Újabb mérföldkőhöz érkezett a BYD!

A kínai óriás mindössze 3 év alatt gyártott le 6 millió új energiákkal hajtott autót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínai márka óriási lendületben, kis túlzással félévente egymillió autót készítenek, néhány napja pedig a hétmilliomodik jármű is legördült a szalagról, ám erre nem BYD embléma kerül.

Habár BYD jubileumról beszélünk, valójában a cégcsoport Denza almárkájának logója alatt gurult le a hétmilliomodik autójuk. A jármű március 25-én készült el a kínai Csinan városában található üzemben. A márka az utóbbi években alaposan felpörgette a járműgyártást, hiszen még 2021 májusában ünnepelték az egymilliomodik zöld (tisztán elektromos és plug-in hibrid) autó elkészültét, alig 18 hónappal később pedig a 3 milliomodiknál jártak, ez után pedig háromnegyed évet sem kellett várni és az 5 milliós számot is elérték.
Hirdetés
Pusztán a 2023-as évet nézve is szép sikereket könyvelhetett el a BYD, hiszen csak Kínán kívül 240 ezernél is több autót értékesítettek, ez pedig 337 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Persze ebben az is szerepet játszott, hogy tavaly rengeteg országba érkezett meg a márka - köztük hazánkba is - így már 64 országban érhetők el a különböző modellek (és almárkák). Idén pedig még biztosan lesz egy nagy dobásuk, hiszen a 2024-es németországi labdarúgó-Európa-bajnokság kiemelt támogatóiként fognak feltűnni a tornán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.03.27. at 20:31
    Permalink

    Az biztos hogy a BYD egy jól menedzselt cégnek tűnik (pl a főtervezőjük az Alfát, Audit és Lamborghinit majd az az Italdesignt vezető Wolfgang Egger). Elnézve az Atto3-ast el is hiszem, rengeteg szép részlet van benne, főleg a belsőben, ha többi modell utódja is erre a szintre fejlődik akkor lesz mitől tartania az európai autóiparnak. Egyelőre azonban az a szerencséjük hogy a piacképes BYD modellek (SUVk) között, a HAN és a Seal U viszonylag öreg modellek, lépcsőshátút pedig csak keleten vesznek. Ettől függetlenül egy komplett palettával érkeztek. De sültek már fel remek palettával importmárkák, lásd Infiniti.

    Én most a BYD-del kapcsolatban egy kicsit azt érzem, hogy nagyobb a füstje mint a lángja . Mivel az ACEA nem közöl adatokat a német hivatalos statisztikákat néztem, amely szerint ebben az évben (két hónap alatt) mindössze 233 autó kelt el.
    Érdekes lenne látni valódi adatokat más országokból is…

Vélemény, hozzászólás?