Itthon a Peugeot Rifter – meglestük
Fizetett hirdetés
Már hazánkban is kapható az új Peugeot Rifter - kétféle hosszúsággal, akár hétülésesként is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Családi autónak, csapatszállítónak és akár áruszállításra is kiválóan alkalmasak a haszonjármű alapú egyterűek, a Peugeot Rifter ráadásul szabadidő-autós jelleget is ad még mindehhez.
Idei újdonság a Peugeot Rifter, ami nevét tekintve vadonatúj, de maga a termék azért ismerős lehet. Ez ugyanis a Partner Tepee, avagy a személyszállító Partner harmadik generációja. 22 éves modellről van szó, s az elődökből mintegy 1,25 millió példány kelt el. Igaz, a Rifter több annál, ami a Partner Tepee volt. Míg ugyanis korábban minimálisan különbözött csak az oroszlános modell a Citroën Berlingótól, a Rifter - ahogyan az új modellnév is sugallja - egy kicsikét új vizekre evez. Pontosan azzal toldotta meg a korábbi jellemzőket a Peugeot, amire ma a piacnak szüksége van, szabadidő-autós jegyeket társított a Franciaországban ludospace jelzővel illetett haszonjármű alapú egyterűhöz. A Riftert nyáron Franciaországban már vezettük, hazánkban pedig a márka - szintén francia mintára épített - butik bemutatótermében, a Váci úti Auto-Fortnál tekintettük meg.
Franciaországban a Champs-Elysées-en van "hasonló" bemutatóterme a Peugeot-nak, nálunk pedig gyakorlatilag Budapest új üzleti negyedének főutcája a Váci út, így a helyszín biztosan nem rossz. Az Auto-Fort bár csak idén tavasszal nyitotta ezt a bemutatótermét, mégis 22 évnyi Peugeot-háttér van mögöttük, hiszen a korábbi Dózsa György úti szalont költöztették át ide. A mintegy fél éve folyó ottani útfelújítás miatt a lehető legjobbkor, s mint azt Putz Endre szalonvezetőtől megtudtuk, a vásárlók is megerősítették, hogy helyes volt a költözés. Bár a szalonban csak néhány autó látható, pont emiatt nem zsúfolt, s aki ott rendeli autóját, ott is veheti át. Van tesztautóparkoló és tesztautó is, igaz, korlátozott mértékben, most például épp csak a márka best sellere, a 3008 próbálható ki azonnal.
De nézzük a mostani fő újdonságot, a Riftert, aminek nemzetközi bemutatója az 508-assal együtt volt, itthon azonban most először láthattuk. A hazai bemutatópéldány nagyjából úgy viszonyul a menetpróbán látott és vezetett, 17 colos felnis, GT-Line-hoz, mint a Champs-Elysées a Váci úthoz, hiszen a szalonba olyan verziót tettek, amire itthon lehet kereslet. Az 1.2 PureTech (110 LE) alapmotoros - alap feletti - Active ellátmányú Rifter jó eséllyel a legnépszerűbb hazai verzió lesz. Viszont tegyük hozzá: közlekedésre is jobb még mindig a Váci út, mint a Champs-Elysées, s a Rifter lényege már az alapverzióban is benne van.
Magas az üléspozíció, amit a Rifter a futómű emelésével is megtold ahhoz mérten, amit például a Berlingo ad. Hátul alapáron kétoldali tolóajtó, amivel szűk helyen is kényelmes a ki-beszállás, minden más megoldásnál könnyebben köthetők be hátul a gyerekek, akik a magasra tett (egyébként egy mozdulattal a csomagtér síkjába hajtható) ülés miatt tökéletesen ki is látnak az autóból, ráadásul már az alapverzióban is 3 Isofixes gyerekülés számára van hely és rögzítő. Opcióként független második sori székekkel és két darab harmadik sori üléssel is kérhető a Rifter - az "alap" 4,4 méteres és a 35 centivel nyújtott hosszúságú, 19 centivel toldott tengelytávolságú "L2" verzió esetén is. Csomagtérből öt ülés mögött a bázisverziónál 750, a hosszúnál már 1050 liter marad, s utóbbi még akkor is használható méretű marad, ha kérjük a 240 ezer forintos harmadik sori üléseket, amik mindenképp egyenként kivehetők, az L2 esetén sínen tologathatók is. A raktér variálására síkba dönthető első utasülés is kérhető, s a teljes raktér-kapacitás 3500, illetve 4000 liter lehet (a karosszéria hosszától függően).
Peugeot Rifter - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
L1 | 4403 | 1848 | 1874 | 2785 | 750-3500 |
L2 | 4753 | 1848 | 1879 | 2975 | 1050-4000 |
Ami a motorizációt, illetve jelen esetben az alapmotort illeti, a kategóriájában többszörösen Év Motorjának választott háromhengeres, közvetlen befecskendezésű és persze turbós benzines a menetpróbán bebizonyította, hogy a méretes karosszériát is teljesen korrektül viszi, s mivel a Rifterbe már csakis az új, Euro 6.2-es emissziós normát teljesítő verziók kerülnek, 6 fokozatú kézi váltó jár hozzá, ahogyan az összes többi modell esetén is már. Jövőre érkezik majd egy 130 lóerős verzió is ugyanezen motorból, de az csakis a 8 fokozatú EAT8 automata váltóval lesz kapható, amit jelenleg 700 ezer forintért mérnek a csúcsdízelhez, tehát vélhetően nem lesz olcsó. A dízeleknél az új 1.5 BlueHDi 100 és 130 lóerős verziója érhető el a hazai piacon (a teljesítmény alapján adózó piacokon van 75 lovas is). A belépő gázolajoshoz 5, az izmosabbikhoz 6 fokozatú kézi váltó jár, s opciós az említett automata. Az 5 fokozatú esetén kissé kényelmetlenül nagyok a fordulatszám-lépcsők, így ajánlottabb az erősebbik verzió, ami az automatával a korábbi menetpróba szerint nagyon kellemes. Az is a korábbi vezetés tapasztalata, hogy a futómű itt sem kemény, de érezhetően stabilabb, józanabb, mint a Berlingóé, s a Peugeot-féle emelt műszerblokkos i-Cockpit adta kicsiny kormánykerékkel (és persze a hozzá társított egyedi, nem annyira eltúlzott rásegítéssel) kellemes a Rifter vezetése.
Peugeot Rifter - műszaki adatok
Motor | PureTech 110 | BlueHDi 100 | BlueHDi 130 |
Emissziós norma | Euro 6d TEMP | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1499 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/5 | kézi/6 (automata/8) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 110 (5500) | 102 (3500) | 130 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 205 (1750) | 250 (1750) | 300 (1750) |
Végsebesség [km/h] | 169 | 170 | 184 (184) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,7 | 12,5 | 10,4 (10,8) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,5 | 4,3 | 4,3 (4,3) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 126 | 112 | 114 (114) |
Saját tömeg [kg] | 1387 | 1424 | 1430 (1430) |
Megengedett össztömeg [kg] | 2060 | 2100 | 2135 (2120) |
Az pedig már hazai piaci infó, hogy a minden verziónál egységesen 600 ezer forint kedvezménnyel is 5 315 000 forint a Rifter alapára, ám az még nem is klímás, így minden bizonnyal a már légkondicionálós és Bluetooth-kihangosítós, kormánykerékről vezérelhető hifivel adott, 5,69 milliós Active ellátmányú lesz a valódi belépőváltozat. A 250 ezer forintos "hosszított" felárral, valamint a 240 ezer forintos harmadik üléssorral, vagy épp a 115 ezer forintos távolságtartós tempomattal könnyedén belátható, hogy a Rifter minél jobban felszerelt, annál inkább jó vétel. A kínálatban persze egységes az óriási beltér, a praktikusan körbeműanyagozott, szabadidő-autós megjelenés, a sok pakolóhely és az 5 év/100 ezer kilométer garancia. Ha kíváncsi vagy az új Rifterre, az Auto-Fort Váci út szalonjában megtekintheted, az árak pedig alább láthatók.
A Peugeot Rifter kedvezményes árai
Access | L1 | PureTech 110 S&S | 5 315 000 Ft |
Active | L1 | PureTech 110 S&S | 5 590 000 Ft |
L1 | BlueHDi 100 | 5 890 000 Ft | |
L1 | BlueHDi 130 S&S | 6 290 000 Ft | |
L1 | BlueHDi 130 S&S EAT8 | 6 990 000 Ft | |
L2 | PureTech 110 S&S | 5 840 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 100 | 6 140 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 130 S&S | 6 540 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 130 S&S EAT8 | 7 240 000 Ft | |
Allure | L1 | PureTech 110 S&S | 6 190 000 Ft |
L1 | BlueHDi 100 | 6 490 000 Ft | |
L1 | BlueHDi 130 S&S | 6 890 000 Ft | |
L1 | BlueHDi 130 S&S EAT8 | 7 590 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 100 | 6 740 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 130 S&S | 7 140 000 Ft | |
L2 | BlueHDi 130 S&S EAT8 | 7 840 000 Ft |
A Citroen házon belül jobban megoldotta a feladatot és karakteresebb arcot kreált az autónak.
A másik, hogy fordulatszámmérő is hagyományos..