Hétköznapi használatra is alkalmas - már amennyire egy 410 lóerős, középmotoros sportkocsi az lehet
A brit Lotus utóbbi éveit nem nevezhetnénk egyértelműen sikeresnek, 10 évvel ezelőtt egy sor tanulmányautót bemutattak, melyek aztán nem kerültek gyártásba, a márkát pedig nemrég felvásárolta a kínai Geely. Ugyanakkor visszatértek a Forma-1-be, elkezdték első SUV-juk fejlesztését, nemrég pedig bemutatták leendő hipersportautójuk, az elektromos Evija prototípusát. A jövő tehát fényesebb lehet a Lotus számára, de jelenlegi modelljeiket sem hagyják magukra. A modellpaletta most három autóból áll: az Elise a legkisebb, 1000 kilogramm alatti sportautójuk, középen foglal helyet az Exige, ami a Porsche 718 Cayman kategóriájában versenyez, a legnagyobb modell pedig az Evora, ami már a 911-es szegmense. Eddig csak a keményvonalas sportautózásra kihegyezett GT410 Sport változat volt elérhető az Evorából, mostantól azonban az olcsóbb, használhatóbb GT410-et is megvehetjük, ha Lotusszal szeretnénk menni bevásárolni.
Jobban ki lehet látni az új hátsó szélvédőn
Az új felszereltség részét képezik a Sparco sportülések és a légkondicionáló, emellett az érintőképernyős infotainment rendszer navigációt, tolatókamerát (tolatóradar a Sport verzión is elérhető) és Apple CarPlayt is kapott (ami persze csak azokban az országokban használható, ahol az Apple elérhetővé tette). Az utazás kényelméről extra hangszigetelés, bőrrel bevont felületek, beltéri tárolórekeszek és finomabbra hangolt futómű gondoskodnak. A hátsó szélvédő nagyobb méretű lett a jobb kilátás érdekében, továbbá Michelin Pilot Sport 4S gumikat kapott az autó, melyek többféle időjárásban is megállják a helyüket. További kényelmi funkciók, melyek eddig is elérhetőek voltak a Sportban, a tempomat és a fűtött ülések. Elöl 19, hátul 20 colos felniken gurul az Evora.
Navigáció és klíma is jár a csomaghoz
Ezek persze nem hangzanak óriási újdonságnak, főleg ha összehasonlítjuk a Porsche 911 kényelmi és technológiai funkcióival, ugyanakkor ha valaki egy középmotoros túraautót szeretne, amely még mindig elég puritán ahhoz, hogy egy régivágású élményautó legyen, akkor már nem kell nagy kompromisszumokat kötnie a hétköznapi használhatóság terén sem. Az extra felszereltség még kedvezőbb árral is társul, bár tömegautó biztosan nem lesz az Evora GT410-ből: 33 millió forintnak megfelelő összeg körül indul az Egyesült Királyságban, ez bő 1 millióval olcsóbb a Sporthoz képest. Mindkét változatban egy 3,5 literes, kompresszoros V6-os motor dolgozik, ami 410 lóerőt ad le, és hatsebességes kézi és automata váltóval is elérhető. Hazánkhoz legközelebb Münchenben, Prágában és Szófiában találhatunk hivatalos Lotus márkakereskedést.
Bőrfelületek, tárolórekeszek és jobb hangszigetelés a GT410-ben