Eleinte, amikor még csak néhány gyári fotó állt rendelkezésre, sokan tették fel a kérdést, hogy jó, de mi is ez a Citroën C4 X. Nos, a válasz igencsak egyszerű, hiszen ez a C4-es limuzinja, bármily szokatlan is a formája. Ahogy a C5 X esetében, úgy a C4-nél is megpróbálták vegyíteni a SUV-ok, a limuzinok és a kupék formavilágát, így született meg az X.
Az orra ugyanaz, mint a sima C4-esé
Az X a B-oszlopig megegyezik a sima, ötajtós C4-essel, de fontos kihangsúlyozni az ajtók számát, ami az X esetében az 5 helyett csak 4, hiszen szedán! Így a csomagtér-ajtó a szélvédő nélkül nyílik, ami mondjuk valamelyest korlátozza a betehető tárgyak körét, viszont 24 centivel hosszabb az autó a sima C4-nél (4600 mm). Így a csomagtér mérete is alapból 510 liter, ami 130 literrel nagyobb a már ismert C4-esénél.
Nagyon fontos és dicsérendő jellegzetessége a C4 X-nek, hogy elérhető benzines, dízel vagy villanymotorral is, így mindenki megtalálja a saját elvárásainak megfelelő modellt. Bármelyik motorral is választják az ügyfelek, az biztos, hogy a kényelmet előtérbe helyezők fogják a leginkább kedvelni. Ugyanis mindegyik változat megkapja az Advanced Comfort üléseket és az ugyanezen a néven ismert futóművet. Ez pedig lágy hangolású, a hazai utakon kimondottan jól szerepel, szépen kisimítja az úthibákat.
Így jól látszik a két modell közötti különbség
A motorkínálat tagjai egyébként a PureTech 100 és 130 fantázianevű, háromhengeres, turbós benzinesek. Előbbi 6 fokozatú manuális, utóbbi hatfokozatú automatikus sebességváltóval. Mellettük ott van még a BlueHDI dízel 130 lóval, 8 fokozatú automatikus sebességváltóval, illetve az ë-C4 X a 136 lóerős villanymotorral, 360 kilométeres hatótávval. Ennek 50 kilowattórás akkumulátorát 100 kilowattal is lehet tölteni, így fél óra alatt 10-ről 80 százalékos töltöttségi szint érhető el. Egy 7,4 kW/32 amperes wallbox használatával a töltés 7,5 órát vesz igénybe egyfázisú tápegységgel, vagy mindössze 5 órát háromfázisú tápegységgel és az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel.
Bent is a szokásos C4 fogad
Végül az árak. A legolcsóbb C4 X a Feel felszereltségű, 100 lóerős benzines, amelynek listaára 9,75 millió forint, ám most bevezető kedvezménnyel 300 ezer forintot elengednek, így 9,45 millió forintra csökken az ár. Sőt, 600 ezer forintos magánügyfél kedvezmény is igényelhető. Ugyanezzel a felszereltséggel, a villanymotoros változat 15,84 millió forintról indul, ami a bevezető kedvezménnyel 15,54 millió forintra csökken. A dízelmotoros változatok viszont csak eggyel magasabb, Feel Plus felszereltségről indulhatnak, így 11,81 millió forint a listaára, ami kedvezménnyel 11,51 millió forintra csökken.
Villanymotorral is elérhető
Ezt a körbeműanyagozott agrár-szedán kategóriát a Citroën amúgy teljes hitelesen is tudja képviselni, hiszen már a Kacsa körül is lebegett egy legenda, miszerint a fő tervezési cél az volt, hogy egy francia gazda egy kosár tyúktojást át tudjon vinni a szántóföldön anélkül, hogy az összetörne. Mostanában úgy is minden gyártó a zöld vásárlók kegyeiért küzd ahol meg nagy mezőgazdasági reneszánsz van – nem is értem a Stellantisnál miért nem csapnak le a lehetőségre és marketingelik ezeket a modelleket direktbe ennek a célcsoportnak a szokásos fiatalos-családos sablonok puffogtatása helyett. A C4 X-et simán be lehetne vágni az ikonikus reklámba ahol a parasztbácsi felkötözi a tetőre a tehenet és egyből tudatosulna mindenkiben, hogy miről van szó. A felszereltségi szintek meg lehetnének mondjuk Bio, Organikus és Permakultúra a mostani semmitmondó nevek helyett.
Engem az lep meg, hogy ez a márka egyáltalán még létezik…
Persze, hogy meglep, mert olyan ostoba vagy az autókhoz (ráadásul még harsány és előítéletes is), mint én a focihoz.
Ha egyszer eljutok oda, hogy vérrel-verítékkel megkerestem egy autó árát, nem egy rossz hírű márka kocsiját fogom választani. A gyártó felé tanúsított előítéletről maga a gyártó tehet. Senki sem fogott pisztolyt a fejükhöz, hogy ócska vackokat gyártsanak. És egy idő után hiába javul a minőség, a bizalmat elég egyszer eljátszani. Meg lehet nézni, hogy áll Magyarországon a Citroen, önmagukért beszélnek a gyászos számaik. Gondolj bele: hányan lehetne itthon, akik – teszem azt – épp kompaktot keresnek, és eszükbe jut a C4-es? Vagy kis egyterűt, és a C3 Picasso? Vagy SUV-t, és a C-Crosser? Oké, a Berlingo, a Jumpy és a Jumper megy, azt meg kell hagyni 😀
Tudomásul kell venni sajnos, hogy a szép autók ideje lejárt.Talán összefügg az e-hajtás terjedésével, nem tudom.Multkor a parkoloban messziről kiszúrok egy fura szerzetet, először azt hittem valami Lada változat.Közelebb érve: Mitsubishi Attrage.Magyar rendszámos.Ehhez képest a Suzuki Liana vagy a Fiat Linea harmonikus volt, még jó tíz évvel ezelőtt.Választhatunk, hogy csunyácska az autónk, de legalább jó /”ronda de finom”/ mint az itt tesztelt Suzuki Ignis például, vagy azt hogy nem elég, hogy ronda, de legalább még sz@r is….
Hol vannak már az egyéniségek a Citroen modell palettáján??
Ez a globális Stellantis biztos nagyon költség hatékony, meg zöld, de se Opel, se Peugeot, se Citroen. Katyvasz az egész. Talán a Jeep, meg a Fiat ami még hordoz egy kis márka imidzset….
Érdekes, hogy az Opelt írod, mert múltidéző orr-részt nyomatnak egy ideje. Nézd meg a ’70-es évekbeli Mantát, ill. annak az orrát… Identitást általában akkor veszít egy márka, ha vergődik, és emiatt mindent bevetnek, hogy újra erőre kapjon és vegyék a népek(akár a teljes design-nyelvezet újragondolásától sem riadnak vissza). Jól látszik, hogy a Jeep-nél erről szó sincs, mert az fogy. Fiat-modell szinte már nincs is(legalábbis Európában, mert Brazília pl. dőzsöl Fiatokban) – oké, mint retróautó, jól sikerült az 500-as, az tény, de az márkaarculatot pont nem hordoz magán – nézd meg a Tipót… Az 500-as olyan a Fiatnál, mint az Ioniq 5 a Hyundai-nál: különutas modell, az általános márkaarculatra nincs hatással, ill. annak sincs hatása rá…
Tökéletes meglátás!
Szégyen és a patinás márka megbecstelenítése ezt a gnóm korcsot Citroennek hívni.
Alulmotorizált, és ahhoz képest meg túl drága, és divatos akar lenni, de már már bazári a kinézete
Ez a modell így nekem sem tetszik. Sokkal praktikusabb lenne, ha nem kalsszikus szedan megoldás lenne, hanem a csomagtartóval együtt a hátsó ablak is nyílna 5. ajtóként.
Olvasom fent, hogy a Citroen nem jó, meg hogyan létezhet még, meg, hogy a Jeep az aztán jól fogy. A tények mást mutatnak. Találtam egy listát, ami 2022 első félévének új autó eladásait mutatta Európában modellenként (biztos van teljes éves lista is, de hirtelen az I. félévet találtam meg). Szóval a hagyományos autók között (dízel és benzines) a Citroen a C3 modellel a 12. helyen áll kerekítve 73 ezer eladott autóval. A C3 Aircross is felfért az 50-es lista 48. helyére 36 ezer kocsival. A Jeep egyetlen modellje sincs az első 50 között. A Toyota Corolla 16. helyen áll 69 ezer kocsival, a népszerű Skoda Octavia 30. helyen van 46 ezer autóval, a Kia Ceed 44. helyezett 38 ezerrel. Szóval nem kell azért annyira félteni a Citroent.
Süsüke, a jó isten áldjon már meg, hányszor mondjam még el a süket fejednek, hogy a gyártók a G.L.O.B.Á.L.I.S.(!!!!!) eladásokból élnek. Mit akarsz a baromságodból kihozni? Hogy a Jeep-nek xarul áll a szénája, a Citroennek meg jól? 😀 És mi van a világ többi részével? Amerikában van Citroen? Mert ott a Jeep masszívan top 10-es márka. Egészen döbbenetes, mennyire nem értesz az autós világhoz. Kezdetnek azt ajánlanám, hogy a Wiki oldalán nézd meg, mit jelent, hogy AUTÓ. Tudod, a definícióját. Aztán gyere ide írogatni. Még van képed úgy okoskodni márkák jövőbeli sorsáról, hogy anno az összes létező föciórát ellógtad… az ember esze megáll tőled.
A Honda hogy a b*d*s jóistenbe tud a 10 legnagyobb gyártó között lenni marginális európai eladásokkal? A Subaru hogy tud egyáltalán létezni? És a Mitsubishi? Nehogy gondolkozz egy kicsit, nehogy! Szigorúan tilos!!!4!44!!!
Nagyon nehéz a trollokkal, elvileg nem is szabadna visszaírni. A tudományos életben alap, hogy az ember segíteni próbálja aki tanulni szeretne, de ha nem szeretne, azt nem érdemes.
Sajnos ismételten nem sikerült megérteni amit írtam, nagyon nem megy a szövegértelmezés. A szokásos hülyeségeidet hajtogatod. Senkit nem érdekel, hogy Amerikában ki mennyit ad el. Ezekkel az adatokkal itt Európában nem sok mindent lehet kezdeni.
Másrészt egy szóval sem mondtam, hogy a Jeep szarul áll, csak azt, hogy Európában nincs modellje az első 50 között. Ez nem jóslás, hanem tény!
A márkák jövőbeni sorsáról meg egyáltalán nem okoskodtam. Ezt nem is értem, honnan jött? Minden egyes mondatom a múltról szólt, mint írtam is 2022 első féléves adatok. Jelenleg 2023 van.
Az iskolákról ne vitatkozzunk, mert jó eséllyel nagyon nagy öngólt lősz. Soha nem szokásom az iskolai végzettségemmel dicsekedni (talán azért mert van egypár), és hülye is vagyok, hogy felülök a provokációnak, de nagyon nagy összegben mernék fogadni, hogy sokkal magasabb iskolai végzettségem van, mint neked. De úriember biztosra nem fogad.
Ha esetleg habilitációval rendelkezel, vagy netán az MTA doktora vagy, akkor küld a számlaszámod és utalom a fogadás összegét (majd kitaláljuk közben 🙂 ). Minden más esetben nekem van magasabb végzettségem, de – ahogy fent jeleztem – úriember nem fogad, ha tudja, hogy nyer.
Öreg, Móricka hozzád képest egy agytröszt, behalok tőled.
1. Azt írod, pusztán az európai eladásokra hagyatkozva: “Annyira nem kell félteni a Citroent.”
De, baxki, kell, mert a Golf, a Focus, a Mondeo és az A-Merci is megszűnnek, pedig orbitálisan jó eladásaik voltak Európában, sőt, a Golf ugye nagyon sokáig éllovas is volt. A Citroen pedig Európán kívül gyenge. Össze tudod-e rakni a képet vagy segítsek, Nikike? 😀
2. Azt írod: “A márkák jövőbeni sorsáról meg egyáltalán nem okoskodtam.”
De, baxki, okoskodtál, mert szerinted nem kell félteni a Citroent, vagyis a jövőjét te biztosnak látod(a dilettáns fejeddel), és utaltál arra, hogy a Jeep viszont nagy veszélyben van, mert Európában nem áll annyira jól a szénája.
3. “Senkit sem érdekel, hogy Amerikában mennyi autót ad el.”
Elárulnál valamit? A gyártó szempontjából hol érdekes az, hogy a gipszjakabot mi érdekli és mi nem? Sorsfordító ez nekik? Vagy mire akarod ezt kihozni? Emellett pedig: ha valamit nem Európának szánnak, de itt is árulják, akkor csak a legnagyobb b*rmok(mint pl. te) kérik rajta számon az esetleges európai bukást. Hiszen ha nem válaszol a helyi igényekre, akkor erre lehet számítani. Móricka harsányan jelzi, hogy érti. Te nem. Az Európára szabott autók is gyakran megbuknak máshol, pl. a Golf, aminek nagy szerepe lehet abban, hogy megszűnik. Tudom, hogy neked Európa határánál véget ér a világ, de a fair play és a korrektség azt kívánja, hogy az érme másik oldalát is vizsgáljuk már meg. Mikor fogod már fel, hogy oda jutottunk, hogy lassan harmadik világ leszünk? Hogy Kína, az USA és egyre inkább India diktál, rájuk szabott autókat fogunk kapni, és vagy megvesszük, vagy járunk busszal?
Nem tudom, diskuráltam-e már hozzád fogható deb*llel itt az oldalon. Erős a mezőny, Zöldike is ott van a szeren, de szökőévente egyszer vannak jó pillanatai, amikor megcsillan. Neked soha, semmi, csak a nyomasztó nihil…