Itt az első Toyota BMW dízelmotorral
Elsőként a Toyota Verso kap BMW-dízelt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiderült, hogy a két éve kötött megállapodás gyümölcseként melyik Toyota-modell és mikor kap először BMW-féle dízelmotort.
Hogy a BMW dízelmotorokat ad (el) a Toyotának, ezt már jó két éve tudjuk, hiszen a német prémiumgyártó és a japán mamut 2011 végén kötött szerződést előbb csak motorpartnerségről, majd később az ügyben is, hogy közösen építenek sportkocsi-platformot, sőt, üzemanyagcellák és lítium-levegő akkumulátorok terén szintén közös kutatásokat végeznek. Viszont most érkezett csak el az idő, hogy nyilvánosságra hozzák együttműködésük első kézzelfogható eredményét, ami nem más, mint a Toyota Verso 1.6 D-4D. A japánok nemrég megújult kompakt egyterűjét tavasszal teszteltük 2,0 literes dízelmotorral az orrában, s bár annak tulajdonságaival is elégedettek voltunk, a Toyotának nagyon kell a szerényebb méretű, könnyebb, takarékosabb és olcsóbb gázolajos. Kell, mert a szegmensben az európai eladások zömét az 1.6-osok vagy az annál kisebbek teszik ki, s vélhetően olcsóbban jönnek ki a vásárlással, mint egy saját fejlesztéssel. (Érdekes, hogy közben a Honda bezzeg elkészítette a maga ráadásul szenzációs 1.6-osát.)
A Verso-palettán a 4 hengeres, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású bajor dízel 112 lóerővel és 270 Nm-es nyomatékkal jelenik meg, CO2-kibocsátása 119 g/km. A 2.0 D-4D CO2-je 129 g/km. A leköszönő Miniben és a 114d-ben is használatos BMW-motor új kettős tömegű lendkereket és Toyota-féle stop-start rendszert kapott. A Verso 1.6 D-4D gyártása januárban startol Törökországban.
Arról egyelőre nincs információ, hogy melyik marad meg a kínálatban az eddigi 1.4, 2.0 és 2.2 D-4D dízelmotorok közül. Arról sincs, hogy melyik Toyota-modell lesz a következő "áldozat", de vélhetően az Auris.