Itthon a Q50, az Infiniti „olcsó” autója
Japán újdonság a 3-as BMW és társai ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Budapesten is bemutatkozott az az új Infiniti Q50, amellyel a japán gyártó jogosan kéri a maga szeletét a prémium középkategóriások tortájából. Dízelmotorral vagy hibridként.
Audi A4, 3-as BMW, Mercedes-Benz C-osztály. Ki ne tudná - ők a nagy német prémiumtrió középkategóriás és méltán népszerű modelljei, azok, amelyeknek a sikereire, avagy a vevőire egy ideje a Lexus IS meg még tán a Volvo S60/V60 (kereskedői brigádja) vadászik. A többiek csinálhatnak bármit, jelesül egyre jobb, egyre kényelmesebb és komolyabb tudású autókat, s hirdethetik magukról, hogy az ő kocsijuk is így prémium meg úgy non plus ultra, de bizonyos körök bizonyos mennyiségű pénzért az első mondatban említettekre szorítkoznak, és punktum. No, ebbe az elitbe szeretne beférkőzni az Infiniti a G-szériát nyugdíjazó Q50-nel, s amilyen szép a cél, olyan klassznak, olyan versenyképesnek is tűnik a termék.
Sajnos vezetni még nem vezethettük, ám láttuk nem csak Frankfurtban, hanem itthon is: a kompakt Q30 érkezésééig az Infiniti belépőmodelljének számító Q50 leleplezését Budapesten, a Millenárison, az Édes Napok rendezvény keretein belül tartotta az importőr. Hogy ez összejött, nem kis szó annak tükrében, hogy Európában most még csupán néhány bemutató/előszériás példány leledzik - a gazdákra váró kontingenst október végén, november elején hajózzák majd be Japánból.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az autó fejlesztésében Sebastian Vettel márkanagykövet is részt vett, aki ugye az Infiniti Red Bull Racing jó eséllyel hamarosan négyszeres világbajnok F1-pilótája, s ennek megfelelően a Q50 is alapvetően sportos hangolású, a vezetési élményt, a közvetlenséget nagykanállal mérő típus. Gablini Gábor, a Gablini-csoport első embere elmondta, hogy a japánok az évtized végére globálisan megháromszoroznák az eladásaikat, s hogy az európai piac is számottevő, azt egy új gyár telepítése Nagy-Britanniába, valamint a dízelmotor bizonyítja.
Infiniti Q50 - méretek
Hosszúság (mm) | 4790 (hibrid: 4800) |
Szélesség (mm) | 1820 |
Magasság (mm) | 1455 (hibrid: 1445) |
Tengelytáv (mm) | 2850 |
Csomagtér (l) | 500 (hibrid: 400) |
A 4 hengeres dízelt a Mercedestől kapta (vette) az Infiniti, a 170 lóerős és 400 Nm nyomatékú, 6 fokozatú manuális vagy 7 sebességes automata váltóval szerelt motor kombinált szabványfogyasztása alig 4,5-5 l/100 km. Négyhengeres blokk most először dolgozik Infiniti orrában. A másik hajtáslánc az M35h-féle benzines hibrid kettős tengelykapcsolással: az alumínium benzinmotor 3,5 literes V6-os 306 lóerővel és 350 Nm-rel, ehhez jön a villanymotor 68 lova és 270 Nm-e - az együttes teljesítmény 364 LE és 546 Nm. A váltó 7 fokozatú automata. Hátsó- helyett összkerékhajtással egyelőre csak a hibrid rendelhető. Utóbbi adataival még adós a márka, minden más - publikált infó - az alábbi táblázatból olvasható ki.
Infiniti Q50 - műszaki adatok
2.2d 6MT | 2.2d 7AT | Hybrid | Hybrid AWD | |
Motor | dízel | dízel | benzin/villany | benzin/villany |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2143 | 2143 | 3498 | 3498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/7 | automata/7 | automata/7 |
Teljesítmény (Nm) | 170 | 170 | 364 | 364 |
Nyomaték (Nm) | 400 | 400 | 546 | 546 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 8,5 | 8,5 | 5,2 | nincs adat |
Végsebesség (km/h) | 230 | 230 | 250 | nincs adat |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes (l/100 km) |
4,5 | 5,0 | 6,5 | nincs adat |
CO2-kibocsátás (g/km) | 115 | 125 | 165 | nincs adat |
Saját tömeg (kg) | 1641 | 1669 | 1750 | nincs adat |
A hátsókerekesen - elvileg - szintén takarékos hibridre szavazók jó ha tudják, hogy az ő Q50-ük raktere áldozatául esik az extra lítium-ion akkucsomagnak, s míg a dízelé 500, addig az övék csupán 400 literes.
A Q50 világújdonsága a közvetlen adaptív kormány, amely elektronikus működtetésű (nincs mechanikus kapcsolat a fogaskerekek és a kormányoszlop között), s a vezető jól beállíthatja a számára ideális rásegítési erőt és az áttétel mértékét. A felfüggesztés elöl-hátul igényes, részben alumínium független, többlengőkaros.
A személyre szabhatóság kánaánját ígéri az i-Key intelligens kulcson alapuló my car knows me, az autóm ismer engem funkció: a rendszer beazonosítja, kivel van dolga, s az üléspozíciótól a klímán, a hifin, a biztonsági meg a vezetési beállításokon keresztül a kedvenc képeinkig vagy a naviban az útvonalakig mindent előhív. S a mutatni valókat nem is egy, de két érintőképernyőn mutatja. Az autóval átvett két kulcs két-két profilt képes eltárolni.
Aztán ahogy a divat diktálja, különböző üzemmódok vannak gazdaságostól a sportosig. Van ütközésveszélyre jó előre figyelmeztető rendszer, aktív sávtartó rendszer, távolságtartós tempomat, automata fényszóró, holttérfigyelő, intelligens fékerőszabályzó, oldalstabilitás-szabályzó, nyomatékvektor-szabályzó, minden hájtek. Okostelefon-kompatibilitás, tolatókamera, stb., még jó.
A Q50 alapára dízelként 9,3 millió forint, ami a gazdag alapfelszereltséggel egész kedvezőnek is titulálható. Az öngyógyító fényezést majd "teszteljük" - meglátjuk, valóban eltűnnek-e a hétköznap pikk-pakk összeszedett apró karcok. A hibrid 14,2 milliótól kapható, listán.
Q50 | Premium | Sport | Hybrid | |
2.2d 6MT | 9 294 000 | 10 048 000 | 11 360 667 | |
2.2d 7AT | 9 929 000 | 10 683 000 | 11 995 667 | |
Hybrid | 14 221 000 | |||
Hybrid AWD | 14 946 000 |
De ha fa ele annyira van pénzed akkor ez nem segít rajtad.
A hybridnek nagyon magas a felára, több mint 50%-kal több, mint a dízel.
Ez pont annyira igaz mint hogy a hibrid fele annyi alatt van százon és 2x olyan erős mint a nem hibrid…
az népautó:)))
Csodálom, hogy nem lett felsorolva a VW, mint „prémium” márka!
Nagyon kíváncsi leszek erre a járgányra, eddig két infinitit próbáltam ki és mindkettő meggyőző volt, pár hátulütővel, amelyek közül a legnagyobb az ár volt.
Szerintem jobban jártak volna a Renault mocijaival de az emberek már csak ilyen sznobok.
Kis korrekció, a Nissan nem szövetségese a Renaultnak, az a Mercedes,
A Nissan a Renault tulajdona.
De Ghosn remek munkát végzett velük, személy szerint az infiniti az egyik kedvenc márkám.
Sikeres lehet ez a kocsi a szegmensben, persze csak bizonyos mértékben. Az A4, C Merci, 3er vásárlói közül biztosan elhódít néhány vevőt, akik ki akarnak próbálni egy kicsit mást, ki akarnak lógni a sorból. Az biztos, hogy ha valaki majd megjelenik egy ilyennel mindenki megnézi majd a kocsiját, mert A4-est, vagy 3ert mindenki látott már, de ez az Infinity azért kuriózum lesz, legalábbis egy ideig biztosan. Az ára is illeszkedik a felsorolt német prémiumokhoz. Az árakat nézve egyértelmű, hogy a 2,2-es dízel lesz a nyerő. A hybridnek nagyon magas a felára, több mint 50%-kal több, mint a dízel. Ez sok!
Nem hülyék a Renaultnál, jól jönnek ki a Mercivel való együttműködésből. Adnak a németeknek Kangoot 1.5 dCi-vel, és megengedik, hogy árulják Mercedes Citan néven, cserébe kapnak 2,2-es Merci dízel motort az Infinitybe :)) Jó csere 🙂