Itt az új Peugeot 308, máris két PHEV hajtáslánccal!

A Stellantis éra első új Peugeot modellje a 308

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tökéletesen illesztették be a jelenlegi formanyelvbe a Peugeot új kompaktját, a 308-ast.

Letett a Peugeot, pontosabban a Stellantis arról, hogy az oroszlános márkát visszavezessék az USA piacára, továbbra is inkább az Alfa Romeót próbálják ott sikeressé tennie. Szóval az EMP2 platformra épülő 308 marad Európában és a többi nemzetközi piacon. A generációváltás pedig nem maradt méretváltozás nélkül. Az új kompakt Peugeot tengelytávolsága 55 milliméterrel gyarapodott 2675 milliméterre. A kasztni hosszúsága 11 centivel nőtt 4,36 méterre, viszont a magassága csökkent 20 milliméterrel, 1,44 méterre. Az újdonság csomagtere alapból 412 literes, ám a hátsó ülések lehajtásával 1323 literesre növelhető. Dizájn terén az 508 által megkezdett irányt követi a 308, ami elképesztően látványossá teszi. Rájátszik még erre az új, pajzsszerű embléma is. Minden 308-ashoz alapáron járnak a LED fényszórók, a GT és a GT Premium szinteken pedig Matrix LED-eket kap. Hátul természetesen a három karmos fények világítanak, ahogy azt az új Peugeot modelleken már megszokhattuk.
Hirdetés
Az utastérben is a tipikus Peugeot megoldások várnak, nevezetesen az i-Cockpit és a billentyűkre emlékeztető kezelőgombok a 10 colos érintőképernyő alatt. Ugyanekkora méretű egyébként a vezető előtti digitális műszeregység is. Viszont a szoftver új, az i-Connect nevű rendszer a 308-ban debütál. A Mercedes MBUX rendszeréhez hasonlóan hangvezérléssel, OK Peugeot felszólítással vezérelhető. Motorfronton a kezdetektől választható két konnektoros hibrid is. A kisebbik a Hybrid 180 e-EAT8, ahogy a neve is mutatja: 180 lóerő a rendszerteljesítménye, 60 kilométer feletti elektromos hatótávot tud, míg a Hybrid 225 e-EAT8 ugye 225 lóerős rendszerteljesítményű és 59 kilométeres villany hatótávot tud. Mindkettő 8 fokozatú automataváltós, az akkupakkjuk pedig 12,4 kilowattórás. Kétféle fedélzeti töltővel érhetők el, a kisebbik 3,7 kilowattos a nagyobbik pedig 7,4 kilowattos. Utóbbi fali töltőről nem egész 2 óra alatt maximumra tölthető, a 3,7 kilowattos pedig otthoni hálózatról 7 óra alatt töltődik fel.
Hirdetés
Emellett persze még ott vannak a kínálatban a benzines és a dízel egységek is. A háromhengeres, 1,2 literes PureTech benzinmotor 110 és 130 lóerős változatban kérhető. Előbbi csak 6 fokozatú manuális váltóval, utóbbi akár 8 fokozatú automatával is. A négyhengeres, 1,5 literes Blue HDi pedig 130 lóerős és egyaránt elérhető lesz 6 fokozatú manuális, illetve 8 fokozatú automata váltóval. Az új 308-as az év végén érkezik a márkakereskedésekbe, de az árait még nem árulták el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.03.18. at 20:09
    Permalink

    Jó drága lesz, a franciák szerint 25.000 € alatti kivitelt már el kell felejteni, de a hibridek – amire már elvileg tömegesen akarják alapozni az eladásokat – inkább 30.000 €-tól kezdődhetnek – szóval hasonló árkategória, mint az 508 volt bevezetéskor, csak elbaszták, mert 25g CO2/km-el pont nem fog beleférni sok ország állami támogatásába (már ha egyáltalán lesznek még állami támogatások hibridekre, kicsit megkésetek a Peugeotnál). Majd talán Fiat Tipoként.

Vélemény, hozzászólás?