A Ford ausztráliai termékfejlesztési központjában tervezték az új Rangert
Új generációként hirdeti a Ford a Ranger érkezését, amire a világsajtó egyöntetűen hördült fel, hiszen a képek alapján leginkább egy nagyon alapos frissítésnek tűnik az újdonság. Nehéz eldönteni, hogy mi az igazság, mivel még nem sok adatot árultak el a kékoválosok. Annyit már tudni, hogy a tengelytávolság 50 milliméterrel nagyobb, valamint a nyomtáv is ugyanennyit nőtt, természetesen a létravázas felépítés is maradt. Emellett az autó orrában is több a hely, így már hibrid hajtásláncot is befogadhat, ami valószínűleg 2024 tájékán érkezik meg. Amit szabad szemmel is látunk az a tipikusan amerikai arc. Az F150-hez és a Maverickhez hasonló hűtőmaszkot és C-betűt formázó nappali menetfényekkel megrajzolt első fényszórókat kapott a Ranger. Hátul már nehezebb újat alkotni egy pickupon, de a Rangeren azért szépen átrajzoltak mindent. Teljesen újak a hátsó lámpák, a típusnév már nem csak matrica, a lemezbe mélyesztették a feliratot, és a lökhárító oldalán egy fellépő is helyet kapott.
Hátul is fantáziadúsabb lett
Bent látványos a fejlődés, a középkonzolra a
Mach-E-ben látotthoz hasonló, függőlegesen terpeszkedő érintőképernyőt helyeztek, ami 10, vagy 12 colos lehet, a vezető előtt pedig digitális műszeregység mutatja az információkat. Új a kormánykerék is, illetve a szellőzőnyílások, emellett beépített modemmel is felvértezték, így online is frissíthető a SYNC4 infotainment. További újdonság a vezeték nélküli telefontöltő és a Ford ígérete szerint több tárolórekeszbe pakolhatnak az utasok. Apropó pakolás, a platót sem hagyták érintetlenül a tervezők. A megnövelt méret mellett több rögzítési pontot is kapott, illetve új rakományrögzítő rendszert is mozgatható elválasztó elemekkel. A hátsó ajtó ráadásul mobil munkapadként is használható, beépített vonalzóval és szorító bilincsekkel kedveskedik a Ford, például azért, hogy az építőanyagokat pontosan méretre szabhassák a felhasználók. Továbbá az egész plató megvilágított lehet, ami szintén megkönnyíti a munkát a pickuppal.
Hatalmas érintőképernyőt kapott
Motorfronton 3 dízel és egy benzines szerepel a palettán. A csúcson a háromliteres V6-os turbódízel trónol, de négyhengeres, kétliteres dízelekkel is forgalmazzák majd, egy és két turbós változatban is. A benzines pedig a 2,3 literes Ecoboost, amit például a Focus ST-be is beépítenek. Az erőátvitelről pedig hatfokozatú manuális, vagy szintén hatfokozatú automata sebességváltó gondoskodhat, illetve bizonyos piacokon a 10 fokozatú automatát is kínálják majd - ahogyan a kifutó, de még
számos új limitált szériájával nemrég próbált generációban is. Várható PHEV hajtáslánc is az európai piacokon, de valószínűleg csak 2024 környékén.
3 dízel és egy benzines motor szerepel a palettán, PHEV később jön
Természetesen a futóművet sem hagyták érintetlenül, de erről sem árultak még el sokat. Annyit már tudni lehet, hogy kétféle összkerékhajtási rendszer közül lehet majd választani. Az egyik egy elektromos rendszer, a másik pedig mechanikus, utóbbit szánják a keményebb offroad megpróbáltatásokhoz. Az új Rangert Dél-Afrikában és Thaiföldön gyártják majd, árlistájáról és pontos piaci debütálásáról még nem esett szó.
Az új Rangert világszerte 180 országban fogják értékesíteni
“Most örüljünk annak, hogy egy csipetnyi Amerika eljut Európába is.”
Nem örülök.