Itthon a Q50, az Infiniti „olcsó” autója

Japán újdonság a 3-as BMW és társai ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Budapesten is bemutatkozott az az új Infiniti Q50, amellyel a japán gyártó jogosan kéri a maga szeletét a prémium középkategóriások tortájából. Dízelmotorral vagy hibridként.


Audi A4, 3-as BMW, Mercedes-Benz C-osztály. Ki ne tudná - ők a nagy német prémiumtrió középkategóriás és méltán népszerű modelljei, azok, amelyeknek a sikereire, avagy a vevőire egy ideje a Lexus IS meg még tán a Volvo S60/V60 (kereskedői brigádja) vadászik. A többiek csinálhatnak bármit, jelesül egyre jobb, egyre kényelmesebb és komolyabb tudású autókat, s hirdethetik magukról, hogy az ő kocsijuk is így prémium meg úgy non plus ultra, de bizonyos körök bizonyos mennyiségű pénzért az első mondatban említettekre szorítkoznak, és punktum. No, ebbe az elitbe szeretne beférkőzni az Infiniti a G-szériát nyugdíjazó Q50-nel, s amilyen szép a cél, olyan klassznak, olyan versenyképesnek is tűnik a termék.
Hirdetés

Sajnos vezetni még nem vezethettük, ám láttuk nem csak Frankfurtban, hanem itthon is: a kompakt Q30 érkezésééig az Infiniti belépőmodelljének számító Q50 leleplezését Budapesten, a Millenárison, az Édes Napok rendezvény keretein belül tartotta az importőr. Hogy ez összejött, nem kis szó annak tükrében, hogy Európában most még csupán néhány bemutató/előszériás példány leledzik - a gazdákra váró kontingenst október végén, november elején hajózzák majd be Japánból.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az autó fejlesztésében Sebastian Vettel márkanagykövet is részt vett, aki ugye az Infiniti Red Bull Racing jó eséllyel hamarosan négyszeres világbajnok F1-pilótája, s ennek megfelelően a Q50 is alapvetően sportos hangolású, a vezetési élményt, a közvetlenséget nagykanállal mérő típus. Gablini Gábor, a Gablini-csoport első embere elmondta, hogy a japánok az évtized végére globálisan megháromszoroznák az eladásaikat, s hogy az európai piac is számottevő, azt egy új gyár telepítése Nagy-Britanniába, valamint a dízelmotor bizonyítja.

Infiniti Q50 - méretek
Hosszúság (mm) 4790 (hibrid: 4800)
Szélesség (mm) 1820
Magasság (mm) 1455 (hibrid: 1445)
Tengelytáv (mm) 2850
Csomagtér (l) 500 (hibrid: 400)

A 4 hengeres dízelt a Mercedestől kapta (vette) az Infiniti, a 170 lóerős és 400 Nm nyomatékú, 6 fokozatú manuális vagy 7 sebességes automata váltóval szerelt motor kombinált szabványfogyasztása alig 4,5-5 l/100 km. Négyhengeres blokk most először dolgozik Infiniti orrában. A másik hajtáslánc az M35h-féle benzines hibrid kettős tengelykapcsolással: az alumínium benzinmotor 3,5 literes V6-os 306 lóerővel és 350 Nm-rel, ehhez jön a villanymotor 68 lova és 270 Nm-e - az együttes teljesítmény 364 LE és 546 Nm. A váltó 7 fokozatú automata. Hátsó- helyett összkerékhajtással egyelőre csak a hibrid rendelhető. Utóbbi adataival még adós a márka, minden más - publikált infó - az alábbi táblázatból olvasható ki.
Infiniti Q50 - műszaki adatok
2.2d 6MT 2.2d 7AT Hybrid Hybrid AWD
Motor dízel dízel benzin/villany benzin/villany
Hengerűrtartalom (cm3) 2143 2143 3498 3498
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 6/24 6/24
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/7 automata/7 automata/7
Teljesítmény (Nm) 170 170 364 364
Nyomaték (Nm) 400 400 546 546
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 8,5 8,5 5,2 nincs adat
Végsebesség (km/h) 230 230 250 nincs adat
Fogyasztás - város/városon
kívül/vegyes (l/100 km)
4,5 5,0 6,5 nincs adat
CO2-kibocsátás (g/km) 115 125 165 nincs adat
Saját tömeg (kg) 1641 1669 1750 nincs adat


A hátsókerekesen - elvileg - szintén takarékos hibridre szavazók jó ha tudják, hogy az ő Q50-ük raktere áldozatául esik az extra lítium-ion akkucsomagnak, s míg a dízelé 500, addig az övék csupán 400 literes.

A Q50 világújdonsága a közvetlen adaptív kormány, amely elektronikus működtetésű (nincs mechanikus kapcsolat a fogaskerekek és a kormányoszlop között), s a vezető jól beállíthatja a számára ideális rásegítési erőt és az áttétel mértékét. A felfüggesztés elöl-hátul igényes, részben alumínium független, többlengőkaros.

A személyre szabhatóság kánaánját ígéri az i-Key intelligens kulcson alapuló my car knows me, az autóm ismer engem funkció: a rendszer beazonosítja, kivel van dolga, s az üléspozíciótól a klímán, a hifin, a biztonsági meg a vezetési beállításokon keresztül a kedvenc képeinkig vagy a naviban az útvonalakig mindent előhív. S a mutatni valókat nem is egy, de két érintőképernyőn mutatja. Az autóval átvett két kulcs két-két profilt képes eltárolni.

Aztán ahogy a divat diktálja, különböző üzemmódok vannak gazdaságostól a sportosig. Van ütközésveszélyre jó előre figyelmeztető rendszer, aktív sávtartó rendszer, távolságtartós tempomat, automata fényszóró, holttérfigyelő, intelligens fékerőszabályzó, oldalstabilitás-szabályzó, nyomatékvektor-szabályzó, minden hájtek. Okostelefon-kompatibilitás, tolatókamera, stb., még jó.

A Q50 alapára dízelként 9,3 millió forint, ami a gazdag alapfelszereltséggel egész kedvezőnek is titulálható. Az öngyógyító fényezést majd "teszteljük" - meglátjuk, valóban eltűnnek-e a hétköznap pikk-pakk összeszedett apró karcok. A hibrid 14,2 milliótól kapható, listán.

Infiniti Q50 - listaárak (Ft)
Q50 Premium Sport Hybrid
2.2d 6MT 9 294 000 10 048 000 11 360 667
2.2d 7AT 9 929 000 10 683 000 11 995 667
Hybrid 14 221 000
Hybrid AWD 14 946 000


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Itthon a Q50, az Infiniti „olcsó” autója

  • 2017.10.29. at 22:43
    Permalink

    A hybridnek nagyon magas a felára, több mint 50%-kal több, mint a dízel.

    Ez pont annyira igaz mint hogy a hibrid fele annyi alatt van százon és 2x olyan erős mint a nem hibrid…

  • 2017.10.29. at 22:43
    Permalink

    Nagyon kíváncsi leszek erre a járgányra, eddig két infinitit próbáltam ki és mindkettő meggyőző volt, pár hátulütővel, amelyek közül a legnagyobb az ár volt.

    Szerintem jobban jártak volna a Renault mocijaival de az emberek már csak ilyen sznobok.

    Kis korrekció, a Nissan nem szövetségese a Renaultnak, az a Mercedes,

    A Nissan a Renault tulajdona.

    De Ghosn remek munkát végzett velük, személy szerint az infiniti az egyik kedvenc márkám.

  • 2017.10.29. at 22:43
    Permalink

    Sikeres lehet ez a kocsi a szegmensben, persze csak bizonyos mértékben. Az A4, C Merci, 3er vásárlói közül biztosan elhódít néhány vevőt, akik ki akarnak próbálni egy kicsit mást, ki akarnak lógni a sorból. Az biztos, hogy ha valaki majd megjelenik egy ilyennel mindenki megnézi majd a kocsiját, mert A4-est, vagy 3ert mindenki látott már, de ez az Infinity azért kuriózum lesz, legalábbis egy ideig biztosan. Az ára is illeszkedik a felsorolt német prémiumokhoz. Az árakat nézve egyértelmű, hogy a 2,2-es dízel lesz a nyerő. A hybridnek nagyon magas a felára, több mint 50%-kal több, mint a dízel. Ez sok!
    Nem hülyék a Renaultnál, jól jönnek ki a Mercivel való együttműködésből. Adnak a németeknek Kangoot 1.5 dCi-vel, és megengedik, hogy árulják Mercedes Citan néven, cserébe kapnak 2,2-es Merci dízel motort az Infinitybe :)) Jó csere 🙂

Vélemény, hozzászólás?