A World Car of the Year díjat idén a már általunk is próbált Volkswagen ID.4 nyerte el
A főkategóriában az ID.4 vetélytársai a Honda e és a Toyota Yaris voltak, viszonylag magas pontszámfölénnyel nyert a német elektromos crossover. Az autó egyébként sokkal több, mint az ID.3 megemelése, a divatosabb formája mellé jobb autó is lett. Már volt lehetőségünk egy körre is elvinni egyet - ráadásul az elsők közt - a tesztjét
itt olvashatjátok
A World Luxury Car díjat idén a Mercedes S-Osztály nyerte el
A Világ Év Luxusautója kategória valamivel érdekesebb döntős mezőnnyel rendelkezett. A Land Rover Defendert és a Polestar 2-t megelőzve a Mercedes S-Osztály nyerte a díjat. Már amikor először járhattuk körbe, akkor is látszott rajta az innováció és az elődeinél merészebb forma, erről
ide kattintvatudhattok meg többet.
A World Performance Car díj 2021-ben a Porsche zsebében landolt, méghozzá a 911 Turbónak köszönhetően
A teljesítményorientált modellek közt számomra nagyon furcsa volt az Audi RS Q8, sajnos én ilyen régimódi vagyok, nekem a SUV akkor sem sportos, ha nagyon megy. Éppen ezért meglepő, hogy több pontot kapott a GR Yarisnál, de szerencsére a Porsche 911 Turbo még így is felül tudott kerekedni.
A World Urban Car díjat idén a Honda e vihette haza
A Világ Év Városi Autója díját szerintem egyértelmű, hogy egy elektromos autónak kellett megkapnia, az esélyesek közt pedig csak egyetlen ilyen volt: a Honda e. Vetélytársai a márkatárs Honda Jazz és a Toyota Yaris voltak, mindkettő remek autó egyébként. A győztessel összességében elégedettek voltunk a teszt során mi is, erről bővebben
itt írtunk.
A World Car Design of the Year egy olyan modellhez került, ami hatalmasat lépett előre design terén az elődjéhez képest: az új Land Rover Defenderhez
A Világ Év Autódizájnát az én személyes véleményem szerint két nála sokkal szebb autó elől vitte el a Land Rover Defender, de ez egy ilyen, szubjektív kategória. Semmiképp sem egy rossz dizájn: amit csak lehetett, kihoztak a formából, ez tény. A Defender egyébként nem csak egy SUV, hanem az 1983 óta csak frissítgetett elődjének hagyatékához híven egy igazi, őszinte terepjáró. Ebből is járt már nálunk egy, a teszt
ezen a linken érhető el.