Itt az új Skoda Scala teljes valójában!
Bemutatták a Skoda Rapid Spaceback utódjának szánt típust!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Rapid Spaceback utódjaként mutatták be a Scala névre keresztelt új Skoda típust.
Majdnem akkora a Scala tengelytávolsága, mint az Octaviáé, ami előrevetíti, hogy igencsak tágas típus a Skoda újdonsága is. Sőt, a csehek magabiztosan állítják, hogy az utastér mérete lényegében ugyanakkora, hiszen egészen pontosan 2649 a Scala tengelytávolsága, ami alig kettő centiméterrel rövidebb, mint az Octavia esetében. A karosszéria hosszúsága 4362 mm, a szélessége 1793 mm, a magassága pedig 1471 mm. A csomagtér mérete is elismerésre méltó, hiszen alaphelyzetben 467 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1410 literesre növelhető. További érdekesség, hogy ezekkel a méretekkel lényegében már vérbeli alsó-középkategóriás autó a Scala. Az elődje, a Rapid Spaceback pedig inkább két kategória között helyezkedik el (a kisautók és az alsó-közepesek között), míg hivatalosan az Octavia is alsó-középkategóriás, ám a valós méretei alapján felettük áll. A Scala érkezésével tehát vélhetően feljebb fogják pozicionálni az Octaviát, pláne, ha előbbiből érkezik akár egy ötajtós szedán fazon.
A külső dizájn továbbra is a cseh üvegművességből merít, ami valóban jól áll a Skodáknak és a Scala sem szégyenkezhet. Éles vonalakkal tagolták a karosszéria különböző részeit, a hátsó ablak üvegfelülete pedig mélyre nyúlik, és a Skoda felirat is ott díszeleg az alsó részén. A látványosság jegyében akár 18 colos, esztergált felületű könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők az autóra, szóval minden adott, hogy már a formájával meghódítsa a vásárlókat.
Ugyanakkor az utastér a Skodákban már megszokott egyszerűséget mutat. Persze még egyszerűségében is ízléses és kiváló az ergonómiája, legalábbis az első képek alapján, amelyen fabetét is látható a műszerfalon. Érdekesség, hogy a középkonzol akár 9,2 colos méretben is kérhető érintőképernyője már a harmadik generációs változat és először egy Skodába kerül bele, majd később kaphatja meg a Volkswagen többi márkája.
A motorpalettán három egység szerepel. Az egyliteres benzinmotor választható 95 (175 Nm) vagy 115 lóerővel (200 Nm), míg az 1,5 literes változat 150 lóerőt és 250 Nm forgatónyomatékot nyújt. Mellettük még az 1,6-os dízel lesz elérhető 115 lóerővel és szintén 250 Nm forgatónyomatékkal. Az alapváltozat ötfokozatú manuális váltót kap, a többi motor már hatfokozatú manuálissal is választható, a legerősebb benzines, illetve a dízel pedig hétfokozatú DSG-vel is kérhető. A biztonsági felszereltség alaphelyzetben is gazdag, tartalmazza többek között a gyalogosfelismerővel felvértezett koccanásgátlót, a sávelhagyás-figyelmeztetőt és a hét légzsákot. De a lista tovább bővíthető, akár több, mint hét légzsák, távolságtartó tempomat és holttérfigyelő is elérhető hozzá. Az európai márkakereskedésekbe 2019 első felében érkezik majd meg a Skoda Scala.
Attól tartok drága lesz…
Ez a pénz dolog nálad fétis? 😀
Egy Skoda-nál mindenképpen.
Ugyanígy nyitottál a Tiponál is.
Melyik márka az, ahol számodra nem elsődleges szempont a gépjármű ára?
Összenézve az előző Radiddal, túl sok minden azért nem változott. Hátra kapott egy 2018-s Focus lámpát szűkebbre rajzolva, elől kevesebb lett a krómcsík, kisebb lett a légbeömlő. Halogénnel kérve valószínűleg nem lesz ennyire szűkre húzva a fényszóró sem.
Belül egész kulturált ezzel az alcantara-bőr fotelekkel, de a kormány formája ugyanaz, ahogy a műszeregység is hasonló. A tabletet felhozták szemmagasságba, így most nem a légbeömlők vannak legfelül.
A felni árán majd lehet röhögni, a múltkori Fábián a 17″ felni felára az autó újkori árának közel 10%-t érte el. Hasraütésre ez a CNG esztergált fémdarab minimum 600e forint lesz.
A Rapidot, Fabiát meg Octaviát még értettem, de ez az újkori Skoda nevezéktan olyan, mint ha egy bútoráruház katalógusából bogarásznák ki a neveket. A Zastava hivatalos típusmegjelölése volt egyébként Skala (ők szlávosan K-val írták).
„2649 a Scala tengelytávolsága, ami alig kettő centiméterrel rövidebb, mint az Octavia esetében”.
2686 (az Octavia tengelytávja) mínusz 2649, az egyenlő 37. Azaz alig 4cm-rel rövidebb, mint az Octavia esetében. Azért ez nem mindegy…