Itt az új Mitsubishi Outlander

Nissan alapokra épült a Mitsubishi új SUV-ja, a hétüléses Outlander

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétüléses utastérrel, friss formatervvel érkezett a Mitsubishi népszerű SUV-jának új generációja.

Különös módon mutatta be legújabb modelljét az Mitsubishi. Évek óta nem mutattak érdemben újat, az új Outlanderrel pedig a legfrissebb trendeket követik, hiszen az Amazon Live-on tartották a premiert. Eddig egyetlen autógyártó sem választott hasonló platformot a bemutatóhoz, de ahogy a filmek és sorozatok tekintetében, úgy a hasonló bemutatók esetén is ez lehet az egyik legfontosabb felület az új vásárlók felé való nyitásra. Az új Mitsubishi Outlanderrel a gyártó egyik legnépszerűbb modelljéből kapunk most új verziót, ami minden téren megpróbálja felülmúlni elődjét. Formaterv tekintetében a néhány éve kialakult új Mitsubishi arc köszön ránk az Outlanderen. Az osztott első fényszórók, a nagy, krómkeretes hűtőmaszk és a dinamikus vonások egy elég határozott kiállású autóvá teszik az Outlandert. Oldalról nézve feltűnhetnek ismerős vonások, arányok, ami nem véletlen. A Mitsubishinél eddig nem használt platformra épült az Outlander, ugyanarra, amire a Nissan Rouge/X-Trail is. Minden irányban nagyobb elődjénél, 4,7 méter hosszú, 1861 mm széles, 1747 mm magas és 2,7 méter a tengelytávolsága. A Nissan által használt alapokra a Mitsubishi frissítése miatt volt szükség, mivel az Alliance-on belül a gyémántos márka használja a legrégebbi fejlesztéseket, a többlettulajdonos Nissan pedig igyekszik frissen tartani az Alliance márkáinak modelljeit.
Hirdetés
Alapáron hét üléssel érkezik, az utastér minőségét pedig sokkal jobbnak ígéri a gyártó, mint az elődmodell esetében. Nagy mennyiségben használnak bőrt a magas felszereltségű kivitelek esetén, még a műszerfal nagy részét is beburkolták vele, de hasított bőrkárpit és szövetüléses kivitel is lesz, valamint alumínium kiegészítők is készülnek a beltérhez. Modern vonalat követ az utastér, ezért nincsenek mutatós műszerek. 12,3 colos a műszeregységként szolgáló kijelző és 9 colos a multimédia kijelzője. 11 légzsákkal és USB, valamint USB-C portokkal szerelik, felárért pedig elérhető lesz színes head-up display, illetve vélhetően a Nissantól származó, Co-Pilot névre hallgató sávtartó és távolságtartós tempomatból álló asszisztens rendszer is. Hajtásláncok tekintetében egyelőre csak az Amerikában elérhető változatot árulta el a gyártó. Ebben a Nissantól származó 2,5 literes, 184 lóerős benzinmotor dolgozik CVT váltóval és opcionálisan összkerékhajtással. Az első, illetve az összkerékhajtású Outlanderhez is készült menetmódválasztó. Előbbi esetén a sáros terepre való beállítást kihagyják, de így is optimalizálni tudták a fronthajtású kivitelek terepképességeit. Egyelőre nem esett szó új plug-in hibrid hajtásláncról az Outlander esetén, ugyanakkor, ha az európai piacon is forgalmazni kívánják, erre mindenképp szükség lehet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2021.02.17. at 22:36
      Permalink

      Kérlek, mesélj már, hogy a francba tudod kínai/amerikai/ausztrál szemmel nézni ezt az autót? Nincs jelen Európában a márka, de azért mégis nézzen ki “európainak”? Emögött milyen agyament logika húzódik?

      • 2021.02.18. at 08:44
        Permalink

        Nem írtam, hogy nézzen ki “európainak”. Szerintem csak simán ronda az eleje. Persze, az ausztrálnak olyan a szeme, hogy szépnek fogja látni. Nyilván.

        • 2021.02.18. at 09:16
          Permalink

          Nem az a lényeg, hogy “olyan-e a szeme”. Ne legyél már ilyen egyszerű… Autóipari vezetők piackutatások során arra jutottak, hogy az európaiak nem szeretik a feltűnősködést, el akarnak vegyülni a forgalomban – emiatt nem is rajonganak az óriási hűtőmaszkokért. Amerika, Kína totál más, a sofőrök extrovertáltabbak, szeretnek “villogni” – az óriási grillek miattuk készülnek, khm, a két legnagyobb autópiac, ugyebár… Ausztráliában top-márka a Mitsu, de annyira kis piac, hogy ennek így külön nem jártam utána, de valószínűleg bárhogy is nézzenek ki az autóik, megvennék őket a kenguruk földjén…

          • 2021.02.18. at 15:09
            Permalink

            Nem a hűtő miatt ronda, hanem a két ocsmány lámpa miatt, amik úgy néznek ki, mintha eredetileg egy kamionra tervezték volna, aztán valami tervezősegéd az agyagmintába vájt volna két rohadt nagy lyukat, hogy ide is beférjenek.

    • 2021.02.18. at 08:50
      Permalink

      Azt mondják, még nincs lefutva, hogy az Outlander PHEV kapható lesz-e Európában. Ez az egy modellje elég jó darabszámokat produkált, köszönhetően annak, hogy több nyugat-európai országban bőkezű támogatással lehetett megvenni.

Vélemény, hozzászólás?