Hiába a Volvo embléma díszíti az orrát, ez bizony egy átemblémázott Zeekr
A buszlimuzinok valóságos reneszánsza indult az elmúlt időszakban, hiszen egymást érik a bemutatók. Persze a SUV-ok így is nagy fölénnyel uralják a piacot, de idén a Lexus és a Geely coport is villantott a szűk elitnek szánt típusból. Utóbbi nem is állt meg egynél, hiszen a
Zeekr 009 után megérkezett a Volvo EM90 is, amely első ránézésre kísértetiesen hajaz a kínai márka buszlimuzinjára.
Mindkét végét egy kicsit átszabták, így nyomokban fellelhető a Volvo DNS is
19 vagy 20 colos aero felnikkel rendelhető
Az autó elejétől indulva az A-oszloppal bezárólag teljesen új megjelenést kapott a Volvo kisbusza, a hátsóbb traktusban az ajtók fölött végigfutó díszcsík és a kilincsek elhelyezése is megegyezik, igaz a hátsó lámpák szintén egyedi megjelenést kaptak, így jobban illeszkednek a márka arculatához. A Volvo pontos adatokat nem közölt a buszlimuzin dimenzióiról, de a Zeekr 009 jó támpont lehet: a kínai márka modellje 5,2 méter hosszú, 2 méter széles, 1,87 méter magas, a tengelytávja pedig 3,21 méter.
Ezen a szinten már két napfénytető is szolgálja az utasokat
Az utastérben a Zeekr megoldásához hasonlóan 2+2+2-es elrendezésben találhatóak az ülések, a második üléssor előtt pedig egy hatalmas képernyő is szolgálja az utasokat. Persze a sofőrnek sem kell panaszkodnia, hiszen középre egy hatalmas, 15,4 colos kijelző került, de a műszeregység is digitális, fizikai gomb alig került az autóba.
Két hatalmas képernyő a sofőr előtt, fizikai kezelőegység jóformán csak a kormány és a váltó maradt
A Volvo csak guruló szobaként emlegeti a modellt, az utasteret látva érthető, miért
A hátsó üléseken ülőknek sem jutott több fizikai gomb, csupán a legszükségesebbek, mint például az ajtónyitó
A harmadik tisztán elektromos Volvo 268 lóerős villanymotorral rendelhető, ehhez egy 116 kilowattórás akkumulátor társul, amely a kínai CLTC mérések szerint 738 kilométert képes megtenni két töltés között, és akár 30 perc alatt feltölthető 10 százalékról nyolcvanra. Az EM90-et egyelőre csak Kínában kezdik értékesíteni, az ára 818 ezer jüanról, vagyis nagyjából 40 millió forintról indul.
Alaposan megkérik az árát, hiszen forintban kifejezve több mint 40 millióról indul