Itthon a Toyota Corolla, a tizenegyedik
Megmutattuk az új Corollának a budapesti káoszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egészpályás letámadást hirdetett a Toyota a kompakt szegmensben, megérkezett a Corolla szedán is a ferdehátú, illetve a kombi Auris mellé. Budapesti dugóban próbáltuk.
Megérkezett, már Magyarországon is kapható az új Corolla. A tizenegyedik generációs. Amelynek őseiből 47 év alatt világszerte több mint 40 millió példány talált gazdára. És ezzel a szedánnal teljessé vált a Toyota kompakt kínálata, s ahogy az a sajtótájékoztatón elhangzott, a Corolla/Auris/Auris Touring Sports hármassal most már aztán egészpályás letámadást kezd a japán mamut a legnépszerűbb C-szegmensben.
Hogy a Corolla, a megbízhatóság és a minőség szimbóluma továbbra is bolygónk (egyik) legkelendőbb típusa marad, afelől szemernyi kétségünk sincs. Európa Törökországból kapja a Corollákat. Itthon még az idén 200 darabot szeretnének belőle értékesíteni, s a várakozások alapján a modellcsalád minden ötödikje lesz négyajtós.
Toyota Corolla 2013 - méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4620 x 1775 x 1465 |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1535/1535 |
Csomagtér (l) | 452 |
Hogy milyen maga a termék, milyen az autó, melynek neve mágnesként vonzza a vevőket? Majd egy teszt során kiderítjük. De persze vezettük is már a nemzetközi menetpróbán - ebben a cikkben szinte minden fontos információt megtalálni róla. Ezúttal legyen elég egy címszavas kivonat: a friss nemzedék sokat nőtt, tengelytávra akkora, mint az Avensis, hátsó lábtere parádés, csomagtartója 452 literes; töréstesztje 5 csillagos, felnőttvédelme különösen parádés; jelölt az Év Autója 2014 címre; LED-es nappali menetfénye széria; karosszériája áramvonalasabb, motorjai takarékosabbak, vezetni jobb, mint volt.
Még egyszer: ezt az utóbbi megállapítást most nem sikerült átélni, hiszen a fővárosi Aranykéz utcából a Városligetig és vissza, ráadásul durva dugóban sok értékes tapasztalatot nem gyűjthet az ember. Már azt leszámítva, hogy jóval bölcsebb ilyenkor tömegközlekedni, bringázni vagy épp sétálni. Különben dízelmotoros kocsival araszoltunk, de legalább a műjégpálya helyén láttunk egy halom elődöt a Corolla Club Hungary jóvoltából. A legvagányabb tán a G6-os volt a 90-es évek végéről, de abban valószínűleg egyetértünk, hogy az előző évezredben bőven mutatósabb és izgalmasabb Corollák készültek. Egy WRC hiányzott csak a felhozatalból, de nagyon. Igen, az a Sainz-féle, amivel a matador a céltól pár méterre bukta el a világbajnoki címet…
Toyota Corolla 2013 - műszaki adatok
* automata váltóval
1.33 Dual VVT-i | 1.6 Valvematic | 1.4 D-4D | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1329 | 1598 | 1364 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 vagy CVT | kézi/6 vagy robotizált/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 99 (6000) | 132 (6400) | 90 (3800) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 128 (3800) | 160 (4400) | 205 (1800-2800) |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 12,6 | 10,0 (11,1)* | 12,5 (14,7)* |
Végsebesség (km/h) | 180 | 200 (190)* | 180 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes (l/100 km) |
7,2/4,7/5,6 | 8,0/4,9/6,0 (7,3/4,6/5,6)* |
4,9/3,6/4,1 (4,9/3,7/4,1)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 129 | 139 (130)* | 106 (109)* |
Saját tömeg (kg) | 1150-1270 | 1195-1300 | 1195-1320 |
* automata váltóval
No, a 11. generációs Corolla a boltokban, alapára 4,73 millió forint. Nem olcsó, de eddig sem volt az, s a többiek sem azok. Hibrid kéne? Corollából nincs, ám az Aurisokból meg még sok más Toyotából van. Az importőr pedig remek flottaprogramokat hirdetett (versenyképes teljes üzemeltetési költséggel és a páratlanul magas maradványérték ígéretével), a kereskedők várják a kuncsaftokat, mi meg a tesztautót.
1.33 Dual VVT-i 6MT | 1.6 Valvematic 6MT | 1.6 Valvematic CVT | 1.4 D-4D 6MT | 1.4 D-4D 6MMT | |
Live | 4 730 000 | 4 980 000 | 5 305 000 | ||
Live Eco | 5 385 000 | ||||
Active | 5 090 000 | 5 390 000 | 5 860 000 | 5 665 000 | 5 895 000 |
Active Design | 5 380 000 | 5 640 000 | 6 110 000 | 5 955 000 | 6 185 000 |
Active Eco | 5 745 000 | ||||
Lounge | 6 200 000 | 6 450 000 | 6 920 000 | 6 700 000 | 6 930 000 |
Live: menetstabilizáló, visszagurulás-gátló, 7 légzsák, LED-es nappali menetfény, fedélzeti számítógép, CD-s, MP3-as hifi, USB- és AUX-bemenet, 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámla, manuális klíma
Live Eco: Live + stop&start rendszer
Active: Live + Bluetooth-kihangosító, hátul is elektromos ablakemelők, bőrözött kormány és váltó, automata, kétzónás klíma
Active Design: érintőképernyő, tolatókamera
Active Eco: Active + stop&start rendszer
Lounge: Active + bőr/szövet ülés, tempomat, ülésfűtés elöl, 16" alufelni, intelligens kulcs, asszisztens párhuzamos parkoláshoz, fény- és esőszenzor, érintőképernyő, tolatókamera
Lehet akármennyire is megbízható ez a Corolla típus, de ha rá kell néznem oldal nézetből, a hányinger kerülget.
Az elődök, azok már igen! Van bennük “tartás” és agresszió, valami megmagyarázhatatlan vonzalom….
Az előző Corollát Dél-Amerikában gyártották, ahhoz képest óriási előrelépés Törökország. Sőt ha elolvasod az alábbi idézetet, amit egy másik autós oldalon találtam, meg fogsz lepődni. Én is csodálkoztam, de ezek szerint jobban járunk ha a japán kocsit a törökök gyártják, mintha maguk a japánok.
” … a Toyotánál minden gyárnak megvan a japán tesója, ahonnan a tudás érkezik. A törökök nagyon ambiciózusak, az alkalmazottak 50 százaléka beszél angolul és 15 százalék(!) még japánul is. Ez a török gyár minőségi mutatók terén már lenyomta a japán tesót, aminek gondolom, nem örülnek Toyota Cityben.”
Csak nekem keltette fel e figyelmemet, hogy az autó törökországból érkezik? Milyen japán megbízhatóságról beszélünk?
Az a helyzet, hogy az, hogy 20 évesen hogy teljesít egy autó nem releváns információ a piacon. Pláne nem határozza meg egy-egy márka eladási adatait. Egyrészt ami ma 20 évesen jól teljesít, annak nem sok köze van a holnap a szalonokba kerülő autóhoz, még akkor sem, ha azonos a márka. A 7-es Golfot sem nagyon lehet megítélni a kettes vagy hármas alapján. Nem is beszélve arról, hogy 20 éve azt sem tudtuk, mi az, hogy KIA, ma pedig kifejezetten jó autónak számít (és nem tudjuk mit tud majd 20 évesen). Másrészt pedig az egy szomorú helyzet, hogy nálunk sokaknak számít, hogy milyen lesz 20 évesen, de ez csak a gazdasái helyzetünk következménye. Németországban ez nyilván lényegtelen.
Az általad leírt octavias eset egy egyedi történet, és bármelyik kocsinál előfordulhat.
Az igaz, hogy az állami cégeknél erősen preferáltak a német kocsik, ez talán a hagyományokon alapul. De a magáncégeknél leginkább a gazdaságosság számít egy-egy beszerzésnél, mégsem nagyon járnak Toyotával. Még a középkategóriában is viszonylag ritka egy-egy Avensis a Mondeok, Passatok, Insigniák között.
Mondjuk ezt igazából én sem nagyon értem, mert azért nem olyan rossz a Toyota.
Mondom vigyázat, baromságokat beszélsz!
Valamikor valóban azt lehetett hallani, hogy a Toyota jó kocsi, nem romlik el. Mára azonban – pl. a sorozatos visszahívások miatt is – jóval árnyaltabb lett a kép. Azt sem igazán értem, hogy ha olyan jó, akkor a céges kocsik között miért olyan ritka a Corolla? Mi az oka annak, hogy előbb vesznek Octaviat, Focust, Astrat, mint Corollát? Csak az, hogy drágább? Ráadásul egy Focusnál nem is biztos, hogy drágább.
Nagybátyámnak mindig japán kocsija volt. Általában 5-6 évente vett egy új Corollát. 2007-ben aztán megjelent egy új Octaviával. Kérdeztem tőle, hogy mi történt? Azt mondta, hogy eddig mindig japán kocsija volt, de most az a helyzet, hogy azonos felszereltséggel egy Octavia éppen 1 millióval olcsóbb, és ez elég ahhoz, hogy most európai kocsija legyen. Jelenleg 6 éves az Octavia és éppen olyan elégedett vele, mint a korábbi Corollákkal volt.
Amikből 22 milliót kell visszahívni, mert életveszélyes. Vigyázat: baromságot beszélsz!
Hondát kell venni és kész!!!
Látom képbe vagy:))))
Lehet, hogy jó kocsi, de a Toyotánál örülni fognak, ha minden tizedik eladott Octaviara jutni fog egy Corolla. A Ford Focus, az Opel Astra és a VW Golf/Jetta háza táján sem fognak izgulni attól, hogy a Toyota mennyi vevőt elcsábít, mert borítékolható, hogy nem fog. Pedig jó kocsi a Corolla, de valamit rosszul csinálnak a Toyotánál az utóbbi időben. Egyrészt a Corolla drága, főleg az Octaviahoz képest, másrészt valahogy a marketingjük nincs rendben az utóbbi időben.
Ez lebegjen a szemed előtt, mással ne törődj!!
“Hogy a Corolla, a megbízhatóság és a minőség szimbóluma továbbra is bolygónk (egyik) legkelendőbb típusa marad, afelől szemernyi kétségünk sincs.”
Belül olyan borzalmasra sikeredett, hogy egy azonnali visszahívásra megérett mielőtt szalonból kivitték volna.