Itt az új Volvo V60, kétféle hibrid hajtással
Megérkezett a Volvo V60 új generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo egyik húzómodelljének új generációjával bővül a svédek kínálata. Az új V60 a már jól ismert hajtásokkal érkezik, ám a plug-in hibrid két változatban lesz elérhető.
Vezetéstámogató rendszerekből nem lesz hiány, alapáras a gyalogost és biciklist felismerő vészfék-asszisztens, a sávtartót pedig frissítették
A Volvo modellkínálata lassan, de biztosan frissül, és nem csak ráncfelvarrásokkal. Most egyik húzómodelljük új generációját ismerhetjük meg, az új V60 pedig változtatott hibrid hajtáslánccal érkezik. Külsőre közelebb áll az XC60-hoz, mint a jelenlegi dizájnirányzatot bemutató S90/V90 pároshoz, mégis vannak egyedi részletek. Az első, akár LED-es fényszórók nappali menetfényei benyúlnak a hűtőrács felé, de nem érik el azt, valamint az oldalán sincs végighúzódó határozott övvonal, hanem az XC60-hoz hasonlóan hullámoznak a lemezek.
99 literrel bővült a csomagtere, így 529 literes a poggyásztér, miközben a forma továbbra is rendkívül elegáns
Az első LED-es fényszórók ismét egy újabb variációja a T alakú menetfénnyel játszó új formavilágnak, a hátsókat már láttuk a V90-en
Bent minden a már jól megszokott rendszer szerint készült el, és az már most látható, hogy a legutóbbi V40 CC tesztautóban látott bőr-szövet kombináció is kérhető lesz hozzá. Az új V60 igazán érdekes részletei viszont a hajtáskombinációk, a jól megszokott T5 és T6 benzinmotorok, D4 és D5 dízelek mellett elérhető lesz a T8-as hibrid hajtáslánccal is. A bitang erős rendszer erejét egy csöppet visszafojtották, a turbós és kompresszoros benzinmotor erejéből és a villanymotorból is visszavettek, a rendszerteljesítmény így 390 lóerő. Érkezett egy újabb hajtáskombináció is, a T6 Twin Engine-re keresztelt változat ugyanaz, mint a T8, de "csak" 340 lóerő a rendszerteljesítmény.
Az utastér ismerős, továbbra is letisztult, elegáns és otthonos, a Sensus rendszer frissült, Andorid Autót és Apple CarPlay-t is képes kezelni
Frissítették a Sensus névre hallgató fedélzeti rendszert, ami középen egy 9 colos érintőképernyővel kezelhető. A rendszer mostantól kivétel nélkül képes kezelni az Android Auto és Apple CarPlay összes alkalmazását is. Az új V60 egyik fontos pontja persze a praktikum és a használhatóság, erre a 99 literrel bővült csomagtér a legjobb példa, mostantól 529 literbe pakolhatnak a szerencsések. Ez több mint a prémiumgyártók hasonló modelljeié, és persze van álpadló, ami alá pakolhatjuk a kisebb tárgyakat.
A T8 hibrid hajtás 390 lóerőre gyengült, és van egy még szerényebb, 340 lóerős kivitele T6 Twin Engine néven
A V60 a modellkínálat többi résztvevőjéhez hasonlóan igencsak biztonságos lesz, már alapáron is. Vészfék-asszisztens, ráfutásgátló, gyalogos és biciklis felismerő és áthangolt sávtartó is lesz, utóbbi már élesebb kanyarokban is elboldogul majd. Persze lesz távolságtartós tempomat, amivel a Pilot Assist is elérhető lesz. A Volvo zöldautós modelloffenzívájához az új V60 jelentősen hozzájárul, nem kizárt az sem, hogy teljesen elektromos kivitel is készül majd belőle. Azt már tudni, hogy az XC40-ből hamarosan elkészül a belsőégésű motortól teljes mentes változat, ami állítólag 500 kilométeres hatótávot fog nyújtani.
Az új V60 persze hagyományos motorokkal is elérhető lesz, a rendkívül elegáns és praktikus húzómodell a Genfi Autószalonon mutatkozik be