Határozott kiállással, már részben ismert formatervvel érkezett az új Outlander
Különös módon mutatta be legújabb modelljét az Mitsubishi. Évek óta nem mutattak érdemben újat, az új Outlanderrel pedig a legfrissebb trendeket követik, hiszen az Amazon Live-on tartották a premiert. Eddig egyetlen autógyártó sem választott hasonló platformot a bemutatóhoz, de ahogy a filmek és sorozatok tekintetében, úgy a hasonló bemutatók esetén is ez lehet az egyik legfontosabb felület az új vásárlók felé való nyitásra. Az új Mitsubishi Outlanderrel a gyártó egyik legnépszerűbb modelljéből kapunk most új verziót, ami minden téren megpróbálja felülmúlni elődjét.
Osztott fényszórók és vastag krómkeretes maszk már az Elcipse Crossra is került
A Nissan X-Trail alapjaira épült
Formaterv tekintetében a néhány éve kialakult új Mitsubishi arc köszön ránk az Outlanderen. Az osztott első fényszórók, a nagy, krómkeretes hűtőmaszk és a dinamikus vonások egy elég határozott kiállású autóvá teszik az Outlandert. Oldalról nézve feltűnhetnek ismerős vonások, arányok, ami nem véletlen. A Mitsubishinél eddig nem használt platformra épült az Outlander, ugyanarra, amire a Nissan Rouge/X-Trail is. Minden irányban nagyobb elődjénél, 4,7 méter hosszú, 1861 mm széles, 1747 mm magas és 2,7 méter a tengelytávolsága. A Nissan által használt alapokra a Mitsubishi frissítése miatt volt szükség, mivel az Alliance-on belül a gyémántos márka használja a legrégebbi fejlesztéseket, a többlettulajdonos Nissan pedig igyekszik frissen tartani az Alliance márkáinak modelljeit.
Magas minőséget ígér a gyártó, részletgazdag utastérrel
Hétüléses kivitelben készül
Alapáron hét üléssel érkezik, az utastér minőségét pedig sokkal jobbnak ígéri a gyártó, mint az elődmodell esetében. Nagy mennyiségben használnak bőrt a magas felszereltségű kivitelek esetén, még a műszerfal nagy részét is beburkolták vele, de hasított bőrkárpit és szövetüléses kivitel is lesz, valamint alumínium kiegészítők is készülnek a beltérhez. Modern vonalat követ az utastér, ezért nincsenek mutatós műszerek. 12,3 colos a műszeregységként szolgáló kijelző és 9 colos a multimédia kijelzője. 11 légzsákkal és USB, valamint USB-C portokkal szerelik, felárért pedig elérhető lesz színes head-up display, illetve vélhetően a Nissantól származó, Co-Pilot névre hallgató sávtartó és távolságtartós tempomatból álló asszisztens rendszer is.
Minden dimenziójában nagyobb elődjénél
Hajtásláncok tekintetében egyelőre csak az Amerikában elérhető változatot árulta el a gyártó. Ebben a Nissantól származó 2,5 literes, 184 lóerős benzinmotor dolgozik CVT váltóval és opcionálisan összkerékhajtással. Az első, illetve az összkerékhajtású Outlanderhez is készült menetmódválasztó. Előbbi esetén a sáros terepre való beállítást kihagyják, de így is optimalizálni tudták a fronthajtású kivitelek terepképességeit. Egyelőre nem esett szó új plug-in hibrid hajtásláncról az Outlander esetén, ugyanakkor, ha az európai piacon is forgalmazni kívánják, erre mindenképp szükség lehet.
Egyelőre csak az Amerikában kapható hajtásláncot mutatták be, Európában szüksége lesz ismét plug-in hybrid hajtásra is
Cukipofa 🙂 Nem tudom, mit szívott a tervező, de ha kijózanodik, remélem, megbánja ezt a formatervet…
Kérlek, mesélj már, hogy a francba tudod kínai/amerikai/ausztrál szemmel nézni ezt az autót? Nincs jelen Európában a márka, de azért mégis nézzen ki „európainak”? Emögött milyen agyament logika húzódik?
Nem írtam, hogy nézzen ki „európainak”. Szerintem csak simán ronda az eleje. Persze, az ausztrálnak olyan a szeme, hogy szépnek fogja látni. Nyilván.
Nem az a lényeg, hogy „olyan-e a szeme”. Ne legyél már ilyen egyszerű… Autóipari vezetők piackutatások során arra jutottak, hogy az európaiak nem szeretik a feltűnősködést, el akarnak vegyülni a forgalomban – emiatt nem is rajonganak az óriási hűtőmaszkokért. Amerika, Kína totál más, a sofőrök extrovertáltabbak, szeretnek „villogni” – az óriási grillek miattuk készülnek, khm, a két legnagyobb autópiac, ugyebár… Ausztráliában top-márka a Mitsu, de annyira kis piac, hogy ennek így külön nem jártam utána, de valószínűleg bárhogy is nézzenek ki az autóik, megvennék őket a kenguruk földjén…
Nem a hűtő miatt ronda, hanem a két ocsmány lámpa miatt, amik úgy néznek ki, mintha eredetileg egy kamionra tervezték volna, aztán valami tervezősegéd az agyagmintába vájt volna két rohadt nagy lyukat, hogy ide is beférjenek.
Eléggé gáz ez a külső formaterv, főleg az első lámpa megoldás lett nagyon béna. Belülről rendben van.
Azért sajnálom, hogy kivonult a Mitsubishi…azért többnyire jó autói voltak. Csak a space star volt olyan, ami nem tetszett.
Azt mondják, még nincs lefutva, hogy az Outlander PHEV kapható lesz-e Európában. Ez az egy modellje elég jó darabszámokat produkált, köszönhetően annak, hogy több nyugat-európai országban bőkezű támogatással lehetett megvenni.
szerintem semmi gáz nincs benne, sokkal szebb mint egy csúf CR-V, de egy RAV4-esnél is jobban néz ki..