Itthon az új Dacia, s még mindig a legolcsóbb

Verhetetlen áron a két új Dacia Sandero

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett, s már rendelhető is az új Dacia Sandero, ami egyben azt is jelenti, hogy ismét van új autó 2 millió forint alatti áron. Nem is akármilyen.

Támad a Dacia. Vagy ha nem is támad, de fejlődik, ez vitathatatlan. Egy hete - nemzetközi bemutatón - nem kevesebb mint három új modelljét is vezethettük a Renault szárnyai alatt szárnyaló, a mifelénk érthetően régi rossz hírét már-már levetkőző márkának, most pedig idehaza is megkezdődött a második generációs Sandero kisautó és Sandero "crossover" forgalmazása - továbbra is parádés áron.
Hirdetés
Kíváncsi, s még nem olvasta, milyen is az új Sandero, az emelt hasmagasságú, divatos terepesnek látszó Sandero Stepway, no meg a velük a B-oszlopig azonos Logan? Főszerkesztőnk már mindhármat vezette, s ebben a cikkben szinte mindent meg is írt velük kapcsolatban. Azt viszont november végén még neki sem árulták el, milyen áron vásárolhatóak meg az autók, erre a szerdai budapesti sajtótájékoztató adta meg a választ. Legalábbis a két Sanderóval kapcsolatban, mert a Logan II magyarországi bevezetésére még várni kell egy kicsit - a nyugdíjazott Thaliát is helyettesítő szedán értékesítése ugyanis csak 2013 februárjában startol. S miért állítjuk, hogy higanyként tör fel a franciák gazdaságos román márkája? Lássuk csak: 2004-ben született újjá, s szépen csak hozta és hozta egyszerű, ár-értékben verhetetlen, s robusztusnak tűnő típusait. Most meg 2012-t írunk, a Duster SUV tarol, megismertük már a Lodgy egyterűt, jön ugye a Dokker-duó, a nem is olyan távoli jövőben, bő egy múlva faceliftet kap a Duster, majd egy Logan kombival bővül a paletta. Ó, s meg ne feledkezzünk a Dacia újkori történetének első modellváltásairól, hiszen második nemzedékével itt a Sandero, a Sandero Stepway és a Logan.
A Dacia egyes európai piacokon vastagon Top10-es, s nálunk is kopogtat, már a 11. helyen van a rangsorban. A 23. helyről kapaszkodva, 3%-os részesedést elérve (a Renault-val együtt 10+ százalék), Magyarország legdinamikusabban fejlődő márkájává avanzsálva. Az olcsóság mellett kellett ehhez az is, hogy kiderüljön, több a Dacia a "szegény vidéki rokon román autójánál" (nem saját kitaláció, importőri szájból hangzott el), s nem csak szemre robusztus, strapabíró, nem csak gyári ígéret, de mérvadó statisztikák alapján is megbízható. A német autóklub, az ADAC kisautós listáján a Sandero például negyedik (a Mini, a Mitsubishi Colt és az Opel Meriva mögött), és ez nem kis dolog a tudjuk mennyi és milyen rivális alkotta mezőny tükrében. És akkor foglalkozzunk most már a Sanderóval, pontosabban a két Sanderóval, s a friss, leginkább érdekes és perdöntő információkkal - mennyibe kerülnek, mit adnak cserébe? Nos, hangyányit drágultak, de közel nem annyit, mint amennyivel többek és jobbak lettek, ez az igazság. Mert a korábbi 1,84 millió helyett bár 1,99 millió forint a Sandero alapára, de széria menetstabilizáló elektronikával, 4 légzsákkal, szervokormánnyal és osztottan dönthető hátsó üléstámlával, például. És gusztusosabb külsővel-belsővel, jobb anyagokkal, hozzá meg még egész tágas utas- és csomagtérrel. Naná, hogy olcsó megoldásokkal, bármiféle prémiumosság látszatát nélkülözve, de azért olyan extrákkal, mint érintőképernyős navigáció, tempomat, bőrkormány, turbós benzinmotor... Nincs már miért legyintgetni, lesajnálni.
Dacia Sandero és Sandero Stepway árak
Típus Felszereltség Motor Ár (Ft)
Sandero Access 1.2 16V 75 LE 1 990 000
Ambiance 1.2 16V 75 LE 2 190 000
1.2 16V 72 LE LPG 2 440 000
Arctic 1.2 16V 75 LE 2 390 000
1.2 16V 72 LE LPG 2 640 000
0.9 TCe 90 LE 2 690 000
1.5 dCi 75 LE 2 990 000
1.5 dCi 90 LE 3 090 000
Sandero Stepway Ambiance 0.9 TCe 90 LE 2 690 000
Arctic 0.9 TCe 90 LE 2 890 000
1.5 dCi 90 LE 3 290 000

Az 1.2 Access 1,99 milliós alapára egyébként Renault Crédit finanszírozással további 300 ezer forinttal mérsékelhető, s ekkor a 3 év/100 ezer km-es garancia 5 év/100 ezer km-esre nyúlik. De akkor sem jön el a világvége, ha elöl elektromos ablakos, távirányítós központi záras példányt szeretnénk (ez az Ambiance szint akár 250 ezerért LPG-üzemmel), netán klímásat, elektromos és fűthető tükröset, magasságában állítható vezetőülésest és kormányosat, USB-s, Bluetooth-kihangosítós, a volán mögül vezérelhető hifist (ez az Arctic), mert mondjuk 2,39 millióért ez bizony még mindig nyerő csomag.
A szintén új, negyedik generációs Renault Clióban is próbált 3 hengeres benzines turbómotor a Sanderónál csak Arctic szinten érhető el, a Sandero Stepway pedig kizárólag turbómotorokkal, dízelből is csupán ez erősebbikkel kapható 2,69 millió forintos ártól. Nincs párjuk. Hogy a 0.9 TCe és az 1.5 dCi is picit többet fogyaszt a Daciák orrában, mint a Renault-embléma mögött? Ennek az az oka, hogy a Dacia (még) nem kínálhat stop-start rendszert. Túléljük valahogy.
Mit érdemes még tudni? A metálfény felára (vannak szép új színek) 90, a 15 colos alufelnié 100, a tolatóradaré 60, a teljes Európa-térképes navigációé multimédiával 105, a bőrkárpité 150 ezer forint. Abszolút megfizethető tételek. Vélhetően a Logan II is hasonlóan szívmelengető számokkal jön majd, várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    A Renault credites kedvezmény így ebben a formában csúsztatás, mert azt ki kell fizetni, csak nem a vásárláskor, hanem a kamatba van beépítve.

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Pontos linket nem tudok adni, 🙁 , de ha jól emlékszem akkor pont a http://www.daciaklub.hu -n olvastam még régebben! Egyébként ott nem nagyon panaszkodnak a rozsdásodásra! Persze nálunk Mo-on nem fog elterjedni a Dacia, mivel az átlag magyar túlságosan sznob.

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Nem vagy valami up-to-date a hírekkel kapcsolatban…

    http://www.bevezetem.hu/cikk/imadjak-daciat-nemetek

    http://masradio.ro/index.php/hirek/gazdasag/1665-a-nemetek-imadjak-a-daciat.html

    1 perc alatt kerestem a Google-val a teljesség ígénye nélkül….

    Rozsda:
    ha maga a klubtagok panaszkpodnak a rozsdásodásra, akkor tényleg nincs… igazad van…
    Mondjuk az eslő generációsak főleg, olvass ennek is utána ha nem hiszed.

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Bocs de mikor jártál utoljára németországban ? A kommentből ítélve ebben a században nem ! Ha valaki hát a német nagyon megnézi hogy mire ad ki pénzt , autóban is ….. és nem csak 0-4 éves korú autókkal járnak.
    Munkám miatt sokat járok erdély országba, az autópark 70% Dacia Logan és társai de bevalom rozsdásat nem látni… az persze más hogy a sérült autót össze kokányolják és aztán következő tavasszal már csámcsog rajta a rozsda, de ez egy Audinál is így van !

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Kopasz!

    Erről hol lehet utánaolvasni? (dacia+galvanizáció)
    Elhiszem ha kapok vmi irodalmat 🙂
    Az igaz h ismerősem rohadós dacia loganjai első szériásak, de hogy most az újjon pl még nem jött ki, mert új és azért, mert már galvanizált, azt nem tudom…

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Az első generációs Loganoknál előfurdult a rohadás, de ezt a problémát az első facelift-el orvosolták -galvanizáció-. Az olcsóság oka nem ebben van, hanem abban hogy alapvetően néhány kivételtől eltekintve -pl: Tce motor- még a régebbi technikákból építkezik,s kínosan ügyelnek arra hogy ne válhasson házon belüli riválissá! Szerint miért nem lehet egyik modelljéhez sem digit klimát rendelni, vagy miért nem helyezik el az elektromos ablak kapcsolóit az ajtón, vagy miért nem csipog a biztonsági ővfigyelő berendezés? Itt a mennyiségen van a lényeg, hogy nagy tömegben tudják gyártani alapvetően azt a technikát, ami már a korábbi modellekben is visszahozta az árát! A németeknél pedig nem azért veszik, hanem mert ott is csoróság van a nagy átlagnak. Amit néhány éve még a török/albán/stb… melós végzett volna, azért most az “árja” németek is sorban állnak!!! Szóval ezért veszik ott kint az olcsó autókat.

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Állítólag ezek már nem fognak rohadni. Az első loganok rohadtak nagyon. De abból is már a ráncfelvarottak már nem annyira. Ezekbe az a szép hogy a dacia név inkább csak egy embléma, mert ezekben már aztán tényleg az utolsó csavar is renault.

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Vállalnám ezt az autót, de van egy nagyon nagy aggályom, ami abszolút nem alaptalan ha az embernek van Dacia Logan-os ismerőse, ez pedig nem más mint a korrózió. Igen, a Daciák bizony 3-4 éves korukba rozsdásodnak, nem véletlen nincs galvanizálva a karosszéria. Mártogatják azt mindenbe, de normális alapozáson nem megy át az autó. Attól tartok ettől is olcsó. Ha nem így lenne, akkor meg a tulajdonságoknál nem ártana kiemelni hogy ezek már normálisan felületkezelt autók. Aki nem hiszi nézzen be fórumokra hogy panaszkodnak a rozsdára. Amúgy vállalnám, de így nem. Németek persze hogy veszik, olcsó és 3-4 évente amúgy is lecserélik az autót. Addig nem nem rohad alattuk ki 🙂

  • 2017.10.30. at 10:24
    Permalink

    Vállalnám ezt az autót, de van egy nagyon nagy aggályom, ami abszolút nem alaptalan ha az embernek van Dacia Logan-os ismerőse, ez pedig nem más mint a korrózió. Igen, a Daciák bizony 3-4 éves korukba rozsdásodnak, nem véletlen nincs galvanizálva a karosszéria. Mártogatják azt mindenbe, de normális alapozáson nem megy át az autó. Attól tartok ettől is olcsó. Ha nem így lenne, akkor meg a tulajdonságoknál nem ártana kiemelni hogy ezek már normálisan felületkezelt autók. Aki nem hiszi nézzen be fórumokra hogy panaszkodnak a rozsdára. Amúgy vállalnám, de így nem. Németek persze hogy veszik, olcsó és 3-4 évente amúgy is lecserélik az autót. Addig nem nem rohad alattuk ki 🙂

Vélemény, hozzászólás?