Nagyon érzik most a Peugeot-nál, hogyan kell formatervvel elrabolni a vásárlók szívét
Több újdonságot is megmutatott a Peugeot egyetlen rendezvény keretein belül, úgyhogy sokáig gondolkodtam melyikkel kezdjem. A szívem az 508-as frissítése felé húz, ám nem hagyhatom figyelmen kívül azt sem, hogy ha az eladási táblázatokra vetek egy pillantást, akkor a szabadidő-autók továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. Így hát a megújult 2008-assal kezdem, amelynek a villanyhajtású változatát próbálhattuk ki.
Új könnyűfém felnikkel gazdagodott a 2008, amelyek 16-18 colos méret közöttiek
Nem véletlenül az elektromos hajtású változatot tették meg az E-Lion rendezvény fő attrakciójának. Tavaly ugyanis ez a modellváltozat felállhatott az elektromos B-SUV-ok, -tehát a kisautók alapjára épülő crossoverek – eladási listájának dobogójára. Eddig 75 ezer darabot gyártottak belőle, tavaly pedig a 2008 eladások 17,4 százaléka volt villanyhajtású modell.
Új a hűtőmaszk és már 3 karma van a2008-asnak
Na, de mi változott? A formai módosítások feltűnőek, pedig a Peugeot szokásos dizájnelemeivel érték el a látványosság növekedését. A Elöl a 3 függőleges „fénykarom” teszi „macskásabbá” a 2008 megjelenését, de az új embléma is nagyot dob a komolyságán. Ezeket az átszabott lökhárítóba integrálták, nagy és fényes fekete díszbetétek társaságában. Szintén átrajzolták kicsit a hűtőmaszkot is, ami nagy örömömre a villanyhajtású változaton is igazi. Persze a különböző modellváltozatokon más-más díszekkel szerelik fel az autót, így egy GT kicsit más stílusú, mint mondjuk egy Allure. Hátul változtattak a lámpákon, illetve hangsúlyosabb a Peugeot felirat, ezáltal egy kicsit elegánsabbá is vált a 2008.
Új színek is megjelentek a palettán: a szelén szürke, ez fehér és egy kéttónusú fényezés, utóbbi csak a GT modellekhez
Bent a váltókar eltűnése a legszembeötlőbb, helyette már a kis pöcökkel lehet az irányt kiválasztani. Viszont minden más maradt az eredeti helyén. További újdonság, hogy már alapból 10 colos az infotainment érintőképernyője, illetve a szintén 10 colos digitális műszeregység 3D hatású is lehet (a GT modellekben).
Még ezeknél is fontosabb viszont a hajtáslánc változása. A villanymotor ereje 15 százalékkal nőtt, 136 helyett már 156 lóerős. Az akkumulátor kapacitása pedig 50 helyett már 54 kWh, a hatótáv így akár 406 kilométer is lehet, papíron. A rövid menetpróba nem nyújtott lehetőséget, hogy erről teljes bizonyossággal meggyőződjünk, ám a fedélzeti rendszer állítása szerint takarékosabb a leköszönő modellnél. Habár tény, hogy nem „gyilkoltuk” az autót. Vezetni továbbra is kényelmes, stresszmentes suhanást ígér. Futóműve inkább feszesnek tűnt, ami a tükörsima spanyol utakon nagyszerűen viselkedett, meglátjuk mit tud majd itthon. Kormányzása a nyugis közlekedést preferálja. Habár pontos, de kicsit steril, amikor visszajelzést várunk.
Tölteni 7,4 kilowattal, 11 kilowattal, vagy villámtöltéssel akár 100 kilowattal is tud, utóbbi esetben fél óra alatt majdnem fullon lesz. Később pedig 48 voltos lágy hibrid is érkezik
A 48 voltos lágy hibridekre viszont nem kell várni a 3008 és az 5008 esetében. Ez a két típus pont azért tette tiszteletét a menetpróbán, mert megjelent a palettájukon ez a részben új hajtáslánc, amely akár 15 százalékkal takarékosabb lehet a sima benzineseknél. Apropó, ebben az esetben a háromhengeres 1,2 literes PureTech motorról van szó. Konkrétabban kifejezve átlagosan 1 literrel kevesebbet fogyasztanak a lágy hibridek. Ami nagy szó egyébként, hiszen ehhez tényleg az kell, hogy kis sebességeknél vagy épp parkolásnál kizárólag a hatfokozatú, automatikus sebességváltóba épített, 28 lóerős (55 Nm nyomatékú) villanymotorocska mozgassa az autót. A Peugeot mérnökök ígérete alapján városi használatban a táv 50 százalékát tisztán villanyhajtással gurulva képes megtenni az autó, amit majd remélhetőleg egy hosszabb próba során letesztelhetünk. A hajtáslánc összteljesítménye egyébként 134 lóerő, maximális nyomatéka pedig 230 Nm.
A 3008 és az 5008 is kap lágy hibrid hajtásláncot
Végére hagytam az 508-ast, ami a ráncfelvarrással még kívánatosabb lett. Kár, hogy a kor divatja a SUV-okat erőlteti, mert az 508 limuzin és kombi változata egyaránt kiváló vezetési élménnyel, kényelemmel és használhatósággal csábít. A frissített modellen itt is az átalakult orr az igazán nagy durranás. A korábbi egyetlen karmos nappali menetfény helyett most már hárommal rendelkezik, illetve alapból LED Matrix fényszórókat kap, ám ezek keskenyebbek az új modellen. Megváltozott a hűtőmaszk is, ami így jobban illeszkedik a Peugeot aktuális formanyelvébe.
Az 508 még mindig elképesztően gyönyörű
Hátul itt sem annyira markáns a változás, persze átrajzolták kicsit a hátsó lámpák fényeit és a lökhárítót. Az utastérben pedig a billenőkapcsolós váltó az igazán érdemi újdonság. A motorkínálatot pedig lefelé bővítették a downsizing jegyében, azonban a kínálat új tagja, a 180 lóerős konnektoros hibrid egyáltalán nem kevés az 508 mozgatásához.
Hátul a lámpákon belüli fények rajzolata változott
Őszre már minden újdonság eljut a hazai márkakereskedésekbe, ráadásul a madarak azt csicsergik, hogy a 2008-as esetében nem várható áremelkedés.