Jól illeszkedik a márkaarculatba az új C-osztály
Ahogy az generációváltáskor illik, az új C-osztály méretei megnőttek az elődjéhez képest. A tengelytáv 25 millimétert gyarapodott, most 2865 mm, ami azt jelenti, hogy az utastérben is tágasabb a helykínálat. A karosszéria hosszúsága 6,5 centit gyarapodott, így most 4751 milliméter hosszú a szedán és a kombi is (bár utóbbinál kisebb a növekedés az elődhöz képest), míg a szélesség értéke 1 centit változott felfelé, így most 1820 mm széles a C-osztály. A magasság az egyetlen, ami csökkent, egészen pontosan 9 millimétert a szedán esetén (most 1438 mm), illetve 7 millimétert a kombinál (most 1455 mm). Külsőleg tökéletesen illeszkedik a nemrég frissült E-osztályon és az új generációs S-osztályon látott formanyelvhez.
A szedán csomagtere nem nőtt, a kombié 30 literrel nagyobb (455 liter és 490 liter alaphelyzetben)
Elöl a központi csillaggos hűtőmaszk új lamellákat kapott. Természetesen a különböző felszereltségek más-más díszbetéteket kapnak, az Avantgarde krómmal kápráztat el, az AMG Line pedig gyémántmintás hűtőrácsot nyújt. Az utastérben ugyanígy más hangulat uralkodik a különböző szinteken. Viszont az új generációs MBUX rendszer minden modellben ugyanolyan, bár az érintőképernyő mérete más. Alapáron 9,5 col jár, extraként pedig 11,9 colos rendelhető. A digitális műszeregységnél ugyanez a helyzet. Alapból 10,25 colos jár, de kérhető 12,3 colos is. Az új MBUX már képes tanulni, összeköthető az okosotthonokkal, illetve vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé.
Új MBUX rendszert kap az autó
Motorfronton a négyhengeres 1,5 és 2,0 literes benzinesek mellett szintén négyhengeres dízelek választhatók. Az 1,5 literes motor kétféle teljesítménnyel, 170, valamint 204 lóerővel, míg a kétliteres 258 lóerővel kecsegtet, persze mindkét változatban ott a 48 voltos, lágy hibrid rendszer is, ami akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is ad pluszban. Ráadásul a C 300 modell az overboost funkcióval rövid ideig további 27 lóerőt tud felmutatni. A dízel ugyancsak kétliteres, 200 és 265 lóerős változatban elérhető. A hosszabb, 94,3 milliméteres löket a korábbi 1950-ről 1992 köbcentire növelte a hengerűrtartalmat, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 bar-ra növekedett. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltő különösen gyors reakciókat biztosít, az acéldugattyúkban elhelyezett speciális hűtőcsatorna pedig a hőháztartásnak kedvez. Emellett a kipufogógáz-kezelésen is fejlesztettek, így minden eddiginél tisztábbak a dízelek. A 48 voltos rendszer pedig itt is +20 lóerőt biztosít. Fontos még megemlíteni, hogy a 9 fokozatú automata váltó minden modellhez alapfelszereltség, emellett 4MATIC összkerékhajtás is választható a C 200 és a C 300 modellekhez. A konnektoros hibrid kicsit később érkezik. Annak rendszerteljesítmény 313 lóerő, a maximális nyomaték 550 Nm lesz, tisztán villanyhajtással pedig 100 kilométert tud majd megtenni.
Négyhengeres motorokkal érkezik a C-osztály
Az új generáció teljesen új futóművet is hozott, elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás. További funkciókkal bővültek a vezetői segédrendszerek is. A távolságtartós tempomat 100 km/h sebességnél is reagál az álló járművekre, az aktív kormányzás asszisztens pedig 210 km/h-ig tartja a sávban az autót. Bővült a táblafelismerő tudása is, hiszen most már észleli az építési munkálatok tábláit és a kiegészítő, feltételekhez kötő táblákat is. Az új C-osztály limuzin és kombi verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.
Csökkent a légellenállási együttható. 0,24 a szedán értéke
A DIGITAL LIGHT funkcióval nem csak fényszóróként működnek a lámpatestek, de piktogramokat is az útra tudnak vetíteni, segítve a vezetőt
Szép és nyilván jó is, ahogy egy Mercihez illik. Az All-terrain kombira kíváncsi leszek, ugyanis a sedan, a coupe, a kabrió és a kombi mellett lesz emelt kombi is.