Megújult a Ford F-150 Raptor, főleg erősebb alváza és futóműve érdekes
Döbbenetes belegondolni, hogy Amerika legeladottabb autója egy pickup, a sportos hobbiautó szegmensben pedig szintén. Az F-150 Raptorból az elmúlt négy évben több kelt el, mint Porschéból és Corvette-ből az Államokban, így már jobban érthető az új, harmadik generációsnak nevezett, valójában csak frissített modell fontossága. A 2021-re érkezett friss Raptor pedig még nem is az, amire igazán vár a tömeg, azt csak jövőre kapják meg Raptor R néven a Shelby GT500 kompresszoros V8-as motorjával, ami 750 lóerőre lesz képes. Ezzel válaszolnak a RAM szemtelen incselkedéseire az 1500 TRX kampányában. Lehet, hogy jobb lett volna csöndben maradni.
Újak a fényszórók, kapott új dekort is, valamint 35, vagy 37 colos gumik is választhatóak
Ötlengőkaros futóművet építettek hátra, az új tekercsrugók 60 centi hosszúak, a futómű bekötési pontjai és a Panhard merevítőrudak bekötései is erősebbek lettek
De nézzük, mit is hozott a Raptor a 2021-es frissítéssel. Külsőleg főleg elöl feltűnő a változás, újak a ledes fényszórók és a géptetőn szellőzőként szolgáló idom is. A lökhárítók acélból készülnek, a hátsó a lehető legrövidebb a maximális terepszög érdekében. Az első lökhárító szélein korábban üresen tátongó lyukakba kérésre terepen hasznos szúrófényeket építenek, így viszont a sár már nem tud olyan hatékonyan távozni a lökhárító mögül. A dizájnon javarészt nem változtattak, ugyanaz a robusztus, erődszerű megjelenésű óriás, amit sportos színekben is kérhetünk, dekor terén viszont van újítás, a hátsó sárvédőre most egy térképrészletet is kérhetünk.
Motorja 3,5 literes V6-os és duplaturbós, új kipufogórendszert kapott, ami Off Road és Baja módban még hangosabb
Motorból nem érkezik új az R kivitel 2022-es megjelenéséig, a Raptorban továbbra is a 3,5 literes 450 lóerős EcoBoost V6-os fog dolgozni. Hátul mindenképp zárható differenciálművet használ a kapcsolható összkerékhajtás, felárért pedig Torsen első differenciálzár is kérhető. A V6-oshoz csatolt kipufogórendszer teljesen új, egy X elem miatt pedig jóval karcosabb hangot ígér a gyártó. A motor a régi, de néhány elemében frissült, új turbókat kapott, valamint a jobb hűtés érdekében nagyobb teljesítményű ventilátorokat építenek a vízhűtőre.
Erősebb Fox lengéscsillapítókat kapott mind a négy kerékhez, a lökhárítók acélból készülnek, kérésre kiegészítő fényeket építhetnek bele
Az első és hátsó lengéscsillapítók bekötése mellett a Panhard rudaké és a vonóhorog konzoljáé is erősebb lett
Számos újdonság érkezett szoftveres területen, mint például az átdolgozott menetmód programok. Van Slippery, Tow/Haul, Sport, Normal, Off Road, Baja és Rock Crawl üzemmód, mind a megfelelő terepképességeket teszik lehetővé. Nagy újdonság az egypedálos üzemmód, mely komoly terepen, leginkább lassú tempó mellett vehető igénybe. Ez hasonlóan a villanyautókhoz a gázpedál karakterisztikáján állít; ha lefelé nyomjuk, akkor gázt ad, ha fölfelé engedjük, akkor fékez és meg is áll, ezzel is kicsit hatékonyabbá téve a valódi terepezést.
Egy X elem került a kipufogórendszerbe, amitől még karcosabb hangon szól a V6-os
Sorozatgyártásban kínált legnagyobb kerekekkel lesz elérhető a Raptor, pickupot még senki nem szerelt 35, vagy 37 colos abroncsokkal újonnan. Előbbi 30, utóbbi 33 centis hasmagasságot tesz lehetővé, amivel nem csak a terepképességek, de az ugratások lehetőségei is javulnak. Ehhez segít hozzá a megújult alváz is, amit több ponton is megerősítettek. Magasabbak és erősebb anyagból készültek az első lengéscsillapítók tornyai, a hátsó gátlók és rugók bekötési pontjai, valamint a Panhard rudak bekötései és a vonóhorog konzolja is. Ebből már sejthető is, hogy a hátsó felfüggesztés átalakult ötlengőkaros tekercsrugóssá, a rugók pedig 60 centi hosszúak, a legnagyobbak, amit eddig sorozatgyártású pickupban alkalmaztak.
Belül apró finomhangolásokat végeztek, a menetmódok között egypedálos vezetés is elérhető terepen a precízebb mászás érdekében
A futóműben több fejlesztést is eszközöltek, az elektronikusan vezérelt keménységű, pozícióérzékelős Fox verseny-lengéscsillapítókat is nagyobbakra cserélték, amekkora még sosem került Raptorba. Ezek másodpercenként 500 alkalommal ellenőrzik a lengéscsillapítók pozícióját kerekenként, a 37 colos abroncsokhoz pedig még erősebb gátlók járnak. Az új Raptor tehát jóval alkalmasabb lett arra, amiben már elődje is szemtelenül jól teljesített. Alacsony és magas tempójú terepezés mellett már több a lehetőség, az ugratások is bátrabban vállalhatóak, és ez még csak a kezdet, mert a Raptor R érkezésével valami egészen érdekes meccset láthatunk majd a RAM TRX-szel.
A friss Raptor legérdekesebb verziója mindenképp a 2022-ben érkező Raptor R lesz, mely a Shelby GT500 750 lóerős V8-as motorját kapja