Korábban Opel alapokra építkezett a Moszkvics, most kínai segítséggel éled fel a márkanév
Az orosz-ukrán háború a világ legnagyobb országának autóiparát is megrángatta, a szankciókhoz csatlakozó márkák elhagyták Oroszországot, a vásárlók pedig ebben a bizonytalan időszakban jóval kevesebb új járművet vásároltak. A helyi üzemmel rendelkező Renault is a távozó márkák sorát gyarapítja, a feleslegessé váló gyáregység immár az orosz állam tulajdonát képezi. Szinte alig vették át a kulcsokat, a Moszkvics feltámasztásával megbízott Kamaz máris bejelentette az új modellek érkezését, méghozzá olyan rövid határidőt szabtak, ami alatt képtelenség új típusokat fejleszteni.
Később egy nagyobb szedán is érkezhet, a feliratokon kívül semmiféle átalakítást nem kapnak a JAC modelljei
Ahogy az várható volt, a saját fejlesztés elmaradt, helyette a kínai JAC Motors szolgáltatja a modern kor Moszkvicsait. Az első típus egy crossover, ami Kínában JAC JS4 néven kerül forgalomba, az orosz piacra viszont már Moszkvics 3 felirattal készül. Ennek létezik elektromos változata is, amit szintén átvesznek, ő lesz a Moszkvics 3e. Az alapmodell orrában egy 1,6 literes 109 lóerős benzines dolgozik, később ehhez csatlakozhat egy 1,5 literes, 150 lovas, vélhetően turbós erőforrás, az elektromos hajtású modell 66 kWh-s akkumulátorral készül, a gyártó szerint ez 410 kilométeres hatótávra elegendő. Nagyobb modellek érkezése is várható, a J7 szedán és az ennek alapjaira épülő JS7 SUV is megjelenhet az orosz piacon.
A Kamaz egy villanyautó bemutatását is tervezte, de mivel a JAC-nak már van ilyen modellje, a projektet elkaszálták
A hivatalos álláspont szerint már idén beindul a modellek gyártása az ex-Renault üzemben, azonban ezt több autós forrás is cáfolta. Sokkal valószínűbb, hogy még évekig Kínából importálják az autókat, a Kamaz gyárban maximum a feliratok felragasztását és a revíziót végzik.
Nem látom sehol a Moszkvics emblémát, megint megy a kamuzás.
A JAC otthol a fosvágennel van szoros együttműködésben.
HÁhahaha!!!