a csúcs, az a liga amihez nyugati szemmel is igen gazdagnak kell lenni, és egyik tulaj sem bérből és fizetésből él. Nemcsak azért mert drágák, de nem is igazán használhatók autóként (praktikum hiánya, amiben kivételek az esetleges SUV-k meg a Bentleyk). A fenti 4 eléggé egymás ellen indulnak és le is fedik egymást, a Bugatti, Pagani, Bentley Rolls kicsit eltér a koncepcióban)
Mainstream luxus: Porsche, Jaguar, Maserati. Ezeket már tehetősebb munkavállalók és egyéni vállalkozók veszik. 60-100.000 euró egy simán hitelezhető összeg, cégautóként meg pláne. Itt már számít a fenntarthatóság ezért ott vannak a Plugin változatok (korábban a dízelek). És akár egész megfizethető változatok is (pl Macan TDI). Ide tartoznak a prémiummárkák csúcsán álló luxusmodellek (A8, S Class)
Prémium teljes kínálattal: Audi, BMW, Lexus, Mercedes: a fenti luxusmodellektől a belépő kisautókig szinte mindent gyártanak és az EU piacon simán lelépik a tömeggyártó konkurenseket.
Prémium részleges kínálattal: Acura, Alfa, DS, Infiniti, Volvo: a fenti márkák megfizethetőbb modelljeinek gerincmodelljeivel konkurálnak. Így nincs luxusmodelljük, pl luxuslimuzin vagy nagy GT kupé. De simán adhatnak jobb prémium nagy SUV-t vagy prémiumközepes limuzint/kombit.
Az Astont árban mindenképpen a Jag fölé pozícionáltak. Ahol az XK8 véget ért, ott kezdődött a kisebbik V8 Aston (és az csak az alja, van V12 és csúcsmodell is) Főleg a high-end ligában jellemző hogy szándékosan nem egymás termékeit fedik le hanem picit mást.
Szerintem a high end kategóriában a piacteremtő etalon a Ferrari, nekik van egy agresszíven sportos belépő modellje (az 1967-es Dino óta, most az F8), a gerincmodell V12 granturismo (ilyet 1948 óta kínálnak), egy V12 “praktikus” GT (pl 456, 612, GTC, Roma) és egy legdrágább szuper vagy hipersportkocsi). Ezeket szépen igyekezett lefedni az Aston: V8 Vantage (Vs F8), DB sorozat (812) és Vanquish DBS a 612-Roma ellen és Valkyre a FXX-K Evo ellen).
A Porsche 911 alulról céloz a belépő Ferrarira (de cserében egy tökéletes személyautót kínál ami első autónak is jó nemcsak hobbiautónak), és néha készül valami különleges ami a ferrari legdrágább hipersportkocsiját hívja ki.
A Jag nemhogy egy de egyik Ferrari ellen sem rúg labdába, az XK8-as is jó ha felébe került mint a belépő Ferrarik. És azóta csak az F Pace maradt ami inkább Boxter ellenfél.
Jól összefoglaltad, jobban értesz ehhez mit én, viszont technikailag a Maserati felért az Astonhoz szerintem, sőt a Merci motor óta ami telejesíti az euro akárhányat az Aston sajátja meg már nem.
Kimaradt a Koenigsegg, Henessey, a Corvette/ Camaro a Mustang, Tesla, Genesis, talán a Hummer, Ram, F sorozat Raptor bár utóbbiak is talán itt is említésre méltók. és lehet még vannak amiket kihagytam és ki is hagyhatunk.
Köszi, sok valóban minden kimaradt de nem törekedtem teljességre. Ott Bugatti, Rimac megy egy sor manufaktúra, akik eladási számban együtt sem adják ki a Ferrari (sőt akár egy jobb Ferrai modell) eladásait . Meg a sok “halo car” (Nissan GTR, Ford GT, Corvette), amikor nem a pénzkeresés a lényeg hanem a tömegmodellek presztízsének emelése.
Az Aston esetében 3 gerincmodell mellett ott van a Valkyre és a Valhalla is (meg a DBX és a Rapide), meg persze az F1-es kaland, ami egyre szebben alakul. Összességében egy meglepően komplett modellpalettát épített ki a márka ami talán a legjobban lefedi a Ferrari palettáját. Úgyhogy szerintem túl szigorú vagy velük 🙂
A Modena az nem összkerekes, a többi igen.
Szép, szép, de ez már az új idők autója. Részemről a nyers vezetési élmény és a pőre szépség vonzóbb, szóval Merak! (vagy akár Bora, vagy Ghibli Mk1, vagy Biturbo/2.24)
Bora az van olcsón is, igaz azt nem Maseratinak hívják hanem FXsvagennek, nem is értem hogy engedhették ezt az olaszok, meggyalázni egy ilyen cool nevet. Persze ha Fxswagont borgyának hívták volna az más 🙂
🙂