Itt az új Ford Tourneo Connect, ami a VW Caddy ikertestvére
Két erőforrással, ugyanennyi sebességváltóval és akár összkerékhajtással is kérhető az új Tourneo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Tourneo Connect a lehetőségekhez mérten fordos, de bizonyos szögekből a Volkswagen Caddy köszön vissza, az erőforrások szintén a wolfsburgiak gyermekei.
Leleplezte a Ford az új egyterűjét, amiről már korábban kiderült, hogy nem önálló fejlesztés, hanem a Volkswagen Caddy egy átrajzolt változata. A lehetőségekhez képest jó munkát végeztek a Fordnál, az autó elejéről nehéz megmondani a valódi származását. A trapéz alakú maszk és a vele összenövő fényszórók jól illeszkednek a márkaarculatba, talán vagányabb is a német rokonnál. Az oldalnézet és a far mit sem változott, ha nem nézzük az emblémát, könnyen összekeverhető a két modell.
A beltéren nem változtattak, ami nem is feltétlenül baj, a Volkswagen utasterek a jó minőségükről és az ergonómiájukról híresek. A sajtóközlemény egy szóval sem említi, hogy a Ford SYNC rendszerét használná a Toruneo, így valószínűsíthető, hogy a központi képernyő szoftvere is a Volkswagentől érkezik. A kijelző a Trend felszereltség esetében (ez az alap) 8 és negyed colos, de ha a Titanium, Sport vagy Active szintet ikszeljük, akkor már 10,25 colra nő az átmérő. Az Active szinten a nagyobb képernyő mellett “terepjáros” optika is jár, aminek több fényezetlen műanyag és kartervédő imitálás a hozadéka.
A motorpaletta kettő tagból áll, háromféle teljesítménnyel. Aki benzinesben gondolkodik, annak egészen egyszerű dolga lesz, ugyanis csak az 1,5 EcoBoost (ami a VW-nél TSI) az egyetlen lehetőség, ami 116 lóerőt kínál. Dízelből csak a kétliteres EcoBlue (TDI) választható 102 vagy 122 lóerővel. Minden motor alapáron hatos kéziváltóval készül, ami felár ellenében hétfokozatú duplakuplungosra cserélhető. A forgalmazás csak jövőre indul, az első ügyfelek várhatóan tavasszal vehetik át a Tourneo Connect kulcsait.