Több mint 4,8 méter hosszú, vonalaival viszont kifejezetten kecses
A Citroën mindig is különlegességeket kínált, így van ez ma is, amikor a SUV lázban inkább csak az enyhébb crossover vonalat lovagolják meg, kezdve a C3 Aircross-szal, a C4-gyel vagy a C5 Aircross-szal, most pedig úgy térnek vissza a felső-középkategóriába, ahonnan 2017, azaz a C5 kivezetése óta hiányoztak, hogy megint valami olyat hoznak, amit senki más nem kínál. Az Év Magyar Autója 2023-as összevetésbe is nevezett C5 X kapcsán a kollégákkal azon morfondíroztunk, vajon miért nem rögtön C6 X-nek nevezeték el, ha az elődmodellek között a C6-ost is említették. De ez voltaképp mindegy, a lényeg az, hogy egy olyan autót hoztak, ami 4805 mm-es hosszával a középkategóriában is nagy, lejtős farával kecses, mégis kombisan nagy, 545 literes alapméretű, 1640 literesre bővíthető (a hibrid esetén 485/1580 literes) csomagteret, 19,4 centis hasmagasságával SUV-módra jó beszállási kényelmet ad, továbbá ormótlanság nélkül kellő hasmagasságot ahhoz, hogy ne kelljen aggódni járdára parkoláskor vagy a hétvégi házhoz utazáskor.
Kupészerű, teljes egészében felnyíló ötödik ajtaja a benzineseknél 545, a hibridnél 485 literes alapméretű csomagteret rejt
Mivel Citroën, a kényelem mindenek felett áll, kezdve azzal, hogy csakis automatikus váltókkal készül, folytatva az Advanced Comfort üléseken át az Advanced Comfort futóműig, aminek rögtön Active, elektromos lengéscsillapítós, temérdek szenzorral vezérelt és négyféle hangolást adó verzióját adja a plug-in hybrid, ugyanis a kínálat csúcsán az áll, a nem mellesleg nemrégiben megújult C5 Aircross palettájáról is ismert 1,6-os, 225 lóerős rendszerteljesítményű. A kínálat érdekessége, hogy dízel nincs már benne (bevallom, én azért sajnálom, hogy nem elérhető a 1,5 literes Blue HDi, de azt mondják, június óta már a C5 Aircross esetén is a plug-in hybridet keresi a vevők zöme).
Belső égésű motorból csakis benzines kerülhet bele, a hibrid 135 km/órás tempót és 55 kilométeres hatótávot is tud benzinégetés nélkül
Az alapmotor az 1,2 literes, háromhengeres, többszörös Év Motorja díjas PureTech névre hallgató turbós benzinmotor, annak is 130 lóerős verziója, a 8 fokozatú Aisin automatával. A kínálat közepén a 180 lóerős, 1,6 literes PureTech áll, a csúcsa pedig az azt még egy 80 kW-os (109) LE villanymotorral kiegészítő Plug-in Hybrid, 225 lóerős rendszerteljesítménnyel. A hazai menetpróbán egy-egy gyors körre az erősebb, négyhengeres verziók álltak rendelkezésre. A plug-in hybrid különlegessége nem csak csendesebb, akár emissziómentes üzeme, hanem komfortosabb futóműve is. Hátránya ugyanakkor a (12,4 kWh-s) lítium-ion akkumulátor miatti jelentősebb, közel 1,7 tonnás tömege. Bár tényleg csak nagyon rövid körön próbálhattuk ki őket, de eget-verő különbség nem érződött, mindkettő kényelmes.
12 colos érintőképernyőt és a szélességet optikailag is növelő dizájnt kapunk
Alapáron járnak az Advanced Comfort, extra párázású első ülések, ahogyan a nagy hátsó lábtér is
És ez jó, hiszen a C5 X lounge hangulatú, tágas belterével épp ezt célozza, és meg is adja. Csúcsverziójával dupla oldalüvegezést is kínál, hátsó lábtere óriási, ám a magas padló miatt kissé zavaró, hogy a lábfejek nem tolhatók az első ülések alá. Bár az ülések kényelmesek hátul is, helykínálat és anyagminőség terén elöl érezhetően többet kapunk, de ez a nem prémium márkák esetén teljesen megszokott, elöl pedig a jobb felszereltségűek már adnak egy jókora prémium, de leginkább balzsamozóan francia fílinget. Persze modernséggel, 12 colos, tabletszerű érintőképernyővel, szabad szavas, magyarul persze még nem tudó hangvezérléssel, vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto csatlakozással, vezeték nélküli töltővel és nem mellesleg 4 darab USB-C csatlakozóval.
Sok-sok dizájnrészlet adja össze a teljes forma különlegességét
Mennyiért? A már LED fényszórós, kulcs nélküli nyitásos, kétzónás automata klímás, szóval mindenképp jól felszerelt alapverzió 12,27 millió forintról startol az alapmotorral. Az 1,6-os csak a kettővel magasabb Shine felszereltségtől, 750 ezer forint motorfelárral, a hibrid ahhoz mérten 3 millió forintos felárral (persze a zöld rendszámon és a kedvezőbb üzemköltségen túl) komolyabb teljesítménnyel, akár az alacsonyabb, Feel Plus szinttel is megkapható, alapára így 17,01 millió forint. A C5 X előnye, hogy konkurens nélküli modellnek tekinthető, ilyet, ilyen jellegű autót senki más nem kínál, ez pedig az előrendelési adatok szerint a malmára hajtja a vizet.
Hatalmas, 1,5 centi híján 2,8 méter a tengelytávja, alapára 12,27 millió forint az alap benzimotorral
Nagyon tetszik ez az autó. Sok videót láttam róla pár hónappal ezelőtt és már élőben is láttam az utcán (szembe jött). Tényleg a franciák mindig kitalálnak valami újat. Ilyen megemelt coupé kombi tényleg nem sok van. Ha ellenfelet kell keresni, talán a Volvo V60 Cross Country lehet az. Az is egy megemelt kombi, bár nem coupé, hanem elég kocka. Tényleg kár, hogy nincs dízel, de ha lenne, akkor sem az 1.5 kellene hozzá, hanem a 2.0 Hdi-vel lenne az igazi. De úgy tűnik az az idő elmúlt. Még akkor is, ha azzal lenne a leghatékonyabb és a leggazdaságosabb annak, aki hosszú utakra megy autópályán. Mindegy, van a benzines, meg a hibryd. Az 1.2-est nem venném, de azért kipróbálnám, hogy mit tud. Az 1.6 komolyabb sokkal, pláne a plug-in.
Az árakra azt kell, hogy mondjam, hogy barátiak a jelenlegi viszonyok között. Mert egy mindennel is felszerelt plug-in 17-18 m Ft körül nem rossz ajánlat. Ráadásul tavasz végén is ugyan ezek az árak voltak. Ha így száguld az infláció, ajánlott minél előbb megrendelni annak, aki ilyet szeretne, mert előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz az áremelés.
Ha ez az autó tetszik neked, ráadásul nagyon, akkor valóban pocsék egy ízlésed van.
Ízlésről nem érdemes vitatkozni, hiszen egyik embernek ez tetszik, a másiknak meg az. Olyan nincs, hogy pocsék ízlés. Olyan van, ami a többségnek tetszik, meg olyan is, ami csak nagyon kevés embernek. Hirtelen a Fiat Multipla jut eszembe, amit a maga idejében a legtöbb ember „bottal sem piszkált volna meg”, de vannak olyanok, akiknek meg kifejezetten tetszett.
Ez a Citroen a többségnek tetszik. Elég csak megnézni a külföldi bemutatásáról, tesztvezetéséről készült videókat. Ezek idén áprilisban jelentek meg. Nem akarok konkurens oldalakat ideírni, de az elismert autós szakértők is fennhangon áradoznak róla. A videó bemutatók alatt pedig többségében olyan hozzászólások vannak, hogy „elképesztően szép”, „álom ez az autó”, „végre ismét egy igazi Citroen”, „tetszik az autó”, „ismét egy egyedi megjelenésű Citroen”, „nekem bejön”, gyakorlatilag egyetlen egy negatív komment sincs több video többszáz hozzászólásában sem. Én elküldtem a videókat néhány ismerősömnek, rokonomnak. Mindenki el volt ámulva.
Szóval szerintem nagyítóval kell keresni, akiknek ez nem tetszik. Persze nyilván vannak olyanok, azok majd vesznek mást. Annyit hozzátennék, hogy ebben a zöld változatban nem választanám, de fehérben, feketében igen.
Szánalmas, mi lett a Citroenből is….. 🙁
Nagyon bejön. Egy teljesen elektromos verzió lenne az igazi.
Egyébként az lenne a jó, ha minden változatban kapható lenne. Aki akarna vehetne teljesen elektromosat, de nyilvánvalóan lenne igény a dízelre is. Egy 2.0 Hdi-vel király lenne, az én autózási szokásaimhoz az lenne a jó. De nincs egyik sem.
Citrom….ez a márka még létezik??