Itt az új McLaren P1 szupersportkocsi belseje
Ilyen lesz belülről az új McLaren
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Semmi fényűzés, semmi csilivili, a McLaren a funkciónak rendeli alá új szupersportkocsija, a Genfben bemutatkozó P1 utasterének dizájnját.
[kepallojobb=370490]Szinte az egész autó szénszálas műanyagból épült[/kepallojobb]
A szupersportkocsik áruknál fogva a szupergazdagoknak készülnek, de azért itt is megfigyelhető két irányvonal: vannak a csillogó, villogó, erősen futurisztikusra dizájnolt autók, ilyen például a Bugatti Veyron, vagy a Pagani Huayra, és vannak a célszerszámnak szánt szupergépek, mint a Ferrari Enzo, vagy a Hennessey Venom, ahol a dizájnt kizárólag a minél célszerűbb használat diktálja. Ez utóbbi csoportba tartozik a legújabb brit csodafegyver, a McLaren P1 is, melytől nem várnak rekordokat, legeket, cserébe minden idők legjobban vezethető szuperautóját ígérik tervezői.
Ezt a szándékot tükrözik az autó utasteréről most bemutatott első fotók is: nincsenek barokkosan formált kapcsolók, díszkivilágítás, vagy méregdrága, exkluzív nemesfémek, csak klasszikusan praktikus kezelőszervek a lehető legkevesebb, össztömeget még könnyű anyagként is feleslegesen növelő karbonszálas műanyag felhasználásával. A gyártó vadászgép cockpithez hasonlítja alkotását. Még olyanokra is ügyeltek, hogy az utasteret borító szénszálas elemekről lehagyják a legfelső réteg gyantát, mert ezzel 1,5 kg megtakarítást értek el. Tovább erősíti a cockpit-érzést az utascella hatalmas üvegezése: a vadászrepülőre emlékeztető üvegbuborék hosszabb, lesz, mint széles.
Minimális luxus azért kihagyhatatlan ebben a kategóriában, így a P1 légkondival, műholdas navigációs berendezéssel és egyedi Meridian hangrendszerrel kerül majd piacra, de például hangszigetelést egyáltalán nem tartalmaz. Egyszerű a műszerfal, vékonyak a váltókarok, az igazán igényesek felárért ultrakönnyű szőnyeget azért vehetnek hozzá. Üléseit nagyon vékony karbonkeretek tartják minimális párnázással, a kettő együttes tömege csupán 10,5 kg. Az üléstámlákat alapból 28 fokos dőlésszöggel készítik, de igény szerint 32 fokig is dönthető, így a magas sofőrök is jobban elférnek majd bukósisakban. Az ülésmagasságot pedig minden esetben a kedves vevő testméretéhez illően állítják be.