Az ES történelme 1989 óta íródik, viszont Európába csak 2010-ben érkezett meg a hatodik generációval, sőt, a kontinens nyugati országai hivatalosan csak 2018-ban kapták meg. A most kifutó nemzedék két ráncfelvarráson is átesett, mielőtt a Sanghaji Autószalon keretében bemutatták volna az utódját.
Az új nemzedék jóval nagyobb, mint elődje. 5,14 méter hosszú (16,5 centivel tovább nyúlik, mint a kifutó modell), 1,92 méter széles, kiviteltől függően 1,555 - 1,56 méter magas, a tengelytávja pedig 2,95 méter.
Az utastér jelentős átalakuláson ment keresztül. A kormányról eltűnt az embléma, helyette a márka nevét helyezték rá. A két ülés közül nagy váltókart is kivették, az új ES-ben egy apró kapcsolóval lehet menetirányt választani. A műszerfalról a legtöbb nyomógomb eltűnt, a fotó alapján csupán a klímavezérlőt nem száműzték a menübe. Ami a képernyőket illeti, a kormány mögé 12,3 colos digitális műszeregységet helyeztek, mellette 14 colos érintőképernyő található. Egyes fotókon egy harmadik, utasoldali kijelző is található, amely minden bizonnyal extraként lesz rendelhető.
Az új ES kétféle hajtáslánc típussal lesz kapható, öntöltő hibridként és tisztán elektromosként. Előbbiből bár kettő variáns is készül, itthon csak az egyik lesz elérhető, méghozzá az ES 350h néven futó. Ennek szívét 2,5 literes, négyhengeres motor adja, amely az villanyos rásegítéssel együtt 244 lóerős teljesítményre képes. Ennél több részletet egyelőre nem árultak el.
Az elektromos akkumulátoros verzióból jelen állás szerint úgy tűnik, mindkét kivitel elérhető lesz itthon. A belépő szintet a 350e jelenti 221 lóerővel, míg a potensebb 500e közel 340 lóerőt ígér. A Lexus egyelőre nem közölte sem az akkumulátor méretét, sem a hatótávot. A márka közleménye szerint az új ES jövő tavasszal érkezik a kereskedésekbe.