A Kia új formanyelvének legfurcsább tagja talán a Niro, de ez nem változtat azon, hogy továbbra is kiváló családi autó
Ellentétek összhangban - ez a Kia új formanyelve, ami talán a Kia Niro,
Németországban már próbált új generációján nyer igazán értelmet. Kár tagadni, elsőre furcsa a dizájn, de aztán jobban megnézve elkezdenek feltűnni a játékos megoldások, szóval gyorsan megkedvelteti magát. És akkor még csak a formánál tartunk. A gyakorlottabbak a Kia nevét meghallva egyből keresni kezdik a tigrisorr motívumot az autó frontján. Az új Nirón bizony el kell időznie kicsit a szemünknek, amíg megtalálja, hiszen most már nem csak a hűtőmaszk, hanem az egész lökhárító, benne a fényszórókkal a motívum része. Sőt, a tető, a szélvédő és a motorháztető domborulata is ezt ismétli, bár ez nem látszik minden szögből. Ha már szóba jöttek a fényszórók, itt is érdemes megemlíteni, hogy a nappali menetfények formája EKG-hullámot idéz, magyarán egy szívdobbanást jelenít meg vizuálisan. Természetesen továbbra is háromféle hajtásmódot kínál a Niro, a tisztán villanyhajtású modellek könnyen felismerhetők az orrukra helyezett töltőnyílásról.
Ellentétek összhangban - ez a neve az új formanyelvnek
Oldalról szintén izgalmasabbá tették a formát, érdekes, hogy nem ér össze a díszbetét a kerékjárati ívek burkolatával, de még látványosabb a C-oszlop, amelyen felfut a bumeráng alakú hátsó lámpa is, illetve azon kívül, hogy eltérő lehet a színe a karosszéria többi részétől, lényegében egy légbeömlőt, avagy “légátjárót” rejt. Mindezt annak érdekében, hogy a légáramlást az oldalfalak mentén úgy irányítsa hátrafelé, hogy a légellenállást növelő turbulenciákat a minimálisra csökkentse, így elérve a 0,29-es légellenállási együtthatót. Végül hátul is felbukkannak a szívdobbanásra utaló fények, de nem fent a bumeráng lámpán, hanem a lökhárító alsó sarkaiban a fényvisszaverőkön, valamint ott az elmaradhatatlan diffúzor-betét is.
Ott tényleg átmegy a levegő
Szívdobbanást mintáz a nappali menetfény
Bent is az új formanyelv dominál, de nem feledkeztek meg közben az ergonómiáról sem. Az összes kulcsfontosságú kezelőszerv könnyen elérhető, kezelésük intuitív. A műszerfal közepén 10,25 érintőképernyőről kezelhető az infotainment, a vezető előtti digitális műszeregység pedig ugyanekkora. Azonban a középkonzolon helyet kapott egy másik érintésérzékeny felület, amelyről többek között a klíma is vezérelhető. Bár ez is digitális megoldás, az elhelyezkedése a hagyományos, fizikai gombos elrendezéshez hasonló, ezért gyorsan megszokható. Fontos újdonság, hogy a HUD most már a szélvédőre vetít 10 colos felületre, szóval a vezetőnek egyáltalán nem kell levennie a szemét az útról, hogy leolvassa az információkat.
Bent is egyedi a formavilág, de kényelmes és ergonomikus az összkép
Helykínálatból ugyancsak jeles az új Niro, többek között az új platformnak köszönhetően, amelyre épül. Tengelytávolsága 2,72 méter, a karosszéria hossza 4,42 méter, míg szélessége 1,825 méter, magassága 1,57 méter. Ezek a méretek már magukban hordozzák az utastér növekedését is, ám ehhez még jön az első ülések vázának 30 mm-es csökkentése, így az egész forma közel 30%-kal vékonyabb lett, ami persze jó hatással van a hátsó térkínálatra. A csomagtér is nőtt a sima hibridben 451-1445 literes lehet, a PHEV-ben 348-1342 literes, az EV-ben pedig 475-1392 literes, ám itt még az autó orrában is található egy 20 literes rekesz.
Nagyobb a hátsó térkínálat a keskenyebb szerkezetű első üléseknek hála
A PHEV csomagtere a legkisebb, az EV kínálja a legnagyobbat
Annak idején különlegesnek, illetve nagyon okos megoldásnak számított, hogy a Niro háromféle hajtásmóddal is hazavihető volt. Mostanra már mások is előrukkoltak ilyesmivel, de a Niro motorkínálata még mindig széles igényeket lefed. A PHEV és a HEV modellek a Kia optimalizált 1.6 GDI benzinmotorjával és egy villanymotorral működnek. Mindkettő a márka második generációs, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóját kapja, amelyben a hátramenet kapcsolását már nem fogaskerékkel oldják meg, hanem a villanymotorral. A HEV-ben a négyhengeres 1.6 GDI egység a 32 kW-os elektromos motorral párosítva 141 lóerő maximális teljesítményt ad le. A rövid menetpróbán túl sokat nem tapasztaltunk meg belőle. Az biztos, hogy nagyon kényelmes, nagyon csendes még akkor is, amikor a benzinmotor működik, és teljesen felesleges bele az üzemmódválasztó sport állása. A PHEV változatban a 62 kW-os elektromotorral a rendszerteljesítmény 183 LE, és akár 65 km tisztán villanyhajtást is adhat.
A villanymotoros Niro 204 lóerős, maximális forgatónyomatéka 255 Nm, végsebessége 167 km/h, gyorsulása 7,8 másodperc százra, de ami még fontosabb, hogy a hatótávolsága 460 km. A 64,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorának feltöltése pedig 43 perc 10-80%-ra nagyteljesítményű egyenáramú töltővel.
Az EV esetén az orron helyezték el a töltőnyílást
Biztonság terén sem kell szégyenkeznie a Nirónak, a legmodernebb vezetősegédekkel vértezték fel, sőt még olyan kényelmi extrák is megjelentek, mint például a távirányítós parkolósegéd. További fontos komfort tényező, hogy a Kia Charge szolgáltatással egyetlen applikációval tölthető az ország számos szolgáltatójánál (több mint kétezer töltőn) az autó, Európa szerte pedig 400 ezer töltőállomáson.
A villany-Niro orrában is van egy tárolórekesz
Végül jöjjenek a címben beígért árak. A sima hibrid épp 10 millió forint alatt indul, egészen pontosan 9 999 000 forintról. A PHEV már jóval drágább, hiszen minimum 12 749 000 forintot kell kicsengetni érte, és szokás szerint a villanymotoros a legdrágább, hiszen 15 699 000 forint az alapára. Az első benyomások alapján pedig a Niro mindenképp segíthet a Kiának, hogy megerősítse a pozícióit, itthon ugyanis jelenleg a 4. legkelendőbb márka, ha csak a privát vásárlásokat nézzük és 5. ha a flottás vásárlásokat böngésszük.
Az EV a legdrágább, szokás szerint
Ez az autó valami köpedelem, de tényleg. Nincs egy szerethető, emberközeli, szerethető részlete. Mint valami 23. századi sci-fi-ből szabadult korcs. Micsoda lámpák, úristen…..
Remek jellemzés a Peugeot 306-osról. Gratulálok, szép volt 😀
Az anyád kibaszott istenverte picsáját te vicceskedő kis pöcs.
„Ilyen rusnya teremtés még a kalendáriumba’ sincsen”
Képen talán furcsa, de élöben kifejezetten tetszetős, értelmes méretű, belül nagyon jó vezetői környezet, igazából szerintem a világon semmi szükség ettől nagyobb böszmeségre egy max 4 fös átlagos családnak. Sajnos az elektromos ára már az átlagos 4 fös családnak elérhetetlen.
Szerintem is jól néz ki, olyan XC40-es forma.
Na igen, ha nem volt jó elvtárs, vagy f.desz-span az ember, legális kimutatható fizetésből kb. soha.
Súlyos ízlésficamod lehet. Sem az XC40, sem ez a Kia nem néz ki jól. Sőt, leginkább ocsmány. Tankszerű böszmeség.
Az ízlés relatív, egzakt és reprodukálható módon nem mérhető.
Én elfogadom ha valakinek más a véleménye. (nem fogom leanyázni)
Az ízlés nagyon is objektív: valakinek vagy van ízlése vagy nincs.
Ebből az EKG-görbés menetfény bullshitelésből nekem mondjuk az jön le, hogy a KIA-nál nem becsülhetik túl nagyra a formatervezés tudományát.
Az Optima és a Stinger a legtöbb embernek tetszett. A mostani Pro Ceed is olyan formájú, hogy a többségnek tetszik. Úgy tudom, hogy az Optima vezető tervezője a magyar Kovács Miklós volt, ráadásul a KIA elnöke Peter Schreier maga is formatervező volt mielőtt elnök lett.
A mostani Sportage és ez a Niro már egy új formanyelv szerint készült, az első lámpák is nagyon hasonlóak. Azt nem tudom, hogy itt ki volt a tervező.
Arról, hogy tetszik, vagy nem tetszik, hülyeség vitatkozni, mert az egyik embernek tetszik, a másiknak meg nem, így van ez a nők esetében is 🙂
Ez a Niro nekem sem tetszik külsőre, sem az eleje, sem a hátulja, valahogy furcsa az egész, pedig amúgy szimpatizálok a márkával. Az árak viszont egész vállalhatók, tekintettel arra, hogy az utóbbi időben más gyártóknál szerintem sokkal nagyobb áremelkedés volt.