Itt az új Mercedes-Benz C-osztály!

S-osztály kicsiben? Bemutatták az új Mercedes-Benz C-osztályt!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négyhengeres motorokkal és 100 kilométeres villanyhatótávot ígérő PHEV modell ígéretével mutatkozott be az új Mercedes-Benz C-osztály.

Ahogy az generációváltáskor illik, az új C-osztály méretei megnőttek az elődjéhez képest. A tengelytáv 25 millimétert gyarapodott, most 2865 mm, ami azt jelenti, hogy az utastérben is tágasabb a helykínálat. A karosszéria hosszúsága 6,5 centit gyarapodott, így most 4751 milliméter hosszú a szedán és a kombi is (bár utóbbinál kisebb a növekedés az elődhöz képest), míg a szélesség értéke 1 centit változott felfelé, így most 1820 mm széles a C-osztály. A magasság az egyetlen, ami csökkent, egészen pontosan 9 millimétert a szedán esetén (most 1438 mm), illetve 7 millimétert a kombinál (most 1455 mm). Külsőleg tökéletesen illeszkedik a nemrég frissült E-osztályon és az új generációs S-osztályon látott formanyelvhez. Elöl a központi csillaggos hűtőmaszk új lamellákat kapott. Természetesen a különböző felszereltségek más-más díszbetéteket kapnak, az Avantgarde krómmal kápráztat el, az AMG Line pedig gyémántmintás hűtőrácsot nyújt. Az utastérben ugyanígy más hangulat uralkodik a különböző szinteken. Viszont az új generációs MBUX rendszer minden modellben ugyanolyan, bár az érintőképernyő mérete más. Alapáron 9,5 col jár, extraként pedig 11,9 colos rendelhető. A digitális műszeregységnél ugyanez a helyzet. Alapból 10,25 colos jár, de kérhető 12,3 colos is. Az új MBUX már képes tanulni, összeköthető az okosotthonokkal, illetve vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé.
Hirdetés
Motorfronton a négyhengeres 1,5 és 2,0 literes benzinesek mellett szintén négyhengeres dízelek választhatók. Az 1,5 literes motor kétféle teljesítménnyel, 170, valamint 204 lóerővel, míg a kétliteres 258 lóerővel kecsegtet, persze mindkét változatban ott a 48 voltos, lágy hibrid rendszer is, ami akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is ad pluszban. Ráadásul a C 300 modell az overboost funkcióval rövid ideig további 27 lóerőt tud felmutatni. A dízel ugyancsak kétliteres, 200 és 265 lóerős változatban elérhető. A hosszabb, 94,3 milliméteres löket a korábbi 1950-ről 1992 köbcentire növelte a hengerűrtartalmat, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 bar-ra növekedett. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltő különösen gyors reakciókat biztosít, az acéldugattyúkban elhelyezett speciális hűtőcsatorna pedig a hőháztartásnak kedvez. Emellett a kipufogógáz-kezelésen is fejlesztettek, így minden eddiginél tisztábbak a dízelek. A 48 voltos rendszer pedig itt is +20 lóerőt biztosít. Fontos még megemlíteni, hogy a 9 fokozatú automata váltó minden modellhez alapfelszereltség, emellett 4MATIC összkerékhajtás is választható a C 200 és a C 300 modellekhez. A konnektoros hibrid kicsit később érkezik. Annak rendszerteljesítmény 313 lóerő, a maximális nyomaték 550 Nm lesz, tisztán villanyhajtással pedig 100 kilométert tud majd megtenni. Az új generáció teljesen új futóművet is hozott, elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás. További funkciókkal bővültek a vezetői segédrendszerek is. A távolságtartós tempomat 100 km/h sebességnél is reagál az álló járművekre, az aktív kormányzás asszisztens pedig 210 km/h-ig tartja a sávban az autót. Bővült a táblafelismerő tudása is, hiszen most már észleli az építési munkálatok tábláit és a kiegészítő, feltételekhez kötő táblákat is. Az új C-osztály limuzin és kombi verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.02.23. at 19:44
    Permalink

    Szép és nyilván jó is, ahogy egy Mercihez illik. Az All-terrain kombira kíváncsi leszek, ugyanis a sedan, a coupe, a kabrió és a kombi mellett lesz emelt kombi is.

Vélemény, hozzászólás?